Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zijn het echt gele H4 lampen, of die opschuif dingen?
Wat wil je weten dan?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
deze lampjes bij de action voor 3.50 euro, ik weet niet of het wat is en of ze idd geel zijn, er staat wel op yellow.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
En zijn de gele lampen al gemonteerd? Ben erg benieuwd
b.rozema schreef:deze lampjes bij de action voor 3.50 euro, ik weet niet of het wat is en of ze idd geel zijn, er staat wel op yellow.
Ik denk dat die héél erg gaan tegen vallen
Mijn ervaring is dat alleen die H4 met zo’n geel kapje eroverheen (zoals op de foto van Timo) goed geel licht geven.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik had ook van een forummer (weet even niet meer wie, excuses daarvoor.. ops: ) de tip gekregen om die gele kapjes te nemen. Die standaard gele H4 lampen schijnen behoorlijk ‘pisgeel’ (werkelijk GEEN idee wat ik mij hierbij moet voorstellen, maar zo werd het mij verteld ) te zijn.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ik had gehoopt dat iemand die lampjes ook gekocht had en had kunnen zeggen hoe ze bevielen,maar ik denk dat ik er nog een paar haal en dan zie ik van het voorjaar wel weer, het is ook geen enorme uitgave.
ik kan ze op het moment niet testen want ik heb de bx weer gedeeltelijk uit elkaar liggen.
ze zijn te koop bij de action trouwens, voor degene die het ook wil proberen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Allereerst mijn complimenten.. Mateloos genieten zoiets!
Ik zou gewoon gaan voor conventionele H4 en als het even kan: Hella..
En je straalt met geel nooit zo fel..
Vind het ook niet zo passen bij die grijze jas..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Archi schreef:En je straalt met geel nooit zo fel..
Vind het ook niet zo passen bij die grijze jas..
Ik heb 90/100watt h4’tjes met gele kapjes liggen, dat geeft wel licht! Maar ik vond het inderdaad niet goed passen bij mijn grijze breok, ze liggen nu te wachten tot de GTi klaar is.
Eveneens ben ik tevens ook.
ik heb in mn grijze bx14tzi-tge half geel maar dat kwam 10 jaar geleden al uit de opkoop denk ik
het zijn h4 pitten met een wazige gele gloed maar geven wel goed geel licht
vond de oude franse gele pitten wat tegenvallen bij bepaald weer
de citroen-liefhebber
De hele winter is het me te koud om in de schuur te sleutelen, maar ook hier komt weer een eind aan zodat ik eindelijk weer verder kan.
Nu had ik afgelopen zomer een probleem met lucht in de achterremmen zowel links als rechts, dit merk je doordat bij stevig remmen eerst de bx duikt om daarna (als de lucht is samengedrukt en door lhm is opgevuld ) achter te zakken, je merkt het trouwens bijna niet aan de remwerking.
bij het ontluchten, heb ik ongeveer 4 a 5 keer moeten doen en de eerste paar keer goed door laten lopen, zit de lucht echt in de remklauw, het komt er direct uit dus nu is mijn vraag waar komt die lucht nu vandaan ? nb de bx heeft dan wel 1 of 2 weken stilgestaan, zou door het stilstaan er vacuum in de achtercilinder onstaan, ik kan het niet verklaren.
wie heeft er ook eens zoiets meegemaakt?
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
bij demontage van de achterremklauwen kwam ik lhm gesmeerde bevestigingsbouten tegen dus heb ik de rubbertjes die daarboven zitten vevangen (had er nog een paar bewaard van klauwen waar de ontluchtingnippels niet uit te krijgen waren) wie wat bewaard heeft wat gelukkig. nu maar zien of het over is.
de achterremschijven vervangen, en de startmotor uit elkaar gehaald gecontroleerd gesmeerd een leuk kleurtje gegeven en weer gemonteerd.
ben nu bezig de velgen te ontroesten en te spuiten waarna er michelins op komen. die arrowspeeds komen er nooit meer op, laat ze die maar op een tractor of ‘n opel monteren.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
eindelijk een beetje werkbaar weer, 4 michelins opgescharreld,
de velgen schoongemaakt geschuurd en gespoten,
en ook die doffe vesnellingsbakdeksel een kleurtje gegeven en de remschijven vervangen, vooruit maar ook maar dezelfde kleur.
nu de keerring van de rechteraandrijfas nog vervangen, en het tussenlager van nieuw vet voorzien, als dat kan tenminste maar dat zie ik wel als die as eronderuit licht.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Waarom geel? ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ziet er strak uit zeg. ziet er erg netjes uit met al die kleuren.
die lampjes zien er uit als van die goud kleurige, iets gelig licht maar niet echt het oude geel zeg maar.
ik heb alles wat op de motor zwart was geel geverft, zie een eindje terug in dit topic en heb nog over, dus.
die lampjes moet ik nog proberen maar ik heb er eigenlijk ook niet zoveel vertrouwen in moet ik zeggen, maar ja wat wil je ook voor 3 en een halve euro.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.