2 van de 2
 < Vorige 1 2

Boardcomputer / startonderbreker
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 maart 2009 12:01 AM
  [ # 16 ]

grote kans dat het niet meer 0000 is.

en KT88 dan ? hem vragen hoe of wat precies, en of hij dit zelf zo gedaan heeft.

en als je dus wel kan resetten (zoals boven gesuggereerd), weet ik niet of ie dan op 0000 staat. anders hoef je maximaal 9999 keer een code te proberen om de oude code te vinden   Shocked

zal ik een dagje komen helpen Wink

Arjan Verkade schreef:

Weet iemand of bovenstaande werkt?

Ik ben toch wel benieuwd of de 0000 code werkt Wink
Maar ik wil niet het risico nemen dat de auto niet meer start. Zie dan maar weer eens een 667 computer te vinden…

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 347

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 18 maart 2009 11:54 AM
  [ # 17 ]

anders hoef je maximaal 9999 keer een code te proberen om de oude code te vinden

Valt mee hoor het is maar 9x9x9x9 = 6561 mogelijkheden Wink

- edit - Tis nog vroeg… moet natuurlijk 10x10x10x10 zijn = 10.000 pogingen!  Surprisedops: De 0 doet toch ook mee?

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 maart 2009 09:32 PM
  [ # 18 ]

Ja, het zijn 10.000 pogingen… Wink
Daar heb ik zeker geenz in in. Dan laat ik het zo of ik zoek een andere computer waar de code wel van bekend is.

Mocht bovenstaande manier werken dan wil ik eigenlijk een stuk of 20 standaard simpele codes proberen. Daarna gaat het gewoon over.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 maart 2009 09:55 PM
  [ # 19 ]
Arjan Verkade schreef:

Eigenlijk heeft die startonderbreker ook wel wat, je hoort steeds meer dat CXen gejat worden Confused ...

Als je echt wil weten waar je CX heen is gereden door lieden die het niet zo nauw nemen met “Mein & Dein”

Kijk eens bij http://www.navaudio.nl/products/GPS-beveiliging.html#

Vind met 1 smsjes razendsnel je gestolen wagen, boot, caravan, motor, kraan, vrachtwagen of wat dan ook. Zie direct waar het object zich bevind (nauwkeurig tot 5 meter, max. afwijking !)

Beveilig je kostbare bezit met onze GPS Safe Tracker.

Praktisch onzichtbaar in te bouwen in ieder voertuig.
Geen abonnementskosten .

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 18 maart 2009 10:09 PM
  [ # 20 ]
cx25gtit2 schreef:

en KT88 dan ? hem vragen hoe of wat precies, en of hij dit zelf zo gedaan heeft.

Ik heb het exact zo gedaan zoals in mijn eerdere bericht stond.

Overigens heb ik nog wel computertjes liggen met bekende code of zonder code, zeg het maar.  Wink

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 maart 2009 10:15 PM
  [ # 21 ]

Van een M25/667? Een 666 is meer doorgaans Wink

Goed, dan moet ik misschien maar eens een poging gaan wagen..

Ik zit net aan een andere optie te denken

Als ik de instructie zo lees:
M indrukken voor programeren
nieuwe code, lamp knippert 3 maar voor bevestiging
daarna de oude code, de lamp knippert 3 maal. Oftewel als dat niet werkt verkeerde code?

Misschien dat ik het zo kan proberen zonder eerst de auto te blokkeren Wink

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 18 maart 2009 10:19 PM
  [ # 22 ]

Uumm…..van een gewone 2500.
Sorry, was dat even vergeten.

Wat die procedures en werking betreft: ik heb sinds het akkefietje (8 jaar terug ofzo) nooit meer de startblokkering gebruikt.  Surprisedops:

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 maart 2009 10:23 PM
  [ # 23 ]

Ik vind het gewoon leuk als alles werkt Surprisedops:
Alles werkt nu bijna, op 1 of andere manier wil ik ook de dingen die je niet altijd gebruikt gewoon netjes werkend hebben.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 maart 2009 09:16 PM
  [ # 24 ]

Net een poging gedaan om de code te wijzigen.
Na de nieuwe knipperde het lichtje.
Daarna 0000 gegokt voor de oude code, het lichtje knipperde weer.
Toen de gok genomen om de startbeveiliging te activeren Wink

Na het contact brande het lichtje rood, wat betekend dat de beveiliging actief is.
Na de nieuwe code in tikken ging die gewoon uit Very Happy
En nog beter de auto starte ook Wink

Nu de volgende test, start de auto ook echt niet…
Met het rode lampjes aan geprobeerd te starten, en tot mijn grote verbazing gaat de startmotor direct aan het draaien Shocked
Hoe kan dat nou denk je dan!
Alleen na 2 sec realiseerd je je dan dat de startmotor wel draait alleen de motor niet aan slaat.

Eigenlijk wel mooi systeem, het lichtje zit onder een klepje. Als je de auto probeert te starten denk je dat het “ouwe ding” stuk is Laughing
Veel mensen zullen het dan wel direct opgeven.

Conclusie, het gehele systeem werkt naar behoren Smile

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2009 09:19 PM
  [ # 25 ]

nog eentje dan

gefeliciteerd ! je had mazzel met de oude code.

heb ook wel eens gestaan en niet snapte waarom ie niet aansprong….. Surprisedops:

om even een idee te krijgen wat er achter dat bordje schuil gaat, hieronder wat om na te lezen.
mn pag 2 geeft aardig schematisch weer van hoe deze met de voiture/kabelboom verweven is.

et bon voyage !

Arjan Verkade schreef:

Net een poging gedaan om de code te wijzigen.
Na de nieuwe knipperde het lichtje.
Daarna 0000 gegokt voor de oude code, het lichtje knipperde weer.
Toen de gok genomen om de startbeveiliging te activeren Wink

Na het contact brande het lichtje rood, wat betekend dat de beveiliging actief is.
Na de nieuwe code in tikken ging die gewoon uit Very Happy
En nog beter de auto starte ook Wink

Nu de volgende test, start de auto ook echt niet…
Met het rode lampjes aan geprobeerd te starten, en tot mijn grote verbazing gaat de startmotor direct aan het draaien Shocked
Hoe kan dat nou denk je dan!
Alleen na 2 sec realiseerd je je dan dat de startmotor wel draait alleen de motor niet aan slaat.

Eigenlijk wel mooi systeem, het lichtje zit onder een klepje. Als je de auto probeert te starten denk je dat het “ouwe ding” stuk is Laughing
Veel mensen zullen het dan wel direct opgeven.

Conclusie, het gehele systeem werkt naar behoren Smile

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 maart 2009 01:34 PM
  [ # 26 ]

Altijd leuk om wat extra informatie te hebben Smile
Ik heb ze direct opgeslagen!

Spreek alleen geen woord Frans Laughing
Mocht het ooit nodig zijn kan ik altijd met een vertaler aan de gang.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook