Deze stangetjes kunnen best lastig zijn. Het kan volgens mij nog een fractie erger:
Heeft iemand ervaring met een vastzittende (waarschijnlijk vastgeroeste) bout van de onderste draagarm? Die met die rubber bussen. Moer krijg ik wel los maar de bout is er met geen mogelijkheid uit te krijgen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gewoon niet te bang. Hengsten op die dingen met een vuistje. Zo’n zware hamer dus.
Als alles geprobeerd is en niks werkt dan moet je de slagvork uit de kist trekken, succes gegarandeerd! Het enige nadeel is dat je het stofhoesje in de prullebak kunt kiepen, want die gaat er sowieso aan.
@mrah; die bout krijg je er wel uit door druk op het uiteinde te zetten en m aan de ander kant met dop 24, een lang tussenstuk en een ratel met de draad mee eruit te draaien.
Animal triste post coitum
Slagvork? Volgens mij zit die er bij mij niet in. Straffer nog, ik ken het helemaal niet .
Een slagvork ziet er uit als een stemvork en zet je om de pen van de fusee heen, daarna ram je net zo lang op de vork tot de fusee ‘pang’zegt. Verkrijgbaar in elke goede gereedschapszaak.
Animal triste post coitum
Het is al lang geleden dat hier iemand op heeft gereageerd zie ik..hopelijk komt er nog reactie:p
Ik zit hier met hetzelfde probleem.
Mn cx is de homokineet aan de rechtse kant kapot gegaan.
Met dat ik deze ging vervangen zag ik dat de aandrafaf hoes aan de bakzijde los was gekomen, dus moest mn complete as er uit.
Met het kloten om de as er weer in te krijgen, is de hoes nu kapot gegaan.
Die stabilisatorstang waar hier veel problemen mee zijn krijg ik dus ook niet los.
Bijde kanten zitten muur vast.
Hoe kan ik dit het beste aan pakken?
Alles op alles zetten om alsnog deze stang los te slaan? Of is het mogelijk om de hoes pas om het huis te schuiven als deze eenmaal door ‘‘het spatbord’’ is gestoken?
Die hoes krijg ik er dan wel op, enkel vrees ik dat er geen klem meer op kan worden gezet.
Alvast bedankt voor de reactie
AK400
DSpeciale
XM v6 12v
XM v6 24
CX Athéna





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
alles kan natuurlijk maar ik vrees dat het enorm prutsen wordt die hoes er later op te krijgen in die riante ruimte die je daar hebt.
Makkelijkste is dus toch die stabilisator los zien te krijgen, zelf heb ik ze wel eens losgekregen door er spanning op te zetten met een poelietrekker en dan een goede mep met de hamer zodat ie losschiet en anders zijn er vast nog speciale tools voor zoals een fuseekogeltrekker.
Succes.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een vork dus.
Zoals Serge in 2009 al suggereerde.
Edit: zoiets dus:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D