Tuurlijk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Peteryed schreef:Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is niet erg. Dat wil iedereen wel, we moeten alleen voorkomen dat TS achter een paal komt te zitten.
Als je om tips vraag moet je er wel wat mee doen anders hoef je er niet naar te vragen.
En dat wil ik dus juist zeggen: dát heb ik gedaan.
1. checklist meegenomen
2. gaan kijken
3. technisch vriendje meegenomen
4. ritje gemaakt
5. niet direct geld gepind
6. terug gereden en er een nachtje over nagedacht
Ik doe juist alles wat hier gezegd wordt, want ik weet heus wel dat jullie er meer verstand van hebben dan ik. Bedankt voor alle positieve reacties, maar nogmaals: dubbeltje eerste rij en fantasiewereld is niet van toepassing. BX fan in wording juist wel.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@BasisBIX
Wat “tuurlijk “, wat wil je duidelijk maken?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ok laten we even geen ruzie gaan zoeken in dit topic. Dat was mijn insteek van mijn vorige bericht ook niet. De TS wil graag veel BX-en gaan bekijken en vergelijken ook de mindere. Dit had ik niet zo begrepen en ik dacht (verkeerd) dat Nelis deze auto veel te serieus nam om te gaan kopen. Iemand die geen Citroen en technische ervaring heeft moet door ons goede raad krijgen om hem er enigszins voor te beschermen. Daarom leek de Chic van het forum mij een betere keuze.
Wat ik eerder zei is voor een dubbeltje op de eerste rij helemaal niet erg. Dat wil iedereen wel, je moet alleen niet achter een paal gaan zitten.
Laten we gewoon weer verder gaan met zoeken naar een BX voor Nelis.
Nelis Infra schreef:Bedankt voor de reacties, maar het moet me toch iets van het hart.
Het is absoluut niet een kwestie van ‘een dubbeltje en een eerste rij’ of een ‘fantasie wereld’. Ik mag dan wel niet technisch aangelegd zijn; dom ben ik niet. Dus ja: ik weet ook heus wel dat dit niet een perfecte auto zou zijn. Maar dat neemt toch niet weg dat ik niet mag/moet gaan kijken?
Juist gaan kijken, las ik eerder op het forum. Gewoon veel bx-en kijken om een goed overwogen keuze te maken. Dus óók naar brakke bx-en kijken. Dat leidt uiteindelijk maar naar een betere keuze. Daarnaast heb ik een testrit gemaakt en dat heeft me helemaal over de streep getrokken. Het was alsof ik in een waterbed over de straat reed. Plus het feit dat ik (als a-technische) ontdekte dat er waarschijnlijk iets niet klopt aan de auto, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat het een topmiddag was.
Goed verhaal Nelis! Ik wou soms dat ik die insteek had in plaats van die altijd impulsieve aankopen van me .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Maar toch: die BX reed zo lekker… het was voor mij de eerste rit ooit in een BX! Er gaat een wereld voor je open
Waar ik mezelf overigens wel op betrapte: ik zou het wel leuk vinden om de BX een beetje ‘op te knappen’ in de zin van: bumpers spuiten, stoelen opknappen, nieuw versnellingspookje, deukjes eruit halen etc.
Dus een BX die helemaal picobello is, heeft blijkbaar ook niet de voorkeur
Iemand nog behoefte aan de foto’s van de 14TE?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ja!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Oke, dat komt dan vanavond even, want dan moet ik mijn iPhone even aanslingeren. Nu eerst studeren voor mijn tentamens van volgende week
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
nilles je hebt pb
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nelis,
Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen. Als je niet erg technisch bent lijkt me een motor met een lekke kop geen goede keuze. Verder vind ik dat je erg goed over de aankoop nadenkt, en je zeker niet blind staart op 1 exemplaar wat achteraf erg slecht blijkt!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
...
tja ik mis mijn bx ook nog dagelijks, mijn buurman is ondertussen verhuist.
n\heb nu een xantia 1.9td break, rijd ook goed, als het financieel toelaat zou ik er wel een bx bij willen hebben. Alhoewel mijn buurmaan heeft een ax 1.1 uit 91 in goede staat die staat me ookwel aan.
Maar een BX , ik heb er 4 gehad is toch mijn ideale auto… (2 gt’s een biaritz en een progress) en dan een GT. Ik had het vorige jaar de GT van rixk moeten kopen. was een automaat,,,,
tja….
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
GT is heerlijk! Zoeft over de weg en is lekker vlot.
Veel succes met je zoektocht en met BX-en kun je qua prijs mazzel hebben. Eigenlijk heb je dat altijd wel als je ziet wat voor even oude hondenhokken als Golfjes of Opeltjes wordt betaald, waarmee maar weer eens bewezen wordt dat de gemiddelde Nederlander over weinig goede smaak beschikt. Maar waarom ga je niet eens naar een goede BX-specialist om een aantal types tegelijk te bekijken, zodat je kunt vergelijken? Ik weet niet waar je die in het noorden van het land kunt vinden, maar dat kunnen medeforummers je waarschijnlijk direct vertellen.
Ik kocht mijn GTi afgelopen september bij Hegru in Veldhoven, waar ik met mijn vorige BX altijd al voor reparaties heenging. Ik zag die GTi staan en was eigenlijk meteen verliefd… ja stom, ik weet het, maar heb toch ook nog even naar 2 TZI’s gekeken die er stonden met weinig km’s en prijzen voor rond de 700 euro. GTi zag er perfect uit, stond recht op de poten en zonder roest, dus de keus was niet moeilijk. Ik kreeg hem mee met nieuwe APK, een vervangen distributieriem, op druk gebracht veersysteem én 3 maanden garantie voor 1.000 euro. Vooral die garantie trok me over de streep want de ervaring heeft me geleerd dat auto’s die lang stil hebben gestaan, na enige tijd vooral bij de elektronica wel eens wat nukken willen gaan vertonen.
In de garantieperiode is dus de kabel van de snelheidsmeter vervangen, een fout in het injectiesysteem opgelost, zijn 3 gescheurde koelslangen vervangen, de schakelstang opnieuw vastgezet en heeft ie even wat kleine mankementjes zoals een niet werkende koelfan gehad die zichzelf na enkele uren weer oplosten. Bovendien kwam ik erachter dat de koppeling ver heen was en geen maanden meer zou meegaan. Dat heb ik gemeld met het idee dat ik wel zelf wilde meebetalen aan het vervangen, omdat die nog niet echt kapot was en omdat de auto er ook een stuk beter van zou worden. Ik dacht dus dat ik de onderdelen voor mijn rekening zou nemen en zij het arbeidsloon. De baas bood me de keus: gratis vervangen, maar dan met gebruikt spul, of meebetalen voor nieuw. Ik vroeg dus hoeveel dat zou zijn en hij wou het voor 150 euro doen, wat me enorm meeviel. Nu rijdt hij als een zonnetje en probleemloos. Dus als in het noorden ook een bedrijf zit dat je een dergelijke garantie durft te bieden, kun je beter een paar honderd euro meer uitgeven, omdat het je veel ellende bespaart en de meeste problemen wel binnen drie maanden aan het licht komen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Hegru is(ik ben er gisteren geweest) een waar bx walhalla!