Voor gelukkigen die nog aan het sparen zijn voor iets moois is er goed nieuws uit Den Haag; zojuist las ik op http://www.regering.nl dat het Ministerie van Financien de volgende maatregel wil gaan uitvoeren per 1/9/2005:
Met ingang van het komende schooljaar wordt het lesgeld afgeschaft voor 16- en 17-jarigen. Ook het spaarloon dat is gespaard van 2001 tot en met 2004, mag per 1 september zonder fiscale consequenties worden opgenomen.
Misschien toch een te plukken appeltje voor dorstige Citrofielen ?!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
En ik hoorde ook iets dat er een financiele tegemoetkoming zou komen van de belasting vanwege het zorgstelsel. Dat zou inhouden dat je geld terug krijgt, bij sommigen tot wel max. €1200,-
Ik heb er verder nog niets over gehoord. Hoorde het vanmiddag op het nieuws voorbij komen.
Hierover krijgen we in juli een RODE envelop in de bus van de belasting.
je bedoelt dit :
DEN HAAG - Circa zes miljoen huishoudens krijgen in september van de Belastingdienst een wit-rode envelop in de bus. In maart besloot het kabinet dat de fiscus mensen actief moet benaderen als zij mogelijk recht hebben op huursubsidie, een zorgtoeslag of een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang.
“Normaal int de Belastingdienst geld en in deze gevallen keren we geld uit. Maar de meeste mensen associëren onze blauwe enveloppen met geld betalen. Daarom is het een witte envelop met rode opdruk geworden.”, aldus een woordvoerster van de fiscus donderdag.
De Belastingdienst keert sinds dit jaar al de zogeheten ‘kinderopvangtoeslag’ uit. Vanaf volgend jaar gaat de dienst ook de huursubsidie en zorgtoeslag uitbetalen. Mensen die het nieuwe aanvraagformulier voor 1 november terugsturen, krijgen de toeslagen op tijd uitbetaald.
De fiscus maakte onlangs nog bekend dat in augustus een grootschalige voorlichtingscampagne begint, met eventueel een tv-programma, om iedereen goed te informeren en burgers op tijd hun aanvragen te laten doen.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)