3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
laadstroomperikelen gelijkspanningsdynamo
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 februari 2009 01:50 AM
  [ # 31 ]

Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie. Very Happy

Er zijn overigens spuitbussen met zwarte lak.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 22 februari 2009 06:17 AM
  [ # 32 ]
Han S schreef:

Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie. Very Happy

Aan de andere kant: een motor die binnen één omwenteling aanslaat krijg je ook met de hand nog wel gestart, daar is juist geen bijzondere accu voor nodig.
Nee, dan deze: ” dat kreng van mij wild al weken niet meer aanslaan. De motor giert in de rondte, maar ze gaf geen plof. Vanochtend zag ik pas dat het gas op was, dus heb ik de dame in d’r één gezet en ben ik op de startmotor naar de pomp aan de andere kant van de stad gereden ( 5 kilometer). ”  Very Happy
Zó‘n accu wil je hebben… Exclamation

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 februari 2009 01:10 PM
  [ # 33 ]
nltecoko schreef:
Han S schreef:

Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie. Very Happy

Aan de andere kant: een motor die binnen één omwenteling aanslaat krijg je ook met de hand nog wel gestart, daar is juist geen bijzondere accu voor nodig.
Nee, dan deze: ” dat kreng van mij wild al weken niet meer aanslaan. De motor giert in de rondte, maar ze gaf geen plof. Vanochtend zag ik pas dat het gas op was, dus heb ik de dame in d’r één gezet en ben ik op de startmotor naar de pomp aan de andere kant van de stad gereden ( 5 kilometer). ”  Very Happy
Zó‘n accu wil je hebben… Exclamation

- Oscar -

Oscar, een Jaguar 4.2 liter motor met een compressieverhouding van 9:1 en 250 pk krijg je met de hand niet rond, er zit ook geen slinger bij zoals bij de DS. Very Happy

Wat jouw accu betreft: vind je het erg als ik dat verhaal niet geloof? Als de LPG tank leeg is zal de motor nog een paar uur blijven lopen en kun je zelfs met heel weinig gas geven nog wel rijden. Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG. En met het op de startmotor rijden in z’n eerste gaat met een nieuwe accu binnen 100 meter over en is of de accu leeg of de startmotor verbrand, ook bij een DS.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 22 februari 2009 04:42 PM
  [ # 34 ]
Han S schreef:

Wat jouw accu betreft: vind je het erg als ik dat verhaal niet geloof? Als de LPG tank leeg is zal de motor nog een paar uur blijven lopen en kun je zelfs met heel weinig gas geven nog wel rijden. Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG. En met het op de startmotor rijden in z’n eerste gaat met een nieuwe accu binnen 100 meter over en is of de accu leeg of de startmotor verbrand, ook bij een DS.

Ik zou verdikkie hópen dat je dat niet gelooft, dat zou wel erg naïef zijn. Het ging me er natuurlijk om aan te tonen dat een accu die een perfect afgestelde motor kan laten starten niks bijzonders is, dat lukt ook met een slechte accu nog wel.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 februari 2009 05:18 PM
  [ # 35 ]

Dat zeg je wel, maar met LPG moet je wel een goede vonk hebben. Ik heb het al eerder gepost: mijn Jag ging slecht starten terwijl de startmotor hem vlot rond liet gaan en ook na een nacht aan de lader werd het niet beter. Ik zag toevallig dat de binnenverlichting aan en uit ging tijdens het starten, heb een nieuwe accu gehaald en het probleem was voorbij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 februari 2009 06:12 PM
  [ # 36 ]
AZ schreef:
Han S schreef:

Bosch accu.

Zo te zien zijn deze helaas niet leverbaar in het zwart.

Overspuiten Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 maart 2009 06:28 PM
  [ # 37 ]
nltecoko schreef:

Drie tegen één dat je accu gewoon op is.

Een juiste constatering zo lijkt. Sinds de plaatsing van een nieuwe accu heb ik nog geen problemen ondervonden. Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 18 maart 2009 12:18 AM
  [ # 38 ]
AZ schreef:
nltecoko schreef:

Drie tegen één dat je accu gewoon op is.

Een juiste constatering zo lijkt. Sinds de plaatsing van een nieuwe accu heb ik nog geen problemen ondervonden. Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.

Moet je je eigen post nog maar eens doorlezen. Daar staat toch meerdere malen vermeld dat een gelijkstroomdynamo een lage laadstroom geeft bij lage toerentallen: dit is wel degelijk een complicatie.
Dit kan ik uit eigen ervaring vertellen toen aan het einde van een rondrit met bijna stationair toerental in mijn ID19P door de Beekse Bergen op een regenachtige winterdag (lichten aan, blower aan en ruitenwissers aan), uitgerekend in de leeuwenkooi  blah de motor stil viel. Niet meer te starten, geen peut meer. Met drie kinderen in de auto tegen sluitingstijd…
Nog net een verzorger aan kunnen roepen door een op een kier gedraaid zijraam.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2009 12:21 AM
  [ # 39 ]
AZ schreef:
nltecoko schreef:

Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.

Uit zo’n opmerking kan ik als oud-citroen monteur dan weer opmaken dat je helaas niets begrepen hebt van de tips en links die we in dit topic hebben gepost om je te helpen met het oplossen van JOUW probleem.

Jammer. Erg jammer. Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 maart 2009 12:53 AM
  [ # 40 ]
waterman771 schreef:

Uit zo’n opmerking kan ik als oud-citroen monteur dan weer opmaken dat je helaas niets begrepen hebt van de tips en links die we in dit topic hebben gepost om je te helpen met het oplossen van JOUW probleem.

ConfusedConfusedConfusedConfusedConfused: Ik heb het hier over personen (monteurs) buiten dit forum om, die beweren dat het normaal is dat een klassieker als de mijne om de drie weken met een lege accu staat. Dit in contrast met dit topic. Tevens ben ik niet op de hoogte van je c.v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2009 01:07 AM
  [ # 41 ]

Kijk, vergissen is menselijk Surprisedops:

Maar goed: het laadcircuit van een gelijkstroom-systeem is écht erg marginaal. Dat is nou eenmaal een feit. Net zo goed dat het feit is dat zo’n systeem als er ook maar één schakeltje niet helemaal 100% in orde is voor lege accu’s gaat zorgen. Zo raar is de redenatie van die oud-monteurs dus niet. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 18 maart 2009 01:11 AM
  [ # 42 ]

iedereen in ieder geval bedankt! De wagen rijdt weer ‘superbe’

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook