Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
grote kans dat het niet meer 0000 is.
en KT88 dan ? hem vragen hoe of wat precies, en of hij dit zelf zo gedaan heeft.
en als je dus wel kan resetten (zoals boven gesuggereerd), weet ik niet of ie dan op 0000 staat. anders hoef je maximaal 9999 keer een code te proberen om de oude code te vinden
zal ik een dagje komen helpen
Arjan Verkade schreef:Weet iemand of bovenstaande werkt?
Ik ben toch wel benieuwd of de 0000 code werkt
Maar ik wil niet het risico nemen dat de auto niet meer start. Zie dan maar weer eens een 667 computer te vinden…
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
anders hoef je maximaal 9999 keer een code te proberen om de oude code te vinden
Valt mee hoor het is maar 9x9x9x9 = 6561 mogelijkheden
- edit - Tis nog vroeg… moet natuurlijk 10x10x10x10 zijn = 10.000 pogingen! ops: De 0 doet toch ook mee?
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, het zijn 10.000 pogingen…
Daar heb ik zeker geenz in in. Dan laat ik het zo of ik zoek een andere computer waar de code wel van bekend is.
Mocht bovenstaande manier werken dan wil ik eigenlijk een stuk of 20 standaard simpele codes proberen. Daarna gaat het gewoon over.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Eigenlijk heeft die startonderbreker ook wel wat, je hoort steeds meer dat CXen gejat worden
...
Als je echt wil weten waar je CX heen is gereden door lieden die het niet zo nauw nemen met “Mein & Dein”
Kijk eens bij http://www.navaudio.nl/products/GPS-beveiliging.html#
Vind met 1 smsjes razendsnel je gestolen wagen, boot, caravan, motor, kraan, vrachtwagen of wat dan ook. Zie direct waar het object zich bevind (nauwkeurig tot 5 meter, max. afwijking !)
Beveilig je kostbare bezit met onze GPS Safe Tracker.
Praktisch onzichtbaar in te bouwen in ieder voertuig.
Geen abonnementskosten .
cx25gtit2 schreef:
en KT88 dan ? hem vragen hoe of wat precies, en of hij dit zelf zo gedaan heeft.
Ik heb het exact zo gedaan zoals in mijn eerdere bericht stond.
Overigens heb ik nog wel computertjes liggen met bekende code of zonder code, zeg het maar.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

- CX 25 GTi Turbo 2
Van een M25/667? Een 666 is meer doorgaans
Goed, dan moet ik misschien maar eens een poging gaan wagen..
Ik zit net aan een andere optie te denken
Als ik de instructie zo lees:
M indrukken voor programeren
nieuwe code, lamp knippert 3 maar voor bevestiging
daarna de oude code, de lamp knippert 3 maal. Oftewel als dat niet werkt verkeerde code?
Misschien dat ik het zo kan proberen zonder eerst de auto te blokkeren
Uumm…..van een gewone 2500.
Sorry, was dat even vergeten.
Wat die procedures en werking betreft: ik heb sinds het akkefietje (8 jaar terug ofzo) nooit meer de startblokkering gebruikt. ops:
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik vind het gewoon leuk als alles werkt ops:
Alles werkt nu bijna, op 1 of andere manier wil ik ook de dingen die je niet altijd gebruikt gewoon netjes werkend hebben.

- CX 25 GTi Turbo 2
Net een poging gedaan om de code te wijzigen.
Na de nieuwe knipperde het lichtje.
Daarna 0000 gegokt voor de oude code, het lichtje knipperde weer.
Toen de gok genomen om de startbeveiliging te activeren
Na het contact brande het lichtje rood, wat betekend dat de beveiliging actief is.
Na de nieuwe code in tikken ging die gewoon uit
En nog beter de auto starte ook
Nu de volgende test, start de auto ook echt niet…
Met het rode lampjes aan geprobeerd te starten, en tot mijn grote verbazing gaat de startmotor direct aan het draaien
Hoe kan dat nou denk je dan!
Alleen na 2 sec realiseerd je je dan dat de startmotor wel draait alleen de motor niet aan slaat.
Eigenlijk wel mooi systeem, het lichtje zit onder een klepje. Als je de auto probeert te starten denk je dat het “ouwe ding” stuk is
Veel mensen zullen het dan wel direct opgeven.
Conclusie, het gehele systeem werkt naar behoren
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nog eentje dan
gefeliciteerd ! je had mazzel met de oude code.
heb ook wel eens gestaan en niet snapte waarom ie niet aansprong….. ops:
om even een idee te krijgen wat er achter dat bordje schuil gaat, hieronder wat om na te lezen.
mn pag 2 geeft aardig schematisch weer van hoe deze met de voiture/kabelboom verweven is.
et bon voyage !
Arjan Verkade schreef:Net een poging gedaan om de code te wijzigen.
Na de nieuwe knipperde het lichtje.
Daarna 0000 gegokt voor de oude code, het lichtje knipperde weer.
Toen de gok genomen om de startbeveiliging te activerenNa het contact brande het lichtje rood, wat betekend dat de beveiliging actief is.
Na de nieuwe code in tikken ging die gewoon uit
En nog beter de auto starte ookNu de volgende test, start de auto ook echt niet…
Met het rode lampjes aan geprobeerd te starten, en tot mijn grote verbazing gaat de startmotor direct aan het draaien![]()
Hoe kan dat nou denk je dan!
Alleen na 2 sec realiseerd je je dan dat de startmotor wel draait alleen de motor niet aan slaat.Eigenlijk wel mooi systeem, het lichtje zit onder een klepje. Als je de auto probeert te starten denk je dat het “ouwe ding” stuk is
![]()
Veel mensen zullen het dan wel direct opgeven.Conclusie, het gehele systeem werkt naar behoren
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Altijd leuk om wat extra informatie te hebben
Ik heb ze direct opgeslagen!
Spreek alleen geen woord Frans
Mocht het ooit nodig zijn kan ik altijd met een vertaler aan de gang.