Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie.
Er zijn overigens spuitbussen met zwarte lak.
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Han S schreef:Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie.
Aan de andere kant: een motor die binnen één omwenteling aanslaat krijg je ook met de hand nog wel gestart, daar is juist geen bijzondere accu voor nodig.
Nee, dan deze: ” dat kreng van mij wild al weken niet meer aanslaan. De motor giert in de rondte, maar ze gaf geen plof. Vanochtend zag ik pas dat het gas op was, dus heb ik de dame in d’r één gezet en ben ik op de startmotor naar de pomp aan de andere kant van de stad gereden ( 5 kilometer). ”
Zó‘n accu wil je hebben…
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko schreef:Han S schreef:Vind je dat erg belangrijk? Ik heb er een in de XM en een in de Jaguar van 1969. Die start op LPG en gaat geen hele slag in het rond of hij loopt. Deze accu is lichtgekleurd en onderhoudsvrij en heeft meer power. Ik vind het een super accu en nee, ik krijg geen commissie.
Aan de andere kant: een motor die binnen één omwenteling aanslaat krijg je ook met de hand nog wel gestart, daar is juist geen bijzondere accu voor nodig.
Nee, dan deze: ” dat kreng van mij wild al weken niet meer aanslaan. De motor giert in de rondte, maar ze gaf geen plof. Vanochtend zag ik pas dat het gas op was, dus heb ik de dame in d’r één gezet en ben ik op de startmotor naar de pomp aan de andere kant van de stad gereden ( 5 kilometer). ”
Zó‘n accu wil je hebben…- Oscar -
Oscar, een Jaguar 4.2 liter motor met een compressieverhouding van 9:1 en 250 pk krijg je met de hand niet rond, er zit ook geen slinger bij zoals bij de DS.
Wat jouw accu betreft: vind je het erg als ik dat verhaal niet geloof? Als de LPG tank leeg is zal de motor nog een paar uur blijven lopen en kun je zelfs met heel weinig gas geven nog wel rijden. Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG. En met het op de startmotor rijden in z’n eerste gaat met een nieuwe accu binnen 100 meter over en is of de accu leeg of de startmotor verbrand, ook bij een DS.
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Han S schreef:
Wat jouw accu betreft: vind je het erg als ik dat verhaal niet geloof? Als de LPG tank leeg is zal de motor nog een paar uur blijven lopen en kun je zelfs met heel weinig gas geven nog wel rijden. Ik rijd al meer dan 30 jaar op LPG. En met het op de startmotor rijden in z’n eerste gaat met een nieuwe accu binnen 100 meter over en is of de accu leeg of de startmotor verbrand, ook bij een DS.
Ik zou verdikkie hópen dat je dat niet gelooft, dat zou wel erg naïef zijn. Het ging me er natuurlijk om aan te tonen dat een accu die een perfect afgestelde motor kan laten starten niks bijzonders is, dat lukt ook met een slechte accu nog wel.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Dat zeg je wel, maar met LPG moet je wel een goede vonk hebben. Ik heb het al eerder gepost: mijn Jag ging slecht starten terwijl de startmotor hem vlot rond liet gaan en ook na een nacht aan de lader werd het niet beter. Ik zag toevallig dat de binnenverlichting aan en uit ging tijdens het starten, heb een nieuwe accu gehaald en het probleem was voorbij.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AZ schreef:Han S schreef:Bosch accu.
Zo te zien zijn deze helaas niet leverbaar in het zwart.
Overspuiten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
nltecoko schreef:Drie tegen één dat je accu gewoon op is.
Een juiste constatering zo lijkt. Sinds de plaatsing van een nieuwe accu heb ik nog geen problemen ondervonden. Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
AZ schreef:nltecoko schreef:Drie tegen één dat je accu gewoon op is.
Een juiste constatering zo lijkt. Sinds de plaatsing van een nieuwe accu heb ik nog geen problemen ondervonden. Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.
Moet je je eigen post nog maar eens doorlezen. Daar staat toch meerdere malen vermeld dat een gelijkstroomdynamo een lage laadstroom geeft bij lage toerentallen: dit is wel degelijk een complicatie.
Dit kan ik uit eigen ervaring vertellen toen aan het einde van een rondrit met bijna stationair toerental in mijn ID19P door de Beekse Bergen op een regenachtige winterdag (lichten aan, blower aan en ruitenwissers aan), uitgerekend in de leeuwenkooi de motor stil viel. Niet meer te starten, geen peut meer. Met drie kinderen in de auto tegen sluitingstijd…
Nog net een verzorger aan kunnen roepen door een op een kier gedraaid zijraam.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AZ schreef:nltecoko schreef:Des te onbegrijpelijker dat ‘oud citroenmonteurs’ verklaren dat laadstroomcomplicaties inherent zijn aan het gelijkspanningscircuit.
Uit zo’n opmerking kan ik als oud-citroen monteur dan weer opmaken dat je helaas niets begrepen hebt van de tips en links die we in dit topic hebben gepost om je te helpen met het oplossen van JOUW probleem.
Jammer. Erg jammer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
waterman771 schreef:Uit zo’n opmerking kan ik als oud-citroen monteur dan weer opmaken dat je helaas niets begrepen hebt van de tips en links die we in dit topic hebben gepost om je te helpen met het oplossen van JOUW probleem.
: : : : : Ik heb het hier over personen (monteurs) buiten dit forum om, die beweren dat het normaal is dat een klassieker als de mijne om de drie weken met een lege accu staat. Dit in contrast met dit topic. Tevens ben ik niet op de hoogte van je c.v.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, vergissen is menselijk ops:
Maar goed: het laadcircuit van een gelijkstroom-systeem is écht erg marginaal. Dat is nou eenmaal een feit. Net zo goed dat het feit is dat zo’n systeem als er ook maar één schakeltje niet helemaal 100% in orde is voor lege accu’s gaat zorgen. Zo raar is de redenatie van die oud-monteurs dus niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
iedereen in ieder geval bedankt! De wagen rijdt weer ‘superbe’