1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
scheef lopend raam…
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 maart 2009 11:32 AM

Ik heb op aanwijzing van de verkoper van mijn laatste aanwinst (CX série 2) het raammechanisme bestuurderskant voor net vervangen. Het raam zou niet meer blijven staan (mechanisme op de één of andere manier stuk) en was geblokkeerd toen ik de auto kocht.

Ik ben uiteraard niet zo slim geweest om even te testen wat er precies stuk is/was en heb direct het mechanisme vervangen incl. motor. Laughing

Dit ging vrij vlot en het raam werkt en blijft nu ook weer i/d hoogste positie staan, maarrrrr…....

Aan de voorkant loopt ie niet lekker, het raam gaat scheef naar beneden en komt ook weer scheef omhoog. Als ik `m a/d voorkant een zetje geef (gaat nu nog makkelijk met het deurpaneel eraf) c.q. ondersteun, gaat het wel, maar zonder niet.

Alle geleiders lijken wel mee te werken, zou ik die a/d voorkant nog een keer in moeten smeren oid?

Het lijkt wel of er speling zit op het mechanisme a/d voorkant.

Hoe kan ik checken of het mechanisme wel goed is?

Iemand eerder met dit bijltje gehakt?

tnx!

Robert

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 maart 2009 12:30 PM
  [ # 1 ]

Je hebt dat losse stukje van de geleider, aan de voorkant van de deur, wel terug gezet? Dat zit met één boutje ergens onderaan de deur vast en wordt verder vastgehouden door het raamrubber.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 maart 2009 12:36 PM
  [ # 2 ]

Oh, sorry, ik bedoel de achterkant, als ik de tekening goed bekijke. Langs het rechte stuk van de ruit, naar beneden.

Maar ik twijfel, dus ik ga even kijken. Ja, achterkant.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 maart 2009 12:52 PM
  [ # 3 ]

was mijn 1e gedachte ook Smile alle 3 de geleiders zitten vast…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 18 maart 2009 11:14 PM
  [ # 4 ]

Heb met m’n vorige cx het zelfde gehad.
Op het raam zit aan de voorzijde een nokje van nylon dat was half weg gesleten. Ik meen dat het geplakt zit.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 maart 2009 11:15 PM
  [ # 5 ]
Falk schreef:

Heb met m’n vorige cx het zelfde gehad.
Op het raam zit aan de voorzijde een nokje van nylon dat was half weg gesleten. Ik meen dat het geplakt zit.

Hmm, klinkt als een goede boosdoener… Is dat vervangbaar? Anders zaterdag eens gaan neuzen in het magazijn van de club.

tnx voor de tip!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 18 maart 2009 11:34 PM
  [ # 6 ]

Zit geplakt en ik weet niet of ze los verkrijgbaar zijn. Raam wisselen is sneller!
Zie je zaterdag!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 maart 2009 05:12 PM
  [ # 7 ]

Tsja, net even gezocht naar het nokje en dat zit gewoon vast aan het raam en loopt i/d geleider. Dit lijkt dus niet de boosdoener.

Ik kan dus als het raam een stukje naar beneden is, het raam bewegen van links naar rechts (en terug). Ergens zit speling, maar of dat nu in het mechanisme zit? Ik zal zien of ik straks nog even tijd heb om het oude mechanisme terug te bouwen om te kijken of deze hetzelfde probleem heeft.

Ik vind het wel erg vaag…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 maart 2009 07:13 PM
  [ # 8 ]

Achterste bevestigingspunt mechaniek een cm of 3-4 omhoog verplaatsen dmv een nieuw gaatje… dan is ‘t weg…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 maart 2009 07:14 PM
  [ # 9 ]

klinkt interessant! Waar ligt dat dan aan? Aan het mechaniek? Of slijtage in zijn algemeenheid?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 maart 2009 07:33 PM
  [ # 10 ]

Volgens mij komt dat dan gewoon door slijtage in de plastic looprolletjes en de scharnierpunten…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 19 maart 2009 08:29 PM
  [ # 11 ]
sans-pareil schreef:

Volgens mij komt dat dan gewoon door slijtage in de plastic looprolletjes en de scharnierpunten…

hmm, dan ga ik toch eerst nog een keer het oude mechanisme terugbouwen om te kijken of die net zo slecht is voor ik de boor erbij ga pakken.

Ik laat wel weten wat het gaat worden.

tnx voor het meedenken!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 21-04-2007

Gepost: 20 maart 2009 02:29 PM
  [ # 12 ]

Volgens van Gompel was met het oude raammechanisme metaalmoeheid op het schanierpunt de boosdoener waardoor de ruit scheef naar boven ging. Een nieuw mechanisme ad €75 zou het probleem verhelpen. Ik neem aan dat je dat hebt ingebouwd?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 maart 2009 06:39 PM
  [ # 13 ]
CitrofielTD schreef:

Volgens van Gompel was met het oude raammechanisme metaalmoeheid op het schanierpunt de boosdoener waardoor de ruit scheef naar boven ging. Een nieuw mechanisme ad €75 zou het probleem verhelpen. Ik neem aan dat je dat hebt ingebouwd?

geen nieuwe-nieuwe…. een gebruikte, deze heb ik bij de auto gekregen. Een nieuwe zou misschien het euvel kunnen verhelpen, maar een goede gebruikte zou dan evt. ook wat uitstel van executie kunnen brengen.

Eerst maar eens de oude terugbouwen om te zien of precies hetzelfde euvel heeft als de nieuwe.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 20 maart 2009 08:21 PM
  [ # 14 ]

Kijk even hier, bij mij werkt sindsdien de ramen perfect.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=195961&highlight;=


jan.

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 21 maart 2009 10:21 PM
  [ # 15 ]

Mijn raam liep ook een paar dagen scheef, maar nu is de voorste geleider uit de rails geschoten (blijkt na weghalen van het deurpaneel). Heeft iemand een tip hoe ik die er weer in kan krijgen. Op welke hoogte moet ik de ruit zetten, enz.
Ik verneem het graag, dan kan ik vanavond de ruit weer repareren en blijft het bij een buitje droog in de wagen. Confused

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook