Slecht starten
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 05 maart 2009 09:30 PM

Na laatst te zijn gekeurd start ineens lijkt wel mijn c3 1.4 hdi (70pk0 slecht. In de ochtend, maar ook in de middag richting huis. Ook na even stil te staan duurt het even. Met verbruik en trekkracht is niks mis. De hele winter ging het perfect. Misschien vocht in de leiding? Ik heb ook al dat pompje geprobeerd en zie dan wel dat er luchtbellen in het brandstof slangetje daarnaast zit. Ook hoorde ik een soort sisend geluid als van ontsnappende lucht. De auto rijdt overigens verder prima. Heeft 77000km gelopen, net een kleine beurt gehad, weliswaar bij kwikfit waar ook de keuring plaatsvond.

Iemand een idee? De auto heeft nog een paar maanden Euroccasion garantie…dus????

GRTN

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 06 maart 2009 12:26 AM
  [ # 1 ]

gloeibougies nog goed ? accu nog goed ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

deckers
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 maart 2009 10:40 AM
  [ # 2 ]

Met de auto naar mijn eigen citroengarage geweest ivm garantie perikelen (na eerste de linkerkoplamp met verstelproblemen nu ook de rechter). De auto is een nacht daar geweest ivm koude start en volgens de garage zou het aan de egr-klep liggen? Kan het zijn dat de auto hierdoor wat minder vermogen eheft, en een hoger verbruik? Het enige dat ik van die klep weet is dat hij er voor zorgt dat er uitlaatgassen weer in de moter komen? Klopt dat?

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 16 maart 2009 08:09 PM
  [ # 3 ]

kan zeer goed

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

deckers
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 april 2009 06:45 PM
  [ # 4 ]

Na vervanging van een andere koplam (garantie-geval) en de EGR-klep (ook nog garantie) kan ik niet zeggen dat het erg veel geholpen heeft. Vanochtend, 2e paasdag, weer slechte start. De motor slaat aan maar meteen weer uit. Pas de 2e keer blijft hij netjes draaien. Overigens lijkt het alsof hij minder power heeft, en meer drinkt…
Iemand nog suggesties om de dealer op te attenderen?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook