Bij de peugeot (306) kom ik die motorcode óók tegen! (RFY)
Hieronder een lijst met modellen en motorcodes van de peugeotclub Malaysia
http://mypugclub.tripod.com/id23.html
BX16TGI schreef:Bij de peugeot (306) kom ik die motorcode óók tegen! (RFY)
Hieronder een lijst met modellen en motorcodes van de peugeotclub Malaysia
http://mypugclub.tripod.com/id23.html
zit ook in de 405….. (zie zelfde site)
405 2.0i 16v cat XU10J4/Z (RFY) 1992 - 1995 Motronic MP3.2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
WYD schreef:Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v
Die vind ik trouwens wel interessant… tenminste koppel onderin.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
De 405 Haynes staat ie in.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Leuke conversie. Wat zijn de specs van deze motor?
Ik zou eens kijken op www.205gti.com Daar staat ook het e.e.a. aan schema’s online. En anders in de overige Peugeot documentatie.
Wel boeiend dat ze allebei schijnbaar Motronic hebben. Het zou wel leuk zijn als het injectiesysteem veel gelijkenissen vertoont zodat je grotendeels de zellfde kabelboom kan gebruiken als je nu hebt.
Verder kan het nog lastig zijn om je HD pomp een plaats te geven. Die zit bij de 16v op de bak via de nokkenas aangedreven met een v-riem. Wellicht kun je gewoon de HD pomp gebruiken van de Xantia. Zo heb ik het ook gedaan met met Turbo D12 motor. Mocht je airco hebben wordt het wel lastig.
Gr,
Marten
web schreef:De 405 Haynes staat ie in.
bedankt,......................
staat ook in de Zx haynes maar de elektr. schema’s daarbij stelt niks voor
zal dus fff in de 405 haynes manual kijken
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mpostma schreef:Leuke conversie. Wat zijn de specs van deze motor?
Ik zou eens kijken op www.205gti.com Daar staat ook het e.e.a. aan schema’s online. En anders in de overige Peugeot documentatie.
Wel boeiend dat ze allebei schijnbaar Motronic hebben. Het zou wel leuk zijn als het injectiesysteem veel gelijkenissen vertoont zodat je grotendeels de zellfde kabelboom kan gebruiken als je nu hebt.
Verder kan het nog lastig zijn om je HD pomp een plaats te geven. Die zit bij de 16v op de bak via de nokkenas aangedreven met een v-riem. Wellicht kun je gewoon de HD pomp gebruiken van de Xantia. Zo heb ik het ook gedaan met met Turbo D12 motor. Mocht je airco hebben wordt het wel lastig.
Gr,
Marten
gaat de bx16V bak in dus dat is al een mogelijk probleem minder
airco zit er (gelukkig) niet in.
heb de kabelboom erbij gekocht. eerst de 2 blokken naastelkaar zitten ivm met de evt. verschillende aansluitingen.
hoop eigenlijk dat het zich alleen beperkt tot de variabele luchtinlaat
dan hoef ik wellicht alleen m’n huidige bx draadboom iets uittebereiden
maar,......................eerst zien
Ik hou jullie op de hoogte
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
kijk dat scheelt weer…...........
vandaar dat ik o.a. op zoek ben naar de elektr.schema’s
nou maar zien hoevere de stekker op de ecu van de bx16v verschilt van de ecu 2.0 16V
vond inderdaad in de zx manual een stukje over de acav & werking
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Misschien ook leuk om te vermelden wat het voordeel is van een variabele luchtinlaat.
Het korte inlaattraject (binnenkant), zorgt voor een hoop vermogen onderin. Het lange inlaattraject (buitenkant) zorgt een hoop vermogen bovenin.
Deze motor heeft daardoor ook een hoger koppel dan de 16V (D6C) van de BX.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ga aanstaande zaterdag “FFFFFF” een xantia 2.0 16V blok ophalen :photo
met draadboom en ecu. karretje al besteld bij karremaar.
dump het blok zolang fff achter m’n DS
Oh ja,aanstaande zondag fff een xantia ophalen 2.0sx met 80.000km . als alternatief voor de bx16v.
aanstaande maandag m’n bedrijfsauto ....peugeot partner ops:
met 0005km op het klokje ophalen: worden weer drukke dagen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
WYD schreef:Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v
inderdaad, die is er.
http://groups.msn.com/bxenenhondas/bx20tzi.msnw?Page=1
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:WYD schreef:Er is trouwens al wel een BX met een 2.0 8v
inderdaad, die is er.
is dat (gezien de luchtinlaat) een 2.0 8V uit een xm/peugeot :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Die komt volgens mij uit een XM
voor goeie electrische schema’s van zo’n motor moet je helaas niet bij haynes wezen over ‘t algemeen… die hebben vaak alleen wat basis chassis dingen staan in het electra hoofdstuk.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…