Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd op de snelweg is de HP versie in het voordeel. Dat is ook wat ik zei, op hoge snelheden en met belading is de HP versie in het voordeel. Zeker het zachte GEVOEL van de HP versie draagt bij tot het comfort.
Maar als je met een HP versie over een slecht stuk wegdek rijdt en nadien met een wokkel versie over hetzelfde stuk dan merk je zogoed als geen verschil. Waarschijnlijk deels omdat het om lagere snelheden gaat (5à-60km/h) en de HP versie daar blijkbaar toch geen of een zeer beperkt voordeel heeft tov
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Vraag het aan ronama
.
ik had mij voorgenomen om aan deze discussie niet mee te doen…
echter werden hier enkele zaken geschreven waarvan ik uit ervaring kan zeggen dat het gewoon tussen de oren zit…
HP heeft zeker zijn meer waarde.. maar iemand die uit een niet HP auto komt zal zeker niet voor HP moeten kiezen en daar ging het mij hier om..
en nogmaals wij ( mijn vrouw en ik) vinden de wokkel c5 zalig rijden en hebben onze vorige c5 nog geen moment gemist….
waarschijnlijk zijