Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik heb nu tijdelijk een andere VC, maar exact hetzelfde type, in mijn XM, en het lijkt wel of ze nu lekkerder veert. Kan dat of verbeeld ik het me?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ach een Xm rijd ook altijd beter als je uhm bij de garage ophaalt ivm een gedane beurt en flink euri hebt moeten aftikken
gompy58 schreef:Ach een Xm rijd ook altijd beter als je uhm bij de garage ophaalt ivm een gedane beurt en flink Euro hebt moeten aftikken
Ja, maar dit is even een leen-VC om te testen of mijn, steeds terugkerende, storing 25 aan de VC ligt of aan iets anders. Ik heb dus nog niks afgetikt.
Is de abs computer van een xm uit 2000 nog wel met de knippermethode uit te lezen? of moet dit ook via een lexia?
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
na 97 is het niet mogelijk met de knipperkast helaas
eXaMple schreef:na 97 is het niet mogelijk met de knipperkast helaas
Dat gaat over alle computers, of alleen de veercomputer?
Dat is jammer.
Heeft er iemand ervaring met zo’n setje: En zou dit de juiste bruine connector zijn voor een xm?
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
kolere wat een geld…
eXaMple schreef:kolere wat een geld…
Een maat van me wil meedoen, dus dan heb ik voor 150 euro zo’n ding in huis. Dan is het toch wel makkelijk…......
MaartenH schreef:Dat is jammer.
Heeft er iemand ervaring met zo’n setje: En zou dit de juiste bruine connector zijn voor een xm?
De bruine connector lijkt op de foto de juiste, 370 dollar (275 euro ?) is niet te duur, alleen kreeg ik er (voor iets meer centjes) wel 22 CD’s en DVD’s met software bij… En de verkoper wil eerst geld zien via een internationale overmaking naar Kowloon ... hoe ga je verhaal halen als er nooit iets opgestuurd wordt ????
Wel een goede besteding van je vakantiegeld trouwens ....lol
Vroemmmmmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leeuwis schreef:En de verkoper wil eerst geld zien via een internationale overmaking naar Kowloon ... hoe ga je verhaal halen als er nooit iets opgestuurd wordt ????
Gewoon Paypal zo te zien. En de verkoper heeft 506 feedbacks waarvan 99,6% positief. Geeft allebei toch enige garanties…
Maar of het werkt…? :
Volgens mij zijn er hier die veel meer betaald hebben voor een Lexia
Even een vraag die misschien al wel behandeld is, maar ik kan het zo snel niet vinden:
Welke pin hoort bij de Airco-unit? In het schema-tje staat F1; maar daar zit geen pin; welke is het wel?
In het schema staat ook dat de ABS op E1 zit, terwijl die op E3 zit; F3 geeft bij mij echter geen sjoege..
En nog een andere vraag: M’n ABS gaf een enkele keer een foutmelding van een wielsensor. Nu binnen een week echter foutmeldingen van een stuk of 10 verschillende dingen; electro-valves, sensoren en van alles en nog wat. Lijkt me een typisch gevalletje van abs-computer zelf…..; of niet?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Eindelijk, gevonden, na jaren van naarstig zoeken op het internet,
de pinout van de 30polige connector naar OBDII.
Die hadden we nodig voor de Xm’s van de latere bouwjaren.
Dat geeft de burger moed, alleen, nu nog bouwen en checken of een normale OBDII naar USB converter werkt. En natuurlijk nog even de Lexia Software scoren. Maar we komen dichterbij.
Voor de duidelijkheid en de bouwers onder ons heb ik de link bijgevoegd. Malle Pietje kan er vast wel iets mee.
http://adiasys.com/download/PSA&2030;.pdf
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Paul Cornelisse schreef:Eindelijk, gevonden, De pinout van de 30polige connector naar OBDII. Die hadden we nodig voor de Xm’s van de latere bouwjaren.
Dat geeft de burger moed, alleen, nu nog bouwen en checken of een normale OBDII naar USB converter werkt. En natuurlijk nog even de Lexia Software scoren. Maar we komen dichterbij.
Voor de duidelijkheid en de bouwers onder ons heb ik de link bijgevoegd. Malle Pietje kan er vast wel iets mee.
Maar dit is raar :
Ik zie een lege post van Paul staan, ik denk: hier ga ik een bijdehante reactie opgeven, dus ik druk op quote en ik zie opeens de bijdrage van Paul verschijnen!
In iedergeval een hoopvolle stap voorwaarts in de problematiek van de nieuwere VC’s en andere compu’s