2 van de 2
 < Vorige 1 2

Diefstal CX Break onderdelen
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 juli 2008 08:19 PM
  [ # 16 ]
dyanemaniac schreef:

zie net dat hier al wat woorden over gewisseld zijn, wil geen olie op het vuur gooien maar het moest me toch even van het hart. nuja geloof dat raymond het ook niet zo meende.

Dan had hij het anders moeten schrijven.

Drie waardeloze bijdrages… Exit. toedeloe, niet meer over te praten.

We zijn een liefhebbersforum, wie zich op zo een manier manifesteert krijgt een duwtje Wink

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 juli 2008 03:31 PM
  [ # 17 ]

De situatie geeft wel aan dat er een serieus tekort aan goede CX-onderdelen begint te ontstaan, of ze zijn erg duur en dat verleidt kennelijk een enkele ‘liefhebber’ tot ongeoorloofd gedrag. Triest, maar de realiteit. Moeten we straks allemaal naar een alarmsysteem toe?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

La Reine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 31 juli 2008 03:56 PM
  [ # 18 ]

Liefhebber?

Het hoeft natuurlijk niet alleen de liefhebber te zijn maar misschien ook wel degene die er handel in ziet. MP is een plaats waar nogal wat onderdelen aangeboden worden.

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 31 juli 2008 04:16 PM
  [ # 19 ]
Rene van Maren schreef:
dyanemaniac schreef:

zie net dat hier al wat woorden over gewisseld zijn, wil geen olie op het vuur gooien maar het moest me toch even van het hart. nuja geloof dat raymond het ook niet zo meende.

Dan had hij het anders moeten schrijven.

Drie waardeloze bijdrages… Exit. toedeloe, niet meer over te praten.

We zijn een liefhebbersforum, wie zich op zo een manier manifesteert krijgt een duwtje Wink

Rene for president

(zo ik heb voorlopig genoeg pluyspunten gescoort)

snel weer on -topic

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 maart 2009 10:12 PM
  [ # 20 ]

lees net in het CX clubblad dat de gedupeerde CX rijder inmiddels zijn achterportieren + achterklep heeft zien rijden.

Hij heeft de auto achtervolgd maar is deze weer kwijtgeraakt. Met het kenteken is hij naar de politie gegaan die gecheckt heeft dat het kenteken geschorst is. Het is vooralsnog enigszins onduidelijk wat de politie met deze informatie gaat doen. Daar hij op het bureau niet hard kon maken dat het zijn onderdelen zijn.

Het is begrijpelijk, maar wel jammer dat het kenteken niet bij het artikel vermeld stond…

Ik weet niet hoe ik me zou voelen als ik de auto zou zien rijden met mijn spullen erin/erop (theoretisch zou het een een andere CX kunnen zijn die toevallig een set achterportieren + achterklep in jouw kleur erop geschroefd heeft, maar de kans is wel minimaal natuurlijk!)... Misschien maar goed ook dat de gedupeerde de ‘dief’ kwijt is geraakt Rolling Eyes

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 10:16 PM
  [ # 21 ]

Ik dacht te lezen dat het adres was gevonden?
Goed het is alweer paar dagen geleden dat ik het gelezen heb..

Erg jammer dat de politie er dus gewoon niets aan doet Confused

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 maart 2009 12:25 AM
  [ # 22 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht te lezen dat het adres was gevonden?
Goed het is alweer paar dagen geleden dat ik het gelezen heb..

Erg jammer dat de politie er dus gewoon niets aan doet Confused

dit is gewoon geen prioriteit voor de mannen (m/v) in blauw.
en helaas de realiteit in deze rechtstaat.
ik wilde wat zeggen over de politie/onze beste vriend (over hoe vaak ze ons al geholpen hebben…..), maar dat doe ik hier maar niet.

mbt topic, stel dat je die vent / cx staande kan houden, wat dan…. de politie komt niet, hij gaat zeker niet zijn excuses aanbieden en de deuren/klep er snel even voor je afhalen….. is bij voorbaat een linke gast. paar keer vloeken (niet waar de kinderen bij zijn) en helaas ander plaatwerk halen…... en er wel netjes voor betalen…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 maart 2009 12:53 AM
  [ # 23 ]

ik kan er alleen met m`n pet niet bij dat het een liefhebber zou zijn (waarom zou je anders plaatwerk wisselen bij een ‘oude’ auto).

Dat diefstal bestaat lijkt me duidelijk, maar een liefhebber die van een liefhebber steelt?

Naja, ik moet maar eens gaan slapen, lijkt me beter! Confused

EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 maart 2009 01:04 AM
  [ # 24 ]

En wellicht heeft de ‘dief’ die in de geschorste auto rijdt ook maar de delen gekocht van de echte dief.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 maart 2009 09:40 AM
  [ # 25 ]
knäckor schreef:

En wellicht heeft de ‘dief’ die in de geschorste auto rijdt ook maar de delen gekocht van de echte dief.

die kans is natuurlijk reëel… Hoewel lichtelijk onwaarschijnlijk, maar je mag `m niet uitsluiten! Het feit dat ie rondcrosst (140/150 op de snelweg volgens gedupeerde) met een geschorste auto werkt niet in z`n voordeel Confused

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 maart 2009 10:58 AM
  [ # 26 ]

Ik heb het artikel ook gelezen: onvoorstelbaar dat mensen zoiets doen. En ik heb er niet zoveel begrip voor dat de politie er niets aan doet, zelfs als je alle bewijs op een presenteerblaadje komt aandragen. Aan de andere kant, wat voor straf staat hierop? Twee weken voorwaardelijk of zo?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 maart 2009 02:40 PM
  [ # 27 ]

Ik heb ‘t ook gelezen, en vond het ook tamelijk ver gaan. CX’en zijn niet bepaald onzichtbaar, die auto moet toch geparkeerd gezien zijn door iemand?

Het is ook wel heel vreemd dat de politie er geen opvolging aan geeft moet ik zeggen. Zelfs al zou het ander plaatwerk kunnen zijn, er zijn voldoende overeenkomsten om verder onderzoek te rechtvaardigen lijkt mij.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 18 maart 2009 04:08 PM
  [ # 28 ]

Toen jaren geleden mijn auto gestolen werd kon de politie niet veel meer doen dan me zeggen dat ik nog maar eens goed moest kijken. Hij zou er vast nog wel staan. Niet dus. Door puur toeval kwam ik er enkele weken later achter wie mijn auto gestolen had. Hiermee naar het politiebureau gegaan en de dader op een presenteerblaadje afgeleverd. Daar deed men schouderophalend en vertelde me dat ze hem zelf ook al opgespoord hadden en ik dus vooral niet moest denken dat zij er niets aan hadden gedaan. very angry Ik moest een formulier ondertekenen waarin ik geleden schade kon verhalen. Je raadt het al; NOOIT meer iets van terug gehoord.
Als je de diverse media een beetje volgt snap je wel dat steeds minder mensen vertrouwen in politie en justitie hebben.

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 maart 2009 04:09 PM
  [ # 29 ]

zonder nou gelijk terug te vallen op “mob justice” denk ik toch dat als iemand in staat is om te zeggen waar de auto staat, en die info wordt doorgespeeld naar de politie, dat ze toch moeten gaan kijken. Er is immers aangifte gedaan? Als je de politie verteld waar jij vermoedt dat je gestolen fiets staat komen ze ook kijken.

In het artikel staat dat mensen in de buurt van Arnhem evt tips kunnen doorgeven; ik neem aan dat de slachtoffers het OK vinden om de dader te achterhalen. Het lijkt me dat de forumers met hun gecombineerde kennis van het CX bestand zonder veel moeite deze auto plus eigenaar kunnen achterhalen. Laat hem dan zelf maar vertelen of hij die delen heeft gekocht of ‘gevonden’.

Misschien voor de veiligheid als slachtoffer buiten beeld blijven-het zijn rare tijden- maar ik zou zelf als er een goede kans is om dit op te lossen wel willen doorpakken.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 maart 2009 09:36 PM
  [ # 30 ]
l.wenting schreef:

Door puur toeval kwam ik er enkele weken later achter wie mijn auto gestolen had. Hiermee naar het politiebureau gegaan en de dader op een presenteerblaadje afgeleverd.

Volgens mij hadden ze gewoon in aktie komen als je harde bewijzen hebt. Tijden zijn wel wat veranderd…......... dus je kan niet zeggen vroeger. Ook is het zaak om dan gewoon met foto’s e.d. de zaak rond te maken. Met woorden valt er niets te bewijzen dan denken ze boring en hebben alleen jouw woord.

Als je bij de police komt en je zegt alsjeblieft (documenten) dan gaan ze er heus wel police op af. Ze zitten niet te wachten op papierwerk, maar als ze gelijk resultaat kunnen boeken, dan zullen ze het niet nalaten.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook