17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

Poekoeks Citroën BX 14: te koop…
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 11 maart 2009 11:34 PM
  [ # 241 ]

He, een nieuwe BX

mooi hoor Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 maart 2009 12:04 AM
  [ # 242 ]

Heerlijke reacties weer, ik ben er zelf weer erg content mee! Stel je even voor dat de BX er bij er ook ongeveer zo bijstond bij afhalen, dat was echt gaaf Very Happy

@ Autofan: nee, gewoon wat normale autowas er op gesmeerd. Ik was de auto overigens met behoorlijke regelmaat, dus remstof heeft niet echt vat op het geheel.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16V MK2
Gepost: 16 maart 2009 10:12 PM
  [ # 243 ]

Vandaag toch wel redelijk definitief besloten dat ik het wanneer er voor mei een droog weekend is de wielen er af gaan en de velgen in een wat rustigere kleur ga spuiten. Kan er toch niet echt aan wennen en ik wil er geen kermisattractie van maken. Zelf zit ik te denken aan net wat donkerder dan origineel, titanium of zo.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 maart 2009 10:14 PM
  [ # 244 ]

Waarom zet je de zwarte LM niet terug op? Dat stond echt niet verkeerd!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 16 maart 2009 10:16 PM
  [ # 245 ]

Omdat die inmiddels eigendom zijn van forummer michielpas Wink Daarbij was 1 velg krom en had ik geen zin om die te laten richten. Deze velgen zijn in erg mooie staat, maar de kleur staat me gewoon niet zo aan als ik had gehoopt. Even een dagje afplakken, voorbehandelen en spuiten vind ik overigens niet zo’n ramp hoor.

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 maart 2009 12:28 AM
  [ # 246 ]
Poekoek schreef:

Omdat die inmiddels eigendom zijn van forummer michielpas Wink Daarbij was 1 velg krom en had ik geen zin om die te laten richten. Deze velgen zijn in erg mooie staat, maar de kleur staat me gewoon niet zo aan als ik had gehoopt. Even een dagje afplakken, voorbehandelen en spuiten vind ik overigens niet zo’n ramp hoor.

Kan ik bevestigen, ze zitten onderhand ook al onder mijn eigen bx Smile, rijden echt super. Tnx Poekoek, alhoewel het een beetje dubbel klinkt maar wel louter positief bedoeld. Heb trouwens al foto’s gemaakt maar die moet ik nog maar even een keertje uploaden.
Wat betreft deukje in velg, ik heb hem nog niet gezien (heb er ook nog niet echt heel erg goed naar gekeken) en de bandenservice die ze er om heeft gelegd zei dat het niet echt nodig was om de velgen uit te richten.
Bx gaat pas bij 140 op teller lichtjes ‘vibreren’ en rijdt zowiezo al een stuk stiller. De oude velgen en banden zouden echt aan het trillen zijn en flink kabaal maken. In de bochten had ik ook het idee dat het rechter wiel soms een beetje wilde “klapperen” heb ik nu ook geen last meer van. Very Happy
Daarbij staat er nu bijna 350 km (met de zwarte velgen en vooral snelweg) op de teller en de tank indicator geeft nog ruim een halve tank aan Smile... even afwachten maar het zou misschien zo maar zo kunnen dat de nieuwe velgen dus zuiniger rijden dan de oude velgen (met oude banden, had er zelfs vlak voor het ophalen van de zwarte velgen ééntje lek gereden, althans vond ‘s morgens een platte band).  De oude velgen en banden deden zo’n 550-600km op een tankbeurt van 46-48 ltr.

Groet Michel

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 17 maart 2009 12:53 AM
  [ # 247 ]
michelpas schreef:
Poekoek schreef:

Kan ik bevestigen, ze zitten onderhand ook al onder mijn eigen bx Smile, rijden echt super. Tnx Poekoek, alhoewel het een beetje dubbel klinkt maar wel louter positief bedoeld. Heb trouwens al foto’s gemaakt maar die moet ik nog maar even een keertje uploaden.
Wat betreft deukje in velg, ik heb hem nog niet gezien (heb er ook nog niet echt heel erg goed naar gekeken) en de bandenservice die ze er om heeft gelegd zei dat het niet echt nodig was om de velgen uit te richten.
Bx gaat pas bij 140 op teller lichtjes ‘vibreren’ en rijdt zowiezo al een stuk stiller. De oude velgen en banden zouden echt aan het trillen zijn en flink kabaal maken. In de bochten had ik ook het idee dat het rechter wiel soms een beetje wilde “klapperen” heb ik nu ook geen last meer van. Very Happy
Daarbij staat er nu bijna 350 km (met de zwarte velgen en vooral snelweg) op de teller en de tank indicator geeft nog ruim een halve tank aan Smile... even afwachten maar het zou misschien zo maar zo kunnen dat de nieuwe velgen dus zuiniger rijden dan de oude velgen (met oude banden, had er zelfs vlak voor het ophalen van de zwarte velgen ééntje lek gereden, althans vond ‘s morgens een platte band).  De oude velgen en banden deden zo’n 550-600km op een tankbeurt van 46-48 ltr.

Groet Michel

Ah kijk hartstikke mooi om te horen dat ze goed bevallen, dat vind ik altijd wel fijn om te horen van een koper. Als ik het zo hoor is bij jou de kromme velg achter gemonteerd, dan heb je er minder last van gok ik. Ik ben ook wel een zeikerd hoor en misschien was het bij mij niet de enige boosdoener in het onderstel. Bij 160 zit er nog steeds wel een trillinkje in, maar dan zit ie ook wel aardig richting de max natuurlijk. Wat voor maat banden heb je er nu omheen?

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 18 maart 2009 09:59 PM
  [ # 248 ]

Lekker weer gisteren (en vandaag)  Cool

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 maart 2009 10:21 PM
  [ # 249 ]

Dat ding van jou is echt walgelijk mooi Wouter!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 18 maart 2009 10:22 PM
  [ # 250 ]

Inderdaad Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 maart 2009 01:00 AM
  [ # 251 ]
Poekoek schreef:

Ah kijk hartstikke mooi om te horen dat ze goed bevallen, dat vind ik altijd wel fijn om te horen van een koper. Als ik het zo hoor is bij jou de kromme velg achter gemonteerd, dan heb je er minder last van gok ik. Ik ben ook wel een zeikerd hoor en misschien was het bij mij niet de enige boosdoener in het onderstel. Bij 160 zit er nog steeds wel een trillinkje in, maar dan zit ie ook wel aardig richting de max natuurlijk. Wat voor maat banden heb je er nu omheen?

Kromme velg achter zou heel goed kunnen, zowiezo zijn ook de ‘slechtere’ band(en) achter gegaan. Eén van de banden was dermate ver heeen dat er direct een andere is op gelegd. De tweede achterband heeft een vlak kantje maar dat levert dus (nog) geen probleem op. Ik krijg wel een seintje van ze wanneer ze twee goede gelijke banden hebben liggen.
Er liggen nu dus gewoon 185/60/r14 banden onder.

Groet Michel

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 19 maart 2009 01:12 AM
  [ # 252 ]
Mechuccio schreef:

Dat ding van jou is echt walgelijk mooi Wouter!

Van dichtbij zijn er wel wat plekjes hoor, maar dat zie je amper van een paar meter. Daarbij heeft iemand ooit het motorkapje behandeld met Valma of zo, dat is wat vlekkerig. Maar over het algemeen, geen klachten Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15827

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2009 02:30 AM
  [ # 253 ]

Damn, wat een mooi ding blijft het toch, die BX van je!

Ik ben het overigens met je eens wat betreft de velgen. Dat spierwit stond heel gaaf op de BX van Coen, maar niet op de jouwe. Juist omdat ie zo mooi rood is, springen de velgen er enorm uit. Ik zou er ook niet aan kunnen wennen. Als je een iets rustiger kleur kiest, komt het mooie rood van de BX nóg mooier tot zijn recht, schat ik zo.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 19 maart 2009 02:48 AM
  [ # 254 ]
XBXG schreef:

Damn, wat een mooi ding blijft het toch, die BX van je!

Ik ben het overigens met je eens wat betreft de velgen. Dat spierwit stond heel gaaf op de BX van Coen, maar niet op de jouwe. Juist omdat ie zo mooi rood is, springen de velgen er enorm uit. Ik zou er ook niet aan kunnen wennen. Als je een iets rustiger kleur kiest, komt het mooie rood van de BX nóg mooier tot zijn recht, schat ik zo.

Midden april gaat het denk ik gebeuren denk ik Smile

Bedankt trouwens!

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 19 maart 2009 03:49 AM
  [ # 255 ]

@michelpas
Je slechtste banden achter? Dat is een hardnekkig misverstand, zoals ze me laatst bij m’n bandenfirma hebben uitgelegd en ik trouwens ook al eens in een of ander autoblad had gelezen. Achter rust het minste gewicht op de banden, dus daar verliezen ze het eerst alle grip. Voor je het weet sta je dan dwars als je op een natte weg hard in de remmen moet. Je beste banden horen aan de achteras te zitten, maar ik ben sowieso geen erge fan van rijden met bijna versleten banden die nog net de APK gehaald hebben. Het kan niet alleen verdomd ongezond zijn voor jezelf, maar ook voor anderen op de weg. Bij mij worden ze vervangen als ik nog zo’n 3 mm profiel heb. Rijdt lekkerder en safer, zeker met een GTi.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

17 van de 22
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook