























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
citroen44 schreef:nou dat jullie dat niet redden met jullie auto’s ligt helemaal aan jullie zelf hoor
mijn 2 liter haalt 1: 16
gebruik je voet maar eens goed zal je zien dat het wel lukt
of leer eerst eens goed rijden
1:16 als je constant 80 km/h rijdt in de hoogste versnelling? Ja wellicht wel.
Maar 1:16 gemiddeld met een 2000 daar geloof ik he-le-maal niets van. Net zo min als 1:14 met een 2500 Prestige. We hebben het toch over benzinemotoren?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk hadden we het over een 2400 Prestige IE automaat.
Naar mijn idee 1 van de minst zuinige CXen


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mwoah, ik denk dat 1 op 19 wel haalbaar moet zijn toch?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben nou wel benieuwd hoe dat gemeten is?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Iets met een geodriehoek met een punt af vrees ik…


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zit toch net hetzelfde te denken..
citroen44 gaat hier niet expres de boel verkeerd voorspiegelen neem ik aan, dus zit er iets niet goed in de meet en/of rekenmethode.
sans-pareil schreef:Ik ben nou wel benieuwd hoe dat gemeten is?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
grappige discussie hier in mijn draadje
1 op 14 met een ie automaat ? gemeten met een rolmaat of een duimstok ?
haha, nou niet, dan niet en nooit niet, of is dat stationair draaiend helling af ?
Houd het sinds kort een beetje bij en kom op de afstand rossum-harderwijk-rossum (180km) niet veel beter uit dan 1 op 6, bij een snelheid van zo’n 130-140 km/u.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
PHoskam schreef:ik tank bijna altijd 95 bij de witte pomp om de hoek, zal er voor de aardigheid komend weekend eens een ‘dure’ 98 inkiepen ter vergelijk.
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je rijdt! Als het <7.500 is het verschil te verwaarlozen op jaarbasis, maar heb je wel een betere verbranding.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
sans-pareil schreef:Ik ben nou wel benieuwd hoe dat gemeten is?
Misschien bedoelt ie 14 liter/100km. Kijk, dat kan kloppen!
OF er zit een gastank verstopt in de wagen, 3 liter gas staat gelijk aan 1 liter benzine qua prijs dus 1 op 6 wordt dan 1 op 18 voor je administratie…
ik rij met mijn CX op lange afstanden overigens 1 op 7,5 - 8…
Stadsverkeer 1 op 6 a 7.
Op z’n best 1:9, maar meestal minder.
Heeft iemand nog een ontsteking liggen voor een 2400ie automaat (‘82-er). Hij is weer stuk…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Op LPG rijd ik 1 op 8, mix van stads/snelweg. Op benzine is 1 op 10 net haalbaar… met 5 bak.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Omdat mijn gasbak een nieuwe cilinderkop moest krijgen, heb ik de afgelopen 5 weken ‘noodgedwongen’ woon-werkverkeer afgelegd met een 2400 Prestige (5-bak). Op zich geen straf, een heerlijke auto behalve in de portemonnee! Tsjezus wat een zuipschuit! Dan besef je pas weer hoe voordelig LPG-rijden is. Mind-you in een auto die op LPG ook heus niet meer dan 1 op 8 redt.
Om gezondheidsredenen heb ik het niet exact bijgehouden, maar meer dan 1 op 8 of 9 was het écht niet. En dan heb ik nog vrij rustig/truttig gereden om niet geheel failliet te gaan.
* Sprak iemand wiens eerste auto een 1825 kg zware Cadillac Eldorado met 5.7 V8 was (1 op 7 op de snelweg), met de aerodynamica van een tuinschuur. Maar de tijden zijn inmiddels veranderd en de brandstofprijzen ook.
P.S. Graag zou ik eens meerijden met die meneer die 1 op 14 uit een Chapron Prestige meent te persen. Op zich best leuk: een “Prestige Economy Run”!
Van tevoren wel even de tank leegzuigen en opnieuw vullen met een afgemeten hoeveelheid benzine en dan laten we de routeplanner uitrekenen wat de wérkelijk afgelegde afstand was.
Of nóg beter, met zo’n meet-fietswiel achter de auto!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D