Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Chinco schreef:Waar is je ombouw op stukgelopen? Geen tijd, kennis of onderdelen? Kan interessant zijn voor TS…
Ik had zelf nagenoeg alle onderdelen klaarliggen voor een automaatombouw, maar aangezien ik mijn arm weer kan gebruiken is het een TD-bak geworden.
2x in het schip gegaan met aanschaf motor + bak en toen had ik er eigenlijk wel tabak van… Er komt nu weer een normale bak in en dan maar weer gewoon ouderwets schakelen (tot ik begreep dat een bak van een gti-automaat ook past misschien iets voor de toekomst).
Ik had e.e.a. ook uitbesteed aan een kennis voor een schappelijk bedrag, maar als deze 3x moet gaan in/uitbouwen is dat schappelijke bedrag uiteindelijk ook ver te zoeken
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Hmm, met projecten is zelf doen inderdaad beter. Je eigen bak + motor zijn blijkbaar inmiddels weg?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Flinke update, nu met foto’s!
De GT zoals bekend, April 2007.
Let op dat stukje kauwgum dat geplakt zit aan m’n voorband.
Het nieuwere blok/bak in de touwen, een A8A. Soepframe heb ik daar gelaten.
Blok/bak achterin een 205
Je ziet soms mensen een aanhanger huren voor minder
De GT motorruimte in reeds verregaande staat van demontage
Het nieuwere blok op de werkbank
Nieuwe gloeipluggen
Waar de oude waterpomp zat
Nieuwe waterpomp naast de oude
En gemonteerd
Nieuwe oliekeerringen + montage ervan
Op z’n plek tikken van de nieuwe oliekeerring, distributiezijde. Gewoon met het krukas-riemwiel omgekeerd.
Motorruimte helemaal leeg.
>Insert your joke here
Het nieuwere subframe, reeds gereinigd. Octopus monteren gaat erg snel en makkelijk als het stuurhuis er af ligt. Die moest er af, kwam toch een ander op…
Zoveel modder heb ik van dat subframe afgehaald. Heeft me heel wat bussen remmenreiniger gekost…
Nieuwere subframe zit gemonteerd! Ging best goed in m’n eentje met die grote krik van Thijs
Oude motorblok wacht op stalling… Prima unit trouwens!
Nog wat foto’s van de nieuwere. Is het geen plaatje! Bovenste slang naar het interieur zit bij de BX diesels voor een groot deel in de breedte gemonteerd op het schutbord. Ik heb een KVS pijpje gepakt van een BDY, en dat laten lopen over het inlaatspruitstuk. Tip van Stoterstangen90
Docking procedure was a succes! De automaat zit gemonteerd!
Hopla! De boel hangt er in! Ging erg snel en soepel, de hele unit hing 45 graden. Wel eerst de bak-ophangstaaf demonteren. Zodra het hangt kom je er achter dat zo’n A8A heel sleutel-onvriendelijk is qua ruimte…
Interieurslangen kom je bijna niet bij…
Op de brug ermee!
Zelf bedacht retourslangensysteem, omdat ik de octopus zoveel mogelijk wil ontlasten en het sleutelen wilde vereenvoudigen. de ruimte achter het LHM vat wordt meestal toch niet gebruikt.
Je laat de diverse onderdelen die een grote retourstroom (dus niet hun lekleiding) kunnen genereren (Hoogteregelaars, stuurbekrachtiging, remservo) via benzineslangen een andere route naar boven lopen, Men neme een hoop T-stukken van de octopus, pakt een hydrauliekleiding van een BX benzine (pomp <-> HD regelaar) en snijdt die in kleine stukjes; perst ze in de uiteinden van de slangen. Nog wat slangklemmen en klaar!
Nieuwe uitlaat, tot in de puntjes
Binnenkort meer van dit avontuur! Waarschijnlijk wordt ze dit weekend gestart!
Nu ff zwaaien allemaal!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Stoer verhaal! Plaatjes?
Edit: Jaaaaa! Plaatjes!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi verhaal
Mooi project
Maar wat een prachtige BX! Succes!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Update van dit topic met wat copy & paste werk van dat andere forum:
Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik een grote vliegtuig-nut ben. Vooral tweede wereldoorlog toestellen hebben m’n voorkeur, toen big radials eerder regel dan uitzondering waren. Graag zie ik dat terug in m’n auto. Aangezien ik vandaag weer wat tijd had en een transparante rol voor in m’n Labelwriter, ben ik eens wat gaan modden.
Dit is de “christmas tree” van een originele Digit. Je ziet dat sommige vakjes geen symbolen hebben. Twee vakjes hebben de symbolen gedrukt op het vel, niet in wit op de voorplaat. Een choke symbooltje? Das leuk, maar alle Digit’s hadden automatische choke. Een blauw KVS lampje? Was dat nou? Allemaal vrij obscuur, en zeker vatbaar voor verbetering.
Dit is mijn gemodificeerde “christmas tree”. Je ziet dat bijna alle symbolen vervangen zijn door text, zoals in vliegtuigen doodnormaal is. Engels is in de vliegwereld de lingua franca en niemand is zo gek om symbooltjes te gebruiken.
*ALTERNATOR = laadstroom
*HYDRAULICS PRESSURE = manocontact op de noodremklep
*ENGINE OIL PRESSURE = raad eens
*COOLANT LEVEL = raad nog eens
*MASTER WARNING = populair in de vliegtuigindustrie-betekent big shit
*MANIFOLD PRESSURE = turbodruk
*HYDRAULICS FLUID LEVEL= vlotter in LHM vat
*OIL TEMP = raad nog maar eens
*COOLANT TEMP = nog maar een keertje raden
*PRE-START HEATER = voorgloeilampje
Je ziet dat de remblokkenslijtageindicator een andere rol heeft gekregen. Dit omdat ik het onzin vind.
Tis misschien niet perfect, maar ik vind het goed genoeg, en leuk
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
En hier dan weer een fotoserie!
Voor het hek bij de RDW:
Filterpot van een 150, een standaard type 3 filterbak past niet in een type 1!
Zie hoe mooi Thijs de Kickdownkabel heeft bevestigd!
Mooie harmonicaslang naar de Turbau. Deksel voor LHM vat moet ik nog improviseren. Zelfgemaakte retourbundel is lekvrij!
Mooie overzichtsfoto. Voorlopig hoeft er nog geen tweede fan in. Ik ga geen grille monteren, vind dit veel mooier!
Okay, wazige foto. Toch vind ik ‘m mooi. Bij deze.
Nog wat leuke interieurfoto’s zonder al te veel commentaart.
En de buitenkant… LHM gepoetste bumpers, jaja!
Zulke eierdopjes heb ik nu.
Het door mij gemaakte handboek voor bij het sleutelen
Jijbuis filmpjes!
http://www.youtube.com/watch?v=jvsNUy7rCUI
http://www.youtube.com/watch?v=zLCAl1B6klk
http://www.youtube.com/watch?v=1uhwE-e91CU
http://www.youtube.com/watch?v=_R_SO9T-USM
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Je zou TV-presentator moeten worden, om sommige stukjes commentaar moet ik serieus lachen!
Mooi werk hoor, echt een bijzondere BX nu.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
TV-presentator? Nou dan ben ik wel een hele slechte hoor!
Maar dank voor het compliment… voor zowel de auto als de werking op je lachspieren
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Iedereen die mij een beetje kent
Ik ken je een beetje…
Alcyone schreef:weet dat ik een grote nut ben.
Dat wist ik ook al.
Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje: chapeau chapeau!!
Ik ben blij dat ik heb mogen meehelpen met de laatste loodjes in de werkplaats en het eerst moment heb mogen meemaken dat de BX werd gestart. Heb een heel leuk weekend gehad toen vol jolijt en pret.
Leuke filmpjes ook! Die opgestoken duim in het eerste filmpje is van mij en in het tweede filmpje loopt die idioot met brilletje in die blauwe overall ineens door het beeld… Ook dat ben ik.
Wanneer heb je de BX nu precies gekeurd? Nog gezeik gehad met een APK-boete?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Goed bezig alex.
Nog een 11 maanden en je rijd praktisch voor niks (26 feb 1985 meen ik me te herrinneren)
Hier een foto hoe het ooit was onder de kap (jaja met auto choke nog)
En hoe het dash ooit was (grijs)
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vind dit een geweldige actie! Zie je wel dat een BiX en basis(ver)voer is die je zelf op smaak kunt brengen?
( en breng me op ideeën: een 2,1TD uit een XM schijnt te passen… )
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gaaaaaaaaf!!! Het is je dus gelukt, kickûh!! En, hoe rijdt het? Enne, welkom bij de onofficiele club van BX turboroetblazers.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Alcyone schreef:Iedereen die mij een beetje kent
Ik ken je een beetje…
Alcyone schreef:weet dat ik een grote nut ben.
Dat wist ik ook al.
Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje: chapeau chapeau!!
Ik ben blij dat ik heb mogen meehelpen met de laatste loodjes in de werkplaats en het eerst moment heb mogen meemaken dat de BX werd gestart. Heb een heel leuk weekend gehad toen vol jolijt en pret.Leuke filmpjes ook! Die opgestoken duim in het eerste filmpje is van mij en in het tweede filmpje loopt die idioot met brilletje in die blauwe overall ineens door het beeld… Ook dat ben ik.
Wanneer heb je de BX nu precies gekeurd? Nog gezeik gehad met een APK-boete?
Frankenbiks is op 6 maart APK goedgekeurd. De ombouw is door de RDW goedgekeurd op 25 februari. Ik had theoretisch de auto al eerder kunnen hebben, helaas had de krukaskeering vliegwielzijde een produktiefout waardoor de olie er werkelijk uit kwam stromen… Maar goed, das ook weer gefixt
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY