2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Waar op letten bij aankoop XM V6?
dirkh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 29 juni 2005 10:34 PM
  [ # 16 ]

Er komt LPG onderbouw in (in plaats van reservewiel). 67 liter als het goed is, dus 55 liter effectief. Moet je toch wel 450-500 km mee kunnen doen. Dan hou je een mooie bagagebak over en reservewiel laat ik thuis. Met zo’n spuitbus moet dat wel gaan. Ik heb afgelopen 10 jaar meer dan 400.000 km gereden en nooit een lekke band gehad.

Het leven is te kort voor slechte wijn

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2005 10:40 PM
  [ # 17 ]

waar zit bij een XM eigenlijk standaard het reserve wiel?

is dat in de kofferbak tapijt optillen en dan zie je het wiel, of is het te bereiken via de onderkant van de auto?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 juni 2005 02:39 AM
  [ # 18 ]

De XM is in veel opzichten een grote BX, zo ook in het geval van het reservewiel. Hangt dus onder de achterbak in een frame.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 30 juni 2005 12:04 PM
  [ # 19 ]

Als je de mat optilt, zie je meestal een natte bende en is de stang waar je de reservewiel-kooi mee losdraait compleet vastgeroest

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
dirkh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 01 juli 2005 01:03 AM
  [ # 20 ]

Kan iemand mij vertellen of de XM waar het om gaat en ik ondertussen gekocht heb (LPG moet nog ingebouwd worden) een 12 of 24 klepper is en wat dan PK en koppel is?
Hij is van oktober ‘95. Volgens carbase (autoweek) is de 24 klepper pas vanaf ‘97 in productie gekomen. Klopt dat?

Het leven is te kort voor slechte wijn

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 01 juli 2005 01:31 AM
  [ # 21 ]

Dit is de 2963cm3 V6-Couple. Deze motor (motorcode ZPJ) heeftt een gewijzigde inhoud van 2975 cm³ naar 2963 cm³. Deze vermindering wordt verkregen door inkorten van de slag naar 72,3 mm (was 73 mm) en een verbreding van de diameter van de verbrandingskamer van 92 mm naar 93 mm. Bij deze motor zijn de injectiecomputer, nokkenas, motordraadbundel en injectoren gewijzigd.

Voor de rest probleemloze motor, distributieketting met een hydraulisch stelmechnisme in plaats van een riem.
Het enige nadeel wat ik vind, is dat de airco door 1 erg lange riem wordt aangedreven. Als deze breekt, sta je zonder koeling. De waterpomp en thermostaat zijn zo goed als onbereikbereikbaar

Hij levert nog steeds 170 pk en 235 nm koppel. De ZF 4HP18 is ook gewijzigd ten opzichte van de 4HP18 die op de serie 1 werd geleverd. Bij de laatste Barbeque van de XMClub, merkte ik dat er op een serie 2 ZPJ V6 automaat geen oliekoeler op de automaat was gemonteerd, op mijn serie 1 SFZ V6 automaat is deze wel gemonteerd.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
dirkh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 01 juli 2005 01:36 AM
  [ # 22 ]

En klopt het dat het een 12-klepper is?

typisch trouwens dat er geen koeler op de automaat zit

Het leven is te kort voor slechte wijn

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2005 01:37 AM
  [ # 23 ]

ik denk dat je dit model heb aan de foto te zien.

na 97 zijn er geen 12 kleppers meer gemaakt.

voor 97 had je 12 en 24 klepper.

12 kleppen: +/- 170 pk.
24 kleppen: +/- 200 pk.

bij de break staat op autoweek geen info over de V6.24.
bij de berline wel.

zover mijn bekend is de break V6.24 wel geleverd?
zie je overigens niet vaak.

edit: zover mij bekend is eerste serie V6.24 niet met automaat geleerd, dus zou je wel V6.12 moeten hebben.
dus in dat geval zou mij link kloppen met de auto die jij heb
plus de velgen die jij onder de auto heb horen ook onder de V6.12 dus zijn waarschijnlijk orgineel

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 juli 2005 02:37 AM
  [ # 24 ]

De 90 graden V6.24 is niet als break geleverd… of tenminste, hij heeft nooit in de prijslijst gestaan en ik heb ook nooit gehoord dat er eentje gesignaleerd is ergens…

Oh ja, en al zeker niet als automaat.

De 60 graden V6 is een ander verhaal, wel in de break en wel als automaat in de break geloof ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2005 02:26 PM
  [ # 25 ]

ik dacht toen op XMNL een verhaal ging van iemand die een V6.24 Break total loss had gereden.

misschien een import geweest en daarom niet op de (nederlandse) prijslijst heeft gestaan?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 01 juli 2005 05:56 PM
  [ # 26 ]

Ja en dat was een geimporteerde met een 60-graden V6.

Mooie wagen was dat en de stevigheid van een xm is met die auto wel bewezen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 02 juli 2005 12:18 AM
  [ # 27 ]

Ik ben ook opzoek naar een xm v6, mss een 90 graden 24v, maar weet iemand nog specifieke dingen die bij deze motor gecontroleerd moeten worden, of kan ik beter voor een 12v gaan , wel een handbak.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 juli 2005 01:38 AM
  [ # 28 ]

Was er ook niet iets met de oliekanalen in de koppen wat eigenlijk beter geconstrueerd had moeten worden bij de V6(.24[?])?

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 02 juli 2005 01:55 AM
  [ # 29 ]

Ik geloof dat dat iets met de smering van de nokkenassen te maken had, maar ik mag aannemen dat de 90 graden 24v die er nu nog rondrijden toch allang door de dealers waar ze toen in onderhoud waren gemodificeerd zijn.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 juli 2005 01:56 AM
  [ # 30 ]

E.a. erover wordt hier besproken:

 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook