Net trug van duitsland.
Iemand die weet wat de oorzaak is als het lampje brandt met zo een oliepotje erop?
Ik denk dat het ligt aan een drukopbouw voor de olie omhoog te steken maar ben niet zeker.
Zo ook heb ik nog het probleem dat mijn ventilator nog niet aanslaat. Zou dit bv de sensor op het thermostaathuis kunnen zijn die de klep bediend? Of ben ik hierin verkeerd.
Graag jullie meningen aan wat dit zou kunnen liggen.
saxo vts 1.4 8V
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik zou eens olie pijlen en eventueel bijvullen!!!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
oliepijl is in orde ben ik honderd procent zeker!!!!
saxo vts 1.4 8V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vergeten het blok weer dicht te smijten?
Vertel eens, wat heb je allemaal gedaan tijdens je “opensmijt-operatie”?
mmm wanneer is je oliefilter gewisseld?? max 30K laten stekken !!!
Eum kheb hem vernieuwd met het terugdichtdoen van mijn motor. Waarom zou dit kunnen liggen aan de oliefilter?
saxo vts 1.4 8V
Daar dit het enige element is dat de oliedruk kan tegenhouden. Door te filteren naargelang deze vuiler wordt gaat deze de olie meer en meer stemmen waardoor de olie een andere druk gaat opbouwen en de smering de “soep” in draait.
Is dit een originele of imitatie ?
Het zou ook kunnen bij nader inzien dat je een connectie dat in de buurt van de oliefilter bent vergeten aan te sluiten.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En toch, wat heb je “opengesmeten”? Heb je de kop er af gehad, of slechts het kleppendeksel, of heb je slechts de oliedop er af gehad? Wees eens iets duidelijker!
mja ik weet niet wat jij verstaat onder motor uit elkaar halen en trug in elkaar steken. Ik heb namelijk heel mijn motor uit elkaar gehaald. koppakking ondertss vernieuwd, cilinder eruit gehaald mooi opgeblonken, alles uit elkaar gehaald dus en helemaal opgeblonken en de nodige stukken vervangen die moesten vervangen worden. Ik ben er in totaal 60 uur mee beziggeweest. Maar ie draait lik ne nieuwen maar er zin nog enkele mankementjes.
Sorry voor het late antwoord. Ik heb een druk leven
grtz
saxo vts 1.4 8V
Zullen we in normaal nederlands verder gaan?
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik snap er nog steeds niks van…..
Van het probleem niet en de mogelijke oorzaak niet.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GoodOldDiesel schreef:Ik snap er nog steeds niks van…..
Van het probleem niet en de mogelijke oorzaak niet.
En wat er aan gedaan is…..
alle problemen opgelost.
Alles gemeten met multimeter enz.
Mja ik heb alles wat onder de kapoo zit uit elkaar gepuzzeld. Alles gecleand en trug samengestoken
Tis trug lik ne nieuwen
saxo vts 1.4 8V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Rene schreef:Zullen we in normaal nederlands verder gaan?
patje74 schreef:Rene schreef:Zullen we in normaal nederlands verder gaan?
Sja, slotje maar.Hij snapt het toch niet.
Topic is de discussie niet waard.