Wie helpt mij meedenken s.v.p.
Ik sta in Zuid-Frankrijk met een C15 Diesel. Het probleem is dat er bij het omschakelen van de contact sleutel geen enkel lampje brandt. Ook verder doet niets het. Ik stond op een helling en het duurde zeker 3 KM rijden in de vierde versnelling totdat opeens zomaar de lampjes gingen branden en de motor aansloeg.
Na afzetten van de motor opnieuw geprobeerd te starten. Er was direct goed contact maar bij starten alleen een klik (alsof startmotor het niet doet) en opnieuw helemaal dood, geen electriciteit.
Het lijkt op een los / slecht contact maar heeft iemand idee waar ik moet zoeken. Ik sta nogal ver van de bewoonde wereld. Geen garage in de buurt.
Bedankt alvast.
Martijn, Arnhem
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Panne in Frankrijk
Klinkt als een gaar contactslot. Ik heb ook ooit een Visa gehad waarbij de accessoires soms uitvielen. De motor bleef echter draaien. Een beetje rommelen aan de sleutel (0,5 mm terugdraaien) hielp toen. Je zou eventueel het contactslot kunnen demonteren (=wegnemen, anders blijft het stuurslot werken) en de draadjes gewoon doorverbinden.
Contactslot wegnemen: onderste kap dashboard verwijderen (4 schroefjes). Dan sleutel in contactslot en op stand 1 of 2 zetten. Ergens aan de zijkant van contactslot een palletje indrukken en dan is hij ontgrendeld. Je kunt hem er verder zo uittrekken. Rest verder de zaak welk draadje wat is… Of vervangen door een goed contactslot (met sleutel).
Oh, controleer nog even of je accupolen goed op de accu vastzitten en op de startmotor (+) en versnellingsbak (-).
Nou, lang gezocht en eindelijk gevonden.
De kabel van de + pool is aan de onderkant vrijwel helemaal door. Zat nog met enkele draadjes vast. Heb ik alle stekkerdozen mooi schoongemaakt omdat ik daar een slecht contact verwachtte.
Handjes, i.i.g. bedankt voor het meedenken.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Beetje vreemde vraag natuurlijk. Als je in Frankrijk staat, ver van de bewoonde wereld, hoe kan je dan inloggen op het Citroën forum en deze vraag stellen????????
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Beetje vreemde vraag natuurlijk. Als je in Frankrijk staat, ver van de bewoonde wereld, hoe kan je dan inloggen op het Citroën forum en deze vraag stellen????????
Toch was het zo.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
René van Maren schreef:Bas schreef:Beetje vreemde vraag natuurlijk. Als je in Frankrijk staat, ver van de bewoonde wereld, hoe kan je dan inloggen op het Citroën forum en deze vraag stellen????????
Toch was het zo.
Mobiel internet is toch niet zo’n zeldzaamheid meer
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Was niet mobiel….wanadoo.fr
Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Ik kom ook geregeld in het buitenland maar mobiel internet is nog steeds een vrij moeilijke aangelegenheid tenzij je in een hotel of internetcafe zit.. En ik probeer het ook wel eens met het mobieltje en een laptop maar met 9.6 kb/sec is dat niet echt aan te bevelen…....
Ik hoop dat ondertussen je probleem wel opgelost is…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Bas schreef:Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Ik kom ook geregeld in het buitenland maar mobiel internet is nog steeds een vrij moeilijke aangelegenheid tenzij je in een hotel of internetcafe zit.. En ik probeer het ook wel eens met het mobieltje en een laptop maar met 9.6 kb/sec is dat niet echt aan te bevelen…....
Ik hoop dat ondertussen je probleem wel opgelost is…
Met GPRS haal je hogere snelheden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Willem schreef:Met GPRS haal je hogere snelheden
Ik weet niet of dat nou de oplossing is voor een kapotte C15 .