2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
bx 2.0 16V….manual
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 28 juni 2005 02:31 AM
  [ # 16 ]

Bij de peugeot (306) kom ik die motorcode óók tegen! (RFY)


Hieronder een lijst met modellen en motorcodes van de peugeotclub Malaysia Shocked
http://mypugclub.tripod.com/id23.html

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 juni 2005 02:37 AM
  [ # 17 ]
BX16TGI schreef:

Bij de peugeot (306) kom ik die motorcode óók tegen! (RFY)


Hieronder een lijst met modellen en motorcodes van de peugeotclub Malaysia Shocked
http://mypugclub.tripod.com/id23.html

zit ook in de 405….. (zie zelfde site)

405 2.0i 16v cat XU10J4/Z (RFY) 1992 - 1995 Motronic MP3.2

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2005 02:58 AM
  [ # 18 ]
WYD schreef:

Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v Wink

Die vind ik trouwens wel interessant… tenminste koppel onderin.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 28 juni 2005 06:40 AM
  [ # 19 ]

De 405 Haynes staat ie in.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 juni 2005 01:16 PM
  [ # 20 ]

Leuke conversie. Wat zijn de specs van deze motor?

Ik zou eens kijken op www.205gti.com Daar staat ook het e.e.a. aan schema’s online. En anders in de overige Peugeot documentatie.

Wel boeiend dat ze allebei schijnbaar Motronic hebben. Het zou wel leuk zijn als het injectiesysteem veel gelijkenissen vertoont zodat je grotendeels de zellfde kabelboom kan gebruiken als je nu hebt.

Verder kan het nog lastig zijn om je HD pomp een plaats te geven. Die zit bij de 16v op de bak via de nokkenas aangedreven met een v-riem. Wellicht kun je gewoon de HD pomp gebruiken van de Xantia. Zo heb ik het ook gedaan met met Turbo D12 motor. Mocht je airco hebben wordt het wel lastig.

Gr,
Marten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 juni 2005 09:10 PM
  [ # 21 ]
web schreef:

De 405 Haynes staat ie in.

bedankt,......................
staat ook in de Zx haynes maar de elektr. schema’s daarbij stelt niks voor
zal dus fff in de 405 haynes manual kijken Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 juni 2005 09:16 PM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:

Leuke conversie. Wat zijn de specs van deze motor?

Ik zou eens kijken op www.205gti.com Daar staat ook het e.e.a. aan schema’s online. En anders in de overige Peugeot documentatie.

Wel boeiend dat ze allebei schijnbaar Motronic hebben. Het zou wel leuk zijn als het injectiesysteem veel gelijkenissen vertoont zodat je grotendeels de zellfde kabelboom kan gebruiken als je nu hebt.

Verder kan het nog lastig zijn om je HD pomp een plaats te geven. Die zit bij de 16v op de bak via de nokkenas aangedreven met een v-riem. Wellicht kun je gewoon de HD pomp gebruiken van de Xantia. Zo heb ik het ook gedaan met met Turbo D12 motor. Mocht je airco hebben wordt het wel lastig.

Gr,
Marten


gaat de bx16V bak in dus dat is al een mogelijk probleem minder
airco zit er (gelukkig) niet in.
heb de kabelboom erbij gekocht. eerst de 2 blokken naastelkaar zitten ivm met de evt. verschillende aansluitingen.
hoop eigenlijk dat het zich alleen beperkt tot de variabele luchtinlaat
dan hoef ik wellicht alleen m’n huidige bx draadboom iets uittebereiden
maar,......................eerst zien Exclamation

Ik hou jullie op de hoogte Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 juni 2005 09:57 PM
  [ # 23 ]

kijk dat scheelt weer…........... Very Happy
vandaar dat ik o.a. op zoek ben naar de elektr.schema’s
nou maar zien hoevere de stekker op de ecu van de bx16v verschilt van de ecu 2.0 16V
vond inderdaad in de zx manual een stukje over de acav & werking Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 juni 2005 10:34 PM
  [ # 24 ]

Misschien ook leuk om te vermelden wat het voordeel is van een variabele luchtinlaat.
Het korte inlaattraject (binnenkant), zorgt voor een hoop vermogen onderin. Het lange inlaattraject (buitenkant) zorgt een hoop vermogen bovenin.
Deze motor heeft daardoor ook een hoger koppel dan de 16V (D6C) van de BX.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 juni 2005 10:34 PM
  [ # 25 ]

He Johan stoer dat je het nu toch gaat doen. Heb je al een motor? Er zijn ook 16v motoren van de ZX met 167 PK is ook een leuke optie hoef je ook geen 4 TC meer.

Peter

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 juni 2005 10:43 PM
  [ # 26 ]

ga aanstaande zaterdag “FFFFFF” een xantia 2.0 16V blok ophalen :photo

met draadboom en ecu. karretje al besteld bij karremaar.
dump het blok zolang fff achter m’n DS Laughing
Oh ja,aanstaande zondag fff een xantia ophalen 2.0sx met 80.000km Shocked. als alternatief voor de bx16v.
aanstaande maandag m’n bedrijfsauto ....peugeot partner Surprisedops:
met 0005km Cool op het klokje ophalen: worden weer drukke dagen Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 01 juli 2005 12:40 AM
  [ # 27 ]
WYD schreef:

Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v Wink

inderdaad, die is er.

http://groups.msn.com/bxenenhondas/bx20tzi.msnw?Page=1

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juli 2005 02:16 AM
  [ # 28 ]
stoterstangen90 schreef:
WYD schreef:

Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v Wink

inderdaad, die is er.

http://groups.msn.com/bxenenhondas/bx20tzi.msnw?Page=1


is dat (gezien de luchtinlaat) een 2.0 8V uit een xm/peugeot Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 juli 2005 02:31 AM
  [ # 29 ]

Die komt volgens mij uit een XM

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 01 juli 2005 02:28 PM
  [ # 30 ]

voor goeie electrische schema’s van zo’n motor moet je helaas niet bij haynes wezen over ‘t algemeen… die hebben vaak alleen wat basis chassis dingen staan in het electra hoofdstuk.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook