9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Wat hebben jullie zoal al veranderd aan jullie berlingo?
berlingo1.6HDI
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

Gepost: 25 februari 2009 10:34 PM
  [ # 121 ]

Re: Wat hebben jullie zoal al veranderd aan jullie berlingo?

Marcel01 schreef:

Ziet er weer zeeer netjes uit! Complimenten. Je zal er veel plezier van hebben, zeker als je rookt (in de auto).

héhé, ik rook niet (nooit gedaan btw).
ik heb ze gewoon gekocht voor de show Razz

Berlingo 1.6HDI

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95

Gepost: 07 maart 2009 10:02 PM
  [ # 122 ]

@Berlingo 1.6hdi; Ziet er wel fijn uit. Nooit geen last van trek maar toch windvrij zitten. Toch het overwegen waard. Je ziet hier echt vanalles waarvan ik denk, dat wil ik ook Laughing

De mijne is trouwens ook weer aangepast. Na de xenon, tinten van ruiten, binneninrichting en parrot carkit is ie gechipt.
Berlingo 1.6hdi 90pk is inderdaad niet traag, maar reed toch 6.2/100km en ik rij vrij rustig. Maar chip zit er nu sinds Donderdag in en is al gezakt naar 5.2l/100km. Nu moet ik niet meer trekken tot aan 3000-3500 als ik eens stevig wil doorrijden. Tussen 2500-3000toeren blijven is meer dan voldoende om op te schakelen.
Hij zou normaal standaard 90pk/210nm hebben. Ik had 91pk/230nm, maar nu heeft ie 118pk/293nm koppel waarvan het koppel zijn max geeft tussen 1800 en de 3000 toeren.
Nu rijdt het berlingootje gelijk ik wou dat het reed. Als je 70 achter een slak hangt. Gewoon in 4de blijve staan op iets meer dan 1800 toeren en gewoon gas geven. Trekt in no time door naar 3000toeren, schakelen invoegen en je rijdt 110. Fantastich.
Nu eens zien of die jongens niet liegen en dat het helemaal geen kwaad kan. Gasten hebben eigen berlingo ook gechipt en hebben er al dik 17.000km mee gedaan zonder problemen te hebben.
Ze gaan wel parkeersensoren van achter steken op die van hun. Als dat er fijn uit ziet laat ik het bij mij ook meteen doen. Zou zonde zijn om er nu al deuk in te rijden en meteen ook extra verlichting laten zetten. Hebben daar speciale lamp voor. Zou maar 18 euro kosten en geeft in een Vito een zee van licht. Ben benieuwd.

New Berlingo, heerlijke wagen

Profiel  

puggie_205
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161

Gepost: 07 maart 2009 10:33 PM
  [ # 123 ]

denk dat je koppeling het niet zo fijn gaat vinden…

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 maart 2009 11:07 PM
  [ # 124 ]

Ik weet het niet. Ben er daarom benieuwd achter. Die van xenon heeft al dik 17000 gedaan zonder dat er iets lastig doet. En is dus ook al op onderhoud geweest en toen was er ook niks mis.(zeggen zun e) Dus ik ben er inderdaad wel nieuwsgierig naar wat het gaat doen.
Ik rij nu wel niet als een halvegare. Hou me ook niet bezig met stoplichtsprintjes en toestanden. Gewoon heel af en toe als de kans zich voordoet of ze zitten te lanterfanten dan trek ik eens door. Dus ... we shall see what the future will bring?

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 12 maart 2009 09:48 PM
  [ # 125 ]

Lekker wat Paarden erbij genomen onder de kap Timmy! Je hebt er wel heel veel trouwens; van 91 naar 118 = 27 paarden. Ik kwam niet verder dan +13 paarden. Maar, het verschil is wel prettig ja. Zeker als je 1400Kg weegt.
P.s. is dit gemeten op een dyno?

@puggie; ik rijdt nu al meer dan 35000Km met chipbox en de koppeling is nog steeds prima (nu totaal 110K).

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 maart 2009 10:42 PM
  [ # 126 ]

@Marcel 01: jaja eerst op de dyno om te zien wat hij eerst had. Dus 91 pk en 230 nm (20 boven de standaard) en dan flashen. Daarna nog is op de dyno en dan zien wat hij dan kweekt. 118pk en 293nm.
Is inderdaad fors vooruit gegaan. Rijdt nu echt beestig leuk. Niet dat ik veel door vlam. Maar zo af en toe kan je het niet laten e.
Kan nu veel rustiger rijden. Gewoon in 4de buiten de bebouwde kom achter de rest aan tuffen terwijl je vroeger het gevoel had dat hij het niet goed trok en dus terug naar derde schakelen. Verbruik blijft zakken dus ik ben heel tevreden.
Zou zeggen als ik je nog is aan de beeldenman zie staan, stop ik even. Eens bij jou bekijken ook. Want toch ferm ding dat zwart bakje van je.
Die gasten die dat voor mij hebben geregeld hebben zelf ook gedaan en ondertussen ook al dik 20k km erbij en ook geen enkel probleem. Alleen ze mogen wel is bellen om te laten zien hoe hun achtersensoren ingebouwd zijn. Want da wil ik ook nog   Smile  en velgen natuurlijk en extra verlichting maar dat gaat in 1trek met de achtersensoren Surprisedops:
Alles stap voor stap.  Very Happy

