de douvrin 3000 km verder
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 13 maart 2009 11:12 PM

Hallo allemaal,

Sinds 12 december heb ik dus een CX, de LS-30-BR. een CX20 reflex, grijzig van kleur.
Na wat “aanloopprobleempjes” kan ik melden, dat mijn CX 3000 km verder, een fantastische auto is.

Ik heb hem weer op de brug gehad en zeer nauwkeurig geinspecteerd na de globale inspectie na de aankoop en ik heb echt een goudhaantje. Nergens een ernstig roestprobleem aan de bodem, de ophanging, de langsliggers en de subframes.
Inmiddels de CV uitgeschakeld (deed gewoon waar tie zin in had), vering op orde gemaakt, kontaktslot gerepareerd, kofferklepslotje gerepareerd, de juiste bougies erin geplaatst, raammechniek links en rechts voor gerepareerd,, roestplekken behandeld met Owatrol en het gewone onderhoud.
Start prima en loopt lekker, veert (natuurlijk) als de beste, een geweldige zit en gemiddeld gebruik van 10 liter op de 100 km.

Wat hebben we nog te doen: Radio via kontaktslot schakelen, roestplekken definitief wegwerken, ruitenwisser komt niet automatisch terug in de ruststand en de interval werkt niet, trekhaakaansluiting sluiting opheffen en onderzijde goed reinigen.

Inmiddels wordt aan de suburban gewerkt, beetje tussen onderhoud en een restauratie in. Je kent dat wel: van het een komt het ander en voor je het weet ligt je 3/4 van je auto in dozen opgestapeld in een hoek van de garage.

Ik zie het zonnig in.
jan

[/img] 

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2009 11:30 PM
  [ # 1 ]

Die CX heb ik vorige week gespot in Hoogvliet:

http://62.95.94.132/gallery/album18/010_640x480

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 14 maart 2009 12:17 AM
  [ # 2 ]

Een Reflex uit ‘85? Ik dacht dat die maar 3 jaar is meegegaan. (‘80 tm ‘82)
Daarna werd het toch gewoon CX 20?

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 maart 2009 12:47 AM
  [ # 3 ]
CitroenAZU schreef:

Die CX heb ik vorige week gespot in Hoogvliet:

http://62.95.94.132/gallery/album18/010_640x480

Das leuk. Je telt toch pas echt mee als je gespot ben.
De beste parkeerplek zo vlak naast het kerkhof.
Ik woon daar dus vlakbij, maar heb i.v.m. het geklus aan de suburban effe geen plek in de garage.

Ja… die discussie over de precieze samenstelling van mijn CX is bij het voorstelrondje al een keer gevoerd. Auto is van 02-01-1985 en in het dashboard staat reflex, het interieur is van een leader en achterop staat CX 25 GTI. Erin ligt een dourvin 2.0 liter.

jan
jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 maart 2009 06:23 PM
  [ # 4 ]

Een bitsa dus…
Iemand die zich schaamde met ‘slechts’ 2 liter onderweg te zijn en er een 25GTI etiket op heeft geplakt.
Staat stoerderder als er een Golfje achter je rijdt ofzo…

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 14 maart 2009 06:48 PM
  [ # 5 ]
Pascal schreef:

Een bitsa dus…
Iemand die zich schaamde met ‘slechts’ 2 liter onderweg te zijn en er een 25GTI etiket op heeft geplakt.
Staat stoerderder als er een Golfje achter je rijdt ofzo…

Laughing

En wat is daar mis mee?? very angry

Gezien de kleur aan de binnenkant van de klep, denk ik eerder dat orginele klepje een beetje krokant geworden was, maar sluit deze optie zeker niet uit.  huh

jan….....

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 maart 2009 07:05 PM
  [ # 6 ]
jan suburban schreef:
Pascal schreef:

Een bitsa dus…
Iemand die zich schaamde met ‘slechts’ 2 liter onderweg te zijn en er een 25GTI etiket op heeft geplakt.
Staat stoerderder als er een Golfje achter je rijdt ofzo…

Laughing

En wat is daar mis mee??

Helemaal niets: de 2-L Douvrin is een prima motor!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 15 maart 2009 10:55 PM
  [ # 7 ]

Vandaag even Eindhoven op en neer gedaan.
Nu die lekker gaat (130-140, want dat is nog betaalbaar, zowel brandstof als bekeuringen), begin een mens op details te letten.
Zoals: Als ik mijn stuur los laat, trekt de auto langzaam naar rechts. Ik moet, nu ik erop let altijd een beetje naar links sturen om em op de baan te houden.
Centreren stuurinrichting of gewoon zo laten?

jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 maart 2009 10:59 PM
  [ # 8 ]

Centreren Exclamation  Exclamation
Een afwijking in het stuur kan zomaar erger worden.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 15 maart 2009 11:24 PM
  [ # 9 ]
Tjerk schreef:

Centreren Exclamation  Exclamation
Een afwijking in het stuur kan zomaar erger worden.

Zomaar?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 maart 2009 05:12 AM
  [ # 10 ]

Centreren is wel aan te raden ivm het comfort van een wagen die lekker rechtuit stuurt. Als de afwijking klein is en de banden verder recht afslijten is er natuurlijk niets om je echt druk over te maken…...

Excenter om de stuurinrichting te fijnafstellen zit in de stuurkolom net boven het stuurhuis.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 05 april 2009 02:45 AM
  [ # 11 ]

Probleem met naar rechts trekken is opgelost.
De rechtsuit stabiliteit is erg gevoelig voor bandenspanning.
Met het exact gelijk zetten van de spanning in beiden voorbanden is het probleem nu uit de wereld.
Soms kan het leven zòò eenvoudig zijn.  Confused

jan

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 april 2009 08:43 PM
  [ # 12 ]
Sable Doré schreef:
Tjerk schreef:

Centreren Exclamation  Exclamation
Een afwijking in het stuur kan zomaar erger worden.

Zomaar?

Nee niet opeens, ik bedoel dat het langzaam aan erger wordt.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 06 april 2009 02:58 AM
  [ # 13 ]
Tjerk schreef:
Sable Doré schreef:
Tjerk schreef:

Centreren Exclamation  Exclamation
Een afwijking in het stuur kan zomaar erger worden.

Zomaar?

Nee niet opeens, ik bedoel dat het langzaam aan erger wordt.


Ja…maar…..t’is al opgelost !!  Very Happy Laughing

jan…

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook