Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die van Neglin zijn precies netzo.
Overigens geen klachten over mijn grootlicht… Ik moet alleen ff een keer lampstekkers wisselen. Dat levert een hoop licht op merkte ik laatst met de TZD.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hier hoeft het ook niet veel, ik heb ze echt maar hoogst zelden aan, er wordt van een cafe in Roermond een jaarlijkse BBQ gehouden in de zomer, maar daarvoor moet je een kilometer of 10 door een bos rijden en daar is niet echt straatverlichting dat is eigenlijk het enige moment dat ik ze aan zet. Komt denk ik voornamelijk door de gele lampjes, vind het altijd zonde als ik geen geel meer zie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Penny Lane schreef:Die van Neglin zijn precies netzo.
Overigens geen klachten over mijn grootlicht… Ik moet alleen ff een keer lampstekkers wisselen. Dat levert een hoop licht op merkte ik laatst met de TZD.
Derk
OK, nou hoe dan ook nog bedankt voor de tips! ik ben blij dat ik weer geel licht heb dat hoort gewoon zo
En nu maak ik me er ook niet meer druk om als er weer een stuk is, dit is fatsoenlijk spul.
Als de HY weer buiten mag binnenkort steek ik ze daar ook meteen in
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Penny Lane schreef:Ik moet alleen ff een keer lampstekkers wisselen. Dat levert een hoop licht op merkte ik laatst met de TZD.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
oudelut schreef:Penny Lane schreef:Ik moet alleen ff een keer lampstekkers wisselen. Dat levert een hoop licht op merkte ik laatst met de TZD.
Is dat raar? Ik had op de TZD maar eens andere stekkers erin gezet uit een Swiftje. De oude stekkers waren brak geworden. Nu kun je weer lampen wisselen zonder de boel te mollen, en er zit veel meer licht in (oude hadden denk ik overgangsweerstand, kweenie). Maar dat dus.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Domweg nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat meer… Uiteindelijk klinkt het toenemen van de weerstand met ouderdom niet eens zo gek.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En die originele stekkers zijn troep. Daar zitten de draden open! ingeklemd, dus dat het koper lekker groen wordt enzo… Naja, later een keer: het is (voorlopig) preventief. Maar wel nuttig, kwam ik tot ook mijn niet gering verbazing achter
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je kunt de originele stekkers ook goed inspuiten met bijv. koperspray, dan blijven ze wel ok.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Vandaag was het zulk lekker weer dat ik vond dat het weer tijd werd om wat stomme vervelende klusjes die maar door blijven kabbelen af te handelen
De linkerachterruit ging maar voor de helft open, sta ik het hele raammechanisme er uit te trekken waar niets aan op te merken was, zag ik toen pas dat ik met mijn stomme kop bij het vervangen van die deur de bekabeling niet voor, maar achter de geleider had gelegd, lekker lomp dus want wanneer de ruit halverwege omlaag was lag hij dus op de kabel en kon zodoende niet verder dat opgelost en het mechaniekje terug gehangen en toen was dat weer goed.
Rechtsachter deed de ruit het helemaal niet meer, maar ik hoorde wel het motortje tikken als ik op het knopje drukte, even een ram tegen de binnenbekleding van de deur gegeven en hij deed het weer als vanouds (die ruit deed het dus al 2 jaar niet meer )
De deurstrip van de linkervoordeur was alweer een aantal maanden geleden eraf getrokken omdat die iets krom zat waardoor de deur niet helemaal open kon als het gevroren had, die heb ik ook weer terug geplakt.
Verder zoals ieder voorjaar even de geleiderails van het dakraam dik in het vet gezet.
De V-snaar van de hydrauliekpomp weer opgespannen, geen gepiep meer.
En dat was voor de BX vandaag weer genoeg. Wel nog even een bestelling bij de lokale onderdelenhandelaar geplaatst, dat komt over een maandje weer van pas:
- Distributieriem
- 4 nokkenaskeerringen
- Onderste motorsteun
- Accu
En dan mag ik hopen dat ik tot de APK in september weer even klaar ben met het onderhoud
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat wordt meer weer dan vandaag
Succes ermee!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
onderste motorsteun vervangen valt mijn inziens nog wel mee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja, ik denk ook dat dat wel mee zal vallen. Ik vraag me alleen af of ik dat onder de auto kan doen of dat ik de beugel los moet gaan halen waarbij dus ook de aandrijfas los moet en de bakolie vervangen.
Maar goed, ik zie het wel als ik er aan ga beginnen. Hopelijk komt dat een beetje gemakkelijk los, anders duw ik het wel in de pers.
Fijne vind ik dat ik dadelijk ook nieuwe keerringen in mijn kop heb zitten want hij loopt nu al 40.000 kilometer over de distributieriem te lekken, dat is vast niet goed
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat je die beugel prima kan laten zitten hoor! athans dat zou ik wel proberen. Wel even wat tussen het blok en subframe doen (blok hout ofzo) dat het motortje niet gaat kantelen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
McDean schreef:onderste motorsteun vervangen valt mijn inziens nog wel mee
Doelde ook meer op de d-riem, dat ga je niet redden in een uurtje bij een 16v
Onderste motorsteun valt ook nog tegen hoor. De rechteraandrijfas moet er uit, en dan moet je nog even fijn rubbertjes gaan persen. Ben je toch al snel 2 uurtjes mee zoet.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005