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 maart 2009 01:17 AM
  [ # 127 ]

Jongens van Xenon hebben ondertussen zelfs al 30k afgelegd met hun chip en nog steeds nergens geen last van. Zelfs toen ze binnenmoesten omdat er sensor van het 1 of het ander kapot was zagen ze het in de garage niet. Rijden ook niet echt rustig met hun “bakje”. Trappen dat echt af om te zien of dat chippen wel echt geen kwaad kan. Zit blijkbaar wel snor qua betrouwbaarheid.
Donderdag als alles goed gaat komt het volgende er op: extra verlichting want dat van nu is povertjes. Dus dan kunnen we eindelijk eens iets vinden als het donker is. En in 1 trek parkeersensoren vanachter. No more stress als het allemaal wat krapjes is en er staan “lage"paaltjes verstopt onder je achterruit. Zou geen probleem mogen opleveren met mijn trekhaak. Ben nogmaals benieuwd.

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 17 maart 2009 02:25 AM
  [ # 128 ]
Timmy schreef:

Jongens van Xenon hebben ondertussen zelfs al 30k afgelegd met hun chip en nog steeds nergens geen last van. Zelfs toen ze binnenmoesten omdat er sensor van het 1 of het ander kapot was zagen ze het in de garage niet. Rijden ook niet echt rustig met hun “bakje”. Trappen dat echt af om te zien of dat chippen wel echt geen kwaad kan. Zit blijkbaar wel snor qua betrouwbaarheid.
Donderdag als alles goed gaat komt het volgende er op: extra verlichting want dat van nu is povertjes. Dus dan kunnen we eindelijk eens iets vinden als het donker is. En in 1 trek parkeersensoren vanachter. No more stress als het allemaal wat krapjes is en er staan “lage"paaltjes verstopt onder je achterruit. Zou geen probleem mogen opleveren met mijn trekhaak. Ben nogmaals benieuwd.

ik heb de parkeersensoren af fabriek op mn XTR
werk erg goed, komt ook op het display van de boordcomputer te staan hoever ik nog van n obstakel verwijderd ben….

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 maart 2009 10:48 PM
  [ # 129 ]

@Saxoke. Van mij is bestelvariant e. En die gast probeerde maar te verkopen dus ik ging daar constant tegen in (zo probeerde hij boordcomputer aan te smeren voor ik dacht rond de 100euro. Maar heb die radio mp3 en dat zit daar bij op). Soms is dat tegendraads maar niet zo erg. Nu komen ze er voor rond de 300euro in. Ook met display die aangeeft hoever je er nog van afzit. Maar dan met ledjes die extra aangaan. Zoals bij mercedes onder de spiegel. Zelfde principe.
Alles komt goed! Want ik zou niet graag hebben dat er nu al een deuk in zit door een paal die verstoppertje speelde. Of dat ik met mijn trekhaak iemands bumper aan gort rijd.
Valt dat eigenlijk mee om te wennen aan die biepjes? Dat is nog iets waar ik me vragen bij stel. Hoe irriterend is dat? Zo irriterend dat je het ding afzet als je zee van ruimte hebt of valt allemaal 100% mee?

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 19 maart 2009 09:39 PM
  [ # 130 ]

Ik heb zojuist weer 2 onderdelen thuis gekregen, die voor een verandering gaan zorgen! Iets voor de ogen en de neus zal ik maar zeggen. Heb helaas nog geen foto’s, want het moet nog in kleur gespoten worden.
Had verwacht dat “Berlingo1.6Hdi/Domien” ze net voor mijn neus zou kopen, maar ik had geluk. (zie elders op het forum)

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 19 maart 2009 10:02 PM
  [ # 131 ]

geef eens wat meer prijs zeg ...je maakt ons curieus.  Wink

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 maart 2009 10:59 AM
  [ # 132 ]

Het is een bril voor de Berlingo Laughing

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 20 maart 2009 11:31 AM
  [ # 133 ]
Profiel  

Marcel01
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 maart 2009 01:59 PM
  [ # 134 ]

Goed geraden Coen, maar er zit nog iets tussen….  Cool

Profiel  

Timmy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 maart 2009 09:33 PM
  [ # 135 ]

Constant aanpassen van je berlingo, dat hoort er precies bij.
Ben wel nieuwsgierig naar je resultaat dus laat maar eens zien zou ik zo zeggen. Zo gauw je ze kan plaatsen zonder vieze vingers en vegen op je maskers.

Trouwens sinds gisteren parkeersensoren op de berlingo. Rijdt wel aangenaam. Nu ben je tenminste altijd zeker dat je niets gaat raken.
Alleen heb ergens verliesstroom op mijn wagen. Daardoor maakte dat ding ook onnodig lawaai. Was niet te meten met verklikkerlampje. Dus te weinig voor het meetinstrument, maar wel genoeg om te laten afgaan van mijn sensoren. Niks wat een klein weerstandje kan oplossen.
Wordt trouwens niet geleverd op de bestelvariant, alleen op de personenvariant.
Was ook wel pakje goedkoper dan af fabriek.
Extra lamp hanger er nu ook in. Nu tenminste over heel de laadbak zicht van waar alles ligt. Kan je tenminste iets vinden.  Wink

Profiel  

9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook