Tja…dan kon het ook de verdamper zijn…..en NIET de koppakking….
De storingen lijken erg op elkaar.
Er komt lpg in je radiateur.
Dus? het water spoot uit de radiator maar was niet warm?!
Maar het is toch niet veel meer waard, spul heeft 3 ton gedraaid.
op benzine zou die dus goed moeten lopen?
Citroen Bx Deauville 1993
Dat weet ik niet, maar het is een redelijk bekend euvel…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om nog even op het slepen terug te komen… zelfs als de motor het niet doet bij een HP auto, gewoon in z’n versnelling (3-4 of zo) slepen… dan draait de motor gewoon mee, heb je hydraulische druk, oliedruk, alles wat je nodig hebt. Werkt alleen niet bij automaten. Als de motor het nog doet is stationair draaien natuurlijk netter, maar zo niet is in z’n versnelling slepen een prima oplossing.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Tip…sloop dan wel de bougies eruit…
Draait de boel lekker makkelijk rond.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja kan idd, zonder compressie is het makkelijker… maar je verliest wel wat olie daarmee… overigens als je gewoon de 4e of 5e versnelling pakt gaat het al prima…. en je hoeft het alleen maar steeds een stukje te doen om de boel op druk te houden… hoeft niet constant…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:...Bij een BX 14 met liggende 150 motor wordt de versnellingsbak
gesmeerd met motorolie. Bij een TU gewoon met aparte versnellingsbakolie. De TU motor wijkt qua principe niks af van de 1600/1900 motoren dus ik begrijp die opmerking niet zo. Lijkt me volstrekt geen probleem om te slepen. Trouwens, het is een sloper dus als je bak/motor niet meer gebruikt (toch al lekke koppakking) maakt het zowieso niet uit.
Nou, ik zelf begreep het ook niet zo hoor. Van de vroegere 150 motoren kon ik het nog wel volgen. Maar ik had het ergens gelezen, ik dacht in de Haynes, vandaar mijn twijfel. Misschien overdreven voorzichtigheid?