Om er wellicht een beter beeld over te krijgen, toch maar een van de originele foto’s (hij zag er in het echt namelijk behoorlijk goed uit voor een ‘71-er):
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik krijg zojuist een reactie van de verkoper:
Ik heb zelf geen foto’s van de auto in ongedemonteerde staat en ik had deze ooit gedownload en geprint en daarna dus gescand. Bedankt dat ik je foto’s mag gebruiken. Als je trouwens iemand weet voor deze auto, zelf kom ik niet meer aan de restauratie toe vanwege schouderproblemen en ook tijdgebrek.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DIEHARD schreef:1250 is iets te duur, niet heel erg veel, er zitten ook nieuwe onderdelen bij en het is een hele vroege, waarschijnlijk de oudst bekende nog bestaande Nederlandse? De kleur is ook geweldig, alsmede dat het een Confort is. Toch bijzonder om die oude spiegels eens op een echte GS te zien….
Ik denk dat je dat een beetje verkeerd ziet.
Als je b.v. de site “leboncoin” in de gaten houd kom je erg mooie gave GS’en tegen voor rond de 1300/1500 euro.
Goed , misschien niet 1 uit ‘71 , maar wel een 72’er of 73’er en wel gaaf en rijdend zonder las en spuitwerk of complete restauratie werk. Dan is de keus snel gemaakt lijkt me.
Er zijn toruwens wel meer bekend hoor GS’en uit 1971. Ook wel orgineel nederlands. Mar niet in dit leuke kleurtje , dat is wel apart.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Heren, heren…
Ik denk dat jullie allemaal even het hoofd koel moeten houden. Hier, met deze GSA met originele airco bijvoorbeeld
gs/gsa te koop
prachtig zeg deze met airco
het gaat weer kriebelen maar heb al leuke dingen genoeg
gr. rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Grappig! Het eerste dat in mij op kwam was iets van; “uniek, maar pot-lelijk!”
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Grappig! Het eerste dat in mij op kwam was iets van; “uniek, maar pot-lelijk!”
Wat vind je er lelijk aan? Het dashboard?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Die aircobak tussen het dashboard en de middenconsole. En eerlijk, ik ben ook niet echt kapot van een GSA dashboard….
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kees-Jan Smit schreef:Heren, heren…
Ik denk dat jullie allemaal even het hoofd koel moeten houden. Hier, met deze GSA met originele airco bijvoorbeeld
Hm, waarom had ik die al gezien? C.q. waarom struin ik toch weer dagelijks de sites af naar een mooie GSA of late GS Break??
Maar Patrick: die middenconsole is wel redelijk verkracht omwille van die koelkast, ja
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rogier Verhoef schreef:
Maar Patrick: die middenconsole is wel redelijk verkracht omwille van die koelkast, ja
Die middenconsole is inderdaad lelijk. Maar probeer maar eens iets moois erin te maken.
Je moet niet vergeten dat dit een accesoire is en er door een ander bedrijf in is gebouwd. Niet dus een fabrieks optie.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik meen ooit eens iets te hebben gelezen over de GS/A ergens in India ofzo waar ze airco origineel als optie hadden. Wel zat er een lelijke rare bult op de motorkap voor de radiator.
Was dit een optie voor de GS/A door Citroen bedacht of is het aftermarket? Je kan je afvragen of je dit echt wil in een auto als deze met al relatief weinig ruimte voor je benen… In mijn geval dan…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:
Was dit een optie voor de GS/A door Citroen bedacht of is het aftermarket? Je kan je afvragen of je dit echt wil in een auto als deze met al relatief weinig ruimte voor je benen… In mijn geval dan…
Ik weet niet beter dan dat het aftermarket is. Kan het nergens terug vinden in de folders dat het als fabrieks optie te koop was.
en ja , goed voor de beenruimte is het niet.