Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ah ok, dan heb je daar ook geen last van
scheelt alweer 100 euro dan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De bougies wou ik toch al vervangen voor de zomervakantie,maar ik wil eerst even afwachten wat de injectie cleaner doet.Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Vandaag bougies vervangen tot nog toe geen problemen.Morgen een ritje naar zantvoort,een of ander tunings gebeuren.Trouwens nog iets anders gemaakt op de auto.
Mooi gedaan
Hoe precies gedaan gewoon losse stickers??
Greetz ZX 1.4
ZX 2.0 16V
ZX1.4 schreef:Mooi gedaan
Hoe precies gedaan gewoon losse stickers??
Greetz ZX 1.4
echt mooi, was al een tijdje opzoek naar instaplijsten van een zx maar dit is een mooie optie
Greetz ZX 1.4
ZX 2.0 16V
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
majestic3jay schreef:Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?
Zelf had ik dit namelijk ook met mijn vorige zx; een bezoekje aan de wasstraat was dan ook rot voor de motor, dan ging ie ook op 3 poten lopen.Weet niet of je ook onder de auto schoon hebt laten maken… maar misschien dat de lambda sensor nat is geworden—> soort van kortsluiting maakt in zijn signaal naar de ECU (extreem hoge/lage waarden aangeeft)—> ECU ontregeld—> 3 poten lopen…:?:
Bobines zitten denk ik te diep weggestoken, daar zal geen vocht opeen kunnen hopen.
Dat is echt onmogelijk, het water loop echt niet helemaal terug je uitlaat in tot vooraan in de lambda sonde. Wat een verhaal!
Veel vocht (zoals in de wasstraat) kan altijd problemen geven, meestal is het een bougiekabel die dan doorslaat naar aarde, waardoor 1 cilinder geen goede vonk heeft (of helemaal geen vonk) waardoor die op 3 cilinders zal lopen.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
citrozxdennis schreef:
Dat is echt onmogelijk, het water loop echt niet helemaal terug je uitlaat in tot vooraan in de lambda sonde. Wat een verhaal!
Veel vocht (zoals in de wasstraat) kan altijd problemen geven, meestal is het een bougiekabel die dan doorslaat naar aarde, waardoor 1 cilinder geen goede vonk heeft (of helemaal geen vonk) waardoor die op 3 cilinders zal lopen.
1. Zoals reeds gezegd zitten er geen bougie kabels in
2 je begrijpt me ECHT compleet fout; natuurlijk loopt het water niet terug naar je lab, wat ik aankaarte was dat door vocht OP je lab die sensors’ signaalbeeld vertroebelt waardoor er fouten onstaan…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik heb het verkeerd begrepen dan, omdat er stond ‘Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?’ dat je bedoelde dat het water de pijp terug in liep tot de lambda sonde Laughing en natuurlijk heeft de 16v geen kabels, mijn fout Wink
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik heb het verkeerd begrepen dan, omdat er stond ‘Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?’ dat je bedoelde dat het water de pijp terug in liep tot de lambda sonde en natuurlijk heeft de 16v geen kabels, mijn fout
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
manta400 schreef:Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????
Naastje accu zit een zwarte bak, trek die open en je vindt hoofdzekeringen en een diagnose stekker
Te lezen op http://www.zx16v.net
En word dan gelijk lid
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:manta400 schreef:Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????
Naastje accu zit een zwarte bak, trek die open en je vindt hoofdzekeringen en een diagnose stekker
Te lezen op http://www.zx16v.net
En word dan gelijk lid [/quote
GEVONDEN !!!!!!!
Vandaag K&N i57 kit besteld.Kunnen we morgen weer hobbyen,ben benieuwd wat voor geluid het gaat voortbrengen en of het nog wat vermogens winst opleverd.
ZX-Cruiser schreef:Hmm ja als het meer geluid gaat geven komen de ‘psychologische’ PK’s om de hoek Is altijd lastig om te zeggen of het winst geeft, rollenbankje is je beste test.
Ik heb ook niet de illusie dat het merkbaar meer pk’s opleverd maar hij klinkt lekker.Ik heb trouwens ook de zwarte kast die naast het luchtfilter zit ook verwijderd ik weet niet waarvoor die dient maar het leek logisch dat die ook verwijderd moest worden.