3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De ZX 16V van Robert (manta400)
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 februari 2009 03:01 PM
  [ # 31 ]

Ah ok, dan heb je daar ook geen last van Very Happy
scheelt alweer 100 euro dan Evil or Very Mad

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 26 februari 2009 03:26 PM
  [ # 32 ]

De bougies wou ik toch al vervangen voor de zomervakantie,maar ik wil eerst even afwachten wat de injectie cleaner doet.Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 28 februari 2009 11:40 PM
  [ # 33 ]

Vandaag bougies vervangen tot nog toe geen problemen.Morgen een ritje naar zantvoort,een of ander tunings gebeuren.Trouwens nog iets anders gemaakt op de auto.

Profiel  
 
ZX1.4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 01 maart 2009 01:53 AM
  [ # 34 ]

Mooi gedaan halelujah halelujah
Hoe precies gedaan gewoon losse stickers??


Greetz ZX 1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 01 maart 2009 09:13 AM
  [ # 35 ]
ZX1.4 schreef:

Mooi gedaan halelujah halelujah
Hoe precies gedaan gewoon losse stickers??


Greetz ZX 1.4

http://www.stickeronline.nl

Profiel  
 
ZX1.4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 01 maart 2009 03:17 PM
  [ # 36 ]

echt mooi, was al een tijdje opzoek naar instaplijsten van een zx maar dit is een mooie optie Very Happy

Greetz ZX 1.4

ZX 2.0 16V

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 01 maart 2009 03:26 PM
  [ # 37 ]
majestic3jay schreef:

Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?
Zelf had ik dit namelijk ook met mijn vorige zx; een bezoekje aan de wasstraat was dan ook rot voor de motor, dan ging ie ook op 3 poten lopen.

Weet niet of je ook onder de auto schoon hebt laten maken… maar misschien dat de lambda sensor nat is geworden—> soort van kortsluiting maakt in zijn signaal naar de ECU (extreem hoge/lage waarden aangeeft)—> ECU ontregeld—> 3 poten lopen…:?:

Bobines zitten denk ik te diep weggestoken, daar zal geen vocht opeen kunnen hopen.

Dat is echt onmogelijk, het water loop echt niet helemaal terug je uitlaat in tot vooraan in de lambda sonde. Wat een verhaal!
Veel vocht (zoals in de wasstraat) kan altijd problemen geven, meestal is het een bougiekabel die dan doorslaat naar aarde, waardoor 1 cilinder geen goede vonk heeft (of helemaal geen vonk) waardoor die op 3 cilinders zal lopen.

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 02 maart 2009 11:54 AM
  [ # 38 ]
citrozxdennis schreef:

Dat is echt onmogelijk, het water loop echt niet helemaal terug je uitlaat in tot vooraan in de lambda sonde. Wat een verhaal!
Veel vocht (zoals in de wasstraat) kan altijd problemen geven, meestal is het een bougiekabel die dan doorslaat naar aarde, waardoor 1 cilinder geen goede vonk heeft (of helemaal geen vonk) waardoor die op 3 cilinders zal lopen.

1. Zoals reeds gezegd zitten er geen bougie kabels in
2 je begrijpt me ECHT compleet fout; natuurlijk loopt het water niet terug naar je lab, wat ik aankaarte was dat door vocht OP je lab die sensors’ signaalbeeld vertroebelt waardoor er fouten onstaan… Rolling Eyes

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 02 maart 2009 02:53 PM
  [ # 39 ]

Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 02 maart 2009 02:53 PM
  [ # 40 ]

Ik heb het verkeerd begrepen dan, omdat er stond ‘Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?’ dat je bedoelde dat het water de pijp terug in liep tot de lambda sonde Laughing en natuurlijk heeft de 16v geen kabels, mijn fout Wink

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 02 maart 2009 02:54 PM
  [ # 41 ]

Ik heb het verkeerd begrepen dan, omdat er stond ‘Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?’ dat je bedoelde dat het water de pijp terug in liep tot de lambda sonde Laughing en natuurlijk heeft de 16v geen kabels, mijn fout   Wink

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 02 maart 2009 02:56 PM
  [ # 42 ]
manta400 schreef:

Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????

Naastje accu zit een zwarte bak, trek die open en je vindt hoofdzekeringen en een diagnose stekker

Te lezen op http://www.zx16v.net
En word dan gelijk lid Wink

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 04 maart 2009 11:36 PM
  [ # 43 ]
majestic3jay schreef:
manta400 schreef:

Update op 3 pitten lopen probleem is toch een bobine,hij liep vandaag weer op 3 pitten een voor een de injectoren los getrokken totdat ik de cilinder had die het probleem gaf.2 bobines gewisseld en toen was het een andere cilinder.Daarna deze bobine gemeten en voila GEVONDEN!!!!! NU NOG EEN ANDER PROBLEEM WAAR ZIT DE STEKKER OM DE COMPUTER UIT TE LEZEN????????

Naastje accu zit een zwarte bak, trek die open en je vindt hoofdzekeringen en een diagnose stekker

Te lezen op http://www.zx16v.net
En word dan gelijk lid Wink[/quote
GEVONDEN !!!!!!!

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 16 maart 2009 11:38 PM
  [ # 44 ]

Vandaag K&N i57 kit besteld.Kunnen we morgen weer hobbyen,ben benieuwd wat voor geluid het gaat voortbrengen en of het nog wat vermogens winst opleverd.

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 17 maart 2009 10:25 PM
  [ # 45 ]
ZX-Cruiser schreef:

Hmm ja als het meer geluid gaat geven komen de ‘psychologische’ PK’s om de hoek Wink Is altijd lastig om te zeggen of het winst geeft, rollenbankje is je beste test.

Ik heb ook niet de illusie dat het merkbaar meer pk’s opleverd maar hij klinkt lekker.Ik heb trouwens ook de zwarte kast die naast het luchtfilter zit ook verwijderd ik weet niet waarvoor die dient maar het leek logisch dat die ook verwijderd moest worden.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook