2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LPG in DS (1968)
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 29 juni 2005 10:22 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Tsja,
Mijn id 19 b had erg veel last van slijtende kleppen/ zetels. elke 10.000km was alle speling eruit.. Dat is 0.20mm per keer. in 75.000km ( 2 a 3 jaar) kon ik ze niet meer losser zetten.
Mijn DSuper5 heeft daar helemaal geen last van…. Rolling Eyes

Daarom denk ik dat er wel degelijk ‘zachte’ koppen bestaan..

Duidelijk, dankjewel.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 01 juli 2005 10:35 AM
  [ # 17 ]

Hoe weet ik nu of ik harde dan wel zachte kleppen heb?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 01 juli 2005 10:52 AM
  [ # 18 ]

Gewoon op gas gaan rijden, en een koprevisie incalculeren. Na 20.000 km kom je er wel achter of je zachte kleppen hebt of niet, door het kleppen stellen dan.

G

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 01 juli 2005 11:02 AM
  [ # 19 ]

ja ik denk dat ik wel om ben zodra de id weer apk is ga ik eens wat offertes aanvragen her en der. Heb vandaag mijn Renault getankt voor 1.38 euro per liter. Mengen ze benzine met goud tegenwoordig???

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2005 12:40 PM
  [ # 20 ]

Na ruim 250.000 km ga ik mn verdamper reviseren. Soms blijft ie ‘hangen’ en slaat de motor af . Starten is dan heel moeilijk. Schakelaar in de middenstand. starten…. en weer in gas stand. Doet ie het weer een tijdje goed.

Een revisie setje kost 45 euro. Ik eergisteren dat ding uitgebouwd… Blijkt er een pakking te missen in mn setje…. Wordt nu opgestuurd…Drie dagen op benzine rijden.. Gisteren op de laatste dampen hortend en stotend het tankstation gehaald! Gelukkig had ik al een nieuwe carburateur gemonteerd want de oude lekte enorm benzine ( weer een nadeel van LPG)...

Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 01 juli 2005 06:08 PM
  [ # 21 ]

Beste Bogaard77,

Ik zie geen oorzakelijk verband tussen de benzine-lekkende carburateur en het rijden op LPG. Wellicht was de carburateur al niet meer helemaal fris?
Succes met de revisie van de verdamper. Heb ik ooit ook eens gedaan. Tegen de adviezen van m’n LPG-onderdelen-leverancier in. Hij had gelijk. Het heeft nooit meer zo mooi gelopen, als voorafgaand aan de revisie.
Ik hoor graag je resultatenm. Welk fabrikaat verdamper heb je?

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2005 09:11 PM
  [ # 22 ]

wellicht bedoeld bogaard77 dat de vlotter lek was gerammeld van het op LPG rijden…dan loopt ie als een ziekenhuis….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2005 09:22 PM
  [ # 23 ]

Juist vlotter was bijna lek. vlotteras uitgesleten. Gasklep as ruimte enz.

Ik heb een JH van landi hartog. nu onder auspicien van Groot motorgas.
Heb wel vaker deze verdampers gereviseerd. Werkt prima.

Ik kreeg er een pakkin te weinig bij. Ben net even naar alkmaar gereden:
Kreeg een retourtje mee ( verdamper onder garantie met kapotte elektrische stationair klep) Heb nu dus een NIEUWE verdamper.
Mn gereviseerde is ter overname in de aanbieding!!


Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  :51
:17

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
coyote
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 juli 2005 01:45 PM
  [ # 24 ]

Hallo allemaal , ik overweeg een ID/DS te kopen.
Het liefst met lpg gezien de huidige benzine prijzen.
Hoe lang gaat zo`n lpg installatie mee ?
Als een auto die 10 jaar geleden is ingevoerd en er meteen een lpg installatie erin is geplaats heeft dus nu zo`n 200.000 km`s gereden denk ik. Kan ik hierbij problemen verwachten ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2005 09:40 PM
  [ # 25 ]

Ik heb in 8 jaar vervangen: een electronische klep en een verdamper revisie…
ruim 350.000 km….
dus: Nee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 juli 2005 10:22 AM
  [ # 26 ]

OK ik ben bijna weer apk gekeurd, dus ik wil ook aan het gas. Waar hebben jullie de lpg vulopening gemonteerd en hoe lopen de leidingen?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 12 juli 2005 10:47 AM
  [ # 27 ]

Mijn vulopening zit achter mijn nummerplaat en de gasleiding naar voren loop via de rechterkant.

Gr G

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2005 11:48 AM
  [ # 28 ]

Ja bij mij ook. met zo’n klapnummerbordhouder ala de daf!
Leiding loopt achter de chromen pallas beplating aan de rechterkant.  Hij moet zo ver mogelijk weg blijven bij de uitlaat. Aangezien de achterpijpen aan de ‘linkerkant’  zitten ‘moet’ de leiding rechts.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 juli 2005 12:10 PM
  [ # 29 ]

en hoe bij de voorschermen? gaat hij daar onder de bodemplaat door??

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 12 juli 2005 12:32 PM
  [ # 30 ]

Bij mijn DSuper zit de vulnuppel onder de benzineklep, precies naast de benzinevuldop. Hoef ik met tanken niet te bukken. De leiding loopt over de rechter chassisbalk, naar mijn mening iets te laag en dus te veel in het zicht. Pallasbeplating heeft m’n eenvoudige DSuper uiteraard niet. Deze OMVL-gasinstallatie werkt overigens al 50.000 km perfect. Kostte destijds 1.000 euro.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook