Ja, zit inderdaad wat in
en zeer zeker verstandig er inderdaad geen discussiepunt van te maken aangezien veel mensen andere mening hebben denk ik.
maargoed de banden die ik nu heb die zijn allemaal even goed zowel voor als achter zal mischien 1 of een halve mm tussen zitten.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
jasper08 schreef:en zeer zeker verstandig er inderdaad geen discussiepunt van te maken
Dat zeg ik dus vooral omdat het geen discussiepunt ís
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De uitleg is anders simpel, vooraan kun je buiten remmen ook nog sturen en gas geven (traktie houden), achteraan kun je dat niet dus daar wil je de goede banden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Mijn toenmalige CX-specialist zwoer ook bij de beste banden achter….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
zo na al mijn ellende bedacht mijn 1222 motortje weer eens van goh ga wat nieuws proberen!
Ze maakt een raar schrapend geluid,
Dit zijn mijn ondervindingen:
-Het zit aan de bestuurderszeide ter hoogte van de ontsteking
-Onder de 1500 toeren hoor je eigenlijk niks
-daarboven hoor je het wel en variert met je toerental mee
-als de motor warmer word word het minder erg naar mijn gevoel
Mijn verdenkingen:
-nokkenaslager bestuurderszeide?
-ontsteking die er niet goed op zit of iets!(heb andere ontsteking liggen dus kan het zo checken(maar is me nu ff iets te donker))
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Mijn verdenkingen:
-nokkenaslager bestuurderszeide?
-))
Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
jasper08 schreef:
Mijn verdenkingen:
-nokkenaslager bestuurderszeide?
-))
Dit lijkt me het meest waarschijnlijk.
Dat betekend zeker weer de kop er af ops:
Gedver als dat zo is word ik er ondertussen wel beetje beu van
Neem d’r zondag denk ik mee naar de meeting in Twello dan kunnen de mensen t horen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
ja dat is eem gs(a)
Attijd is er wat!
Het was me ontsteking!!!!
ff andere ontsteking er opgezet en weg was het geluid, dus mogelijk is het een lager van me ontsteking of iets, maar heel mischien is het ook me nok, deze lijkt de puntjes NET aan te raken, dus mischien met lichte onbalans dat hij zo krassering geluid begint te maken!
in iedergeval weer een pak van me hart,
Ga nu ff me GS-Club sticker op me achterraam plakken!
En zondag ben ik van de partij in almelo;)
MET GS;)(denk ik)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:
En zondag ben ik van de partij in almelo;)
MET GS;)(denk ik)
Het is in Twello als je tenminste naar de leden vergadering wil.
Oke twello is ook goed,... Beter je gazette lezen!
Citro power!
Vanaf 12. Uur is er een onderdelenmarkt en vanaf 13:30 is er algemene leden vergadering
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Oke twello is ook goed,... Beter je gazette lezen!
Citro power!Vanaf 12. Uur is er een onderdelenmarkt en vanaf 13:30 is er algemene leden vergadering
Jij had het over Almelo , ik niet. Dus wie moet beter lezen?
En onderdelen heb ik genoeg dus ik kom om 2 uur
jasper08 schreef:
Oke twello is ook goed,... Beter je gazette lezen!
Citro power!Vanaf 12. Uur is er een onderdelenmarkt en vanaf 13:30 is er algemene leden vergadering
Jij had het over Almelo , ik niet. Dus wie moet beter lezen?
ja of gewoon slecht geheugen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Zo voor de geintresseerde een kleine update:
Auto is op het moment bij Bonhof voor de volgende APK punten:
-Lassen van de binnenschermen
-Remleidingen
-Slepend remmetje Links achter!
Wat staat er daarna nog te doen:
Kinnebak monteren(welke ik maandag ga halen)
Banden monteren
en dan is ze als het goed is apk waardig voor 2 jaar!
* en hopelijk na 31 maart krijgt ze een dikke geluidsinstalatie
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoi Jasper,
Goed om te horen dat de auto volgende week de weg op mag met een geldige APK. Je was afgelopen zondag wel heel kort in Twello, jij ging volgend mij weg toen ik binnen kwam. Trouwens in een GS heeft het weinig zin een dikke geluidsinstallatie te plaatsen, je hoort het toch niks van de kwaliteit zodra je boven de 100 km per uur gaat, neemt niet weg dat een beetje sound te gek is.
Gr. Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973