3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Prijs Citroen C6
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 30 juni 2005 08:00 PM
  [ # 31 ]

Duurste Jaguar S type met de zelfde 2.7 HDI is 10.000 euri goedkoper, dan de duurste C6.
Ook in verhouding tot vergelijkbare BMW 5 en Merscedes E is de C6 even duur of duurder.
Wat er waarschijnlijk op neerkomt dat de C6 een zeldzame verschijning gaat worden doordat de auto waarschijnlijk alleen door verstokte Citroën rijders gekocht gaat worden.
Teven net als de andere franse en die uit het verleden enorme afschrijving na 3 jr voor ca 1/3 van de nieuw prijs te koop.

Wacht dus maar tot 2009 dan zijn ze iets betaalbaarder.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 juni 2005 08:49 PM
  [ # 32 ]

wel eens naar de optielijst gekeken van een A6 of E-klasse?

Tegenover een C6 Lignage van ~63.000 EUR moet je een A6 Proline business +opties van 72.000EUR zetten:

grootste klappers:
adaptieve luchtvering 3311 EUR
Alcantara 2214 EUR
Directioneel Bi-Xenon 2425 EUR

voor de E-klasse is het nog pregnanter:
C6 HDi Lignage met leer vs E320CDI avantgarde +opties:
66.700 EUR vs 88.000 EUR

grootste klappers:
Luchtvering: semi-actief AIRMATIC Dual Control: 2627 EUR
Avantgarde: Bi Xenon, 18’‘, Parktronic, etc. : 4850 EUR
Bekleding Nappa-leder: 3284 EUR


Afschrijving is ook zo’n leuke, volgens de statistieken (Xm op http://www.autoweek.nl) verlies je in 3 jaar op een grote Citroen 55% op een grote Audi 42% (5 jaar: 72% vs 57%)

da’s dus bij de C6 32kEUR maar bij een A6 van 72kEUR ook al 29kEUR,
na 5jaar heb je het over 42kEUR vs 39kEUR. (ofwel 700/mnd vs 658/mnd)
en dan ga ik er nog maar even van uit dat de afschrijving over die leuke opties meeloopt met de rest van de auto.

Veel mensen zullen zo’n ding zakelijk rijden dan is de bijtelling over 60kEUR vs 72kEUR ook een belangrijk punt, tenslotte moet je niet vergeten dat je die 12kEUR (of 22!) verschil ook drie jaar op de bank kunt zetten.

Ik ga niet beweren dat de C6 een koopje is maar als je voor 60.000EUR aan auto voor de deur wilt hebben ben je gewoon per maand 1500EUR kwijt, incl brandstof.

Ter vergelijking,onderstaande C5 kost me al zo’n 1000EUR/mnd.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 10:25 PM
  [ # 33 ]

De C6 is in ieder geval volgestopt met luxe waar je bij de concurrent voor moet betalen. en ik denk dat de top van 230km/u toch wel voldoende is op de NL wegen ConfusedRolling Eyes

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 01 juli 2005 03:07 AM
  [ # 34 ]

De Belgische prijzen :  

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 04 juli 2005 01:38 PM
  [ # 35 ]
c5breakhdi schreef:

De Belgische prijzen :  

Dat scheelt nogal met de Nederlandse prijzen…

Triest dat wij in Nederland zoveel belasting moeten betalen voor een auto.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook