Vanavond was het zover :
m’n eerste echte rijervaring in een eend.
Geoefend in de Rijsserberg; ondanks het vals plat kun je je erg goed voortbewegen in zo’n Duck…
Eenmaal aangekomen in het 3e verzet, kun je heerlijk cruisen…
De ervaringen die ik vandaag opgedaan heb zijn noodzakelijk voor een ‘missie’ die ik vrijdag a.s. met de auto ga uitvoeren…
Maar daarover horen jullie komend weekend vast meer !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik kan je alleen vertellen dat je niet weet wat je mist;
het is heerlijk!!
Re: 2CV
M&M schreef:Al enige tijd staat er een ribbelkapeend ( of eventueel een andere klassieker b.v een CX / GS(a) ?? ) op mijn wensenlijstje ( er is ook een spaarpotje, schiet nog niet echt op ) maar ik heb nog nooit zelf in een 2cv gereden , wel meegereden als passagier maar dat telt niet .... wordt hoog tijd
vind je het gek als je steeds maar xantia’s erbij blijft kopen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
rocco schreef:Ik kan je alleen vertellen dat je niet weet wat je mist;
het is heerlijk!!
Vind ik ook….alleen is het alweer ruim 34 jaar geleden.
Hoog tijd dat ik die *wandelstok* weer eens voel.
Nog steeds heb ik de beelden voor me dat ik hem van 2 naar 3 met 1 vinger naar achteren trok….
ik heb het geluk dat ik iedere dag aan mn paraplu mag trekken en mn hoepel rond te draaien…...
precies,
juist die 2>3 ervaring is zo speciaal !!!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
voor mij was de eerste keer zelf rijden speciaal—> 3 maanden kunnen wachten omdat ik m rijbewijs nog niet had….
XTR schreef:precies,
juist die 2>3 ervaring is zo speciaal !!!
Zo snel kun je met een gewone pook niet schakelen
Nu had ik er toen maar 3…...(als ik me goed herinner)...in die 2cv van rond 1960.
Later is het toch 4 versnellingen geworden ?
En heeft er nog iemand een afbeelding van een *dashbord* van het eerste type (met ruitenwisser nog op de km-teller) ?
XTR schreef:precies,
juist die 2>3 ervaring is zo speciaal !!!
heb je de 3>4 zeker niet gehad??? die is echt leuk!
een eend heeft atijd 4 versnellingen gehad,
bij sommige modellen moest je wel via 3 naar vier (i.p.v. via neutraal)
ik heb alleen nog maar 1>2 gedaan…
plantage he.
zo bedoel je??
is overigens een Mehari, voor de leken (zijn die hier) onder ons…..
1967’er AZAM
heb ff een boek met foto’s erbij gepakt:
1953, kan ik het niet op zien,
1959, wel, is hetzelfde als de mehari hierboven,
1963, niet te zien
1967, wel, ook weer zoals de mehari,
1973, niet goed, maar ik denk: van 3>4 via de vrij,
1975, idem….
dus allemaal, voor zover te zien is een 4-bak
was het er geen met een centrifugaalkoppeling bram??
Tom Duckpower schreef:
was het er geen met een centrifugaalkoppeling bram??
Nee hoor….gewoon trappen op de koppeling.
Het was in 1969 dat ik hem had ops: (en b.j. schat ik op ‘59 of ‘60).....en ik meen me toch echt te herinneren dat hij 3 versnellingen had…...1 naar je toe…2 iets naar rechtsvoor en dan 3 naar achteren.
Achteruit was links naar voren.
Oh ja….en starten was een hendel waar je aan moest trekken….die regelrecht naar de starterkrans ging.
En nee Tom…...die km-teller zat links vlak bij het raam…..en daar zat ook de ruitenwisser aan vast…..met een hendeltje waar je (als je stilstond) met de hand de ruiten kon wissen.
Hoe harder je reed…...hoe sneller de ruitenwisser ging
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
rijervaringen in een 2CV6
ik ga liever voor de rij-ervaringen in een C2…V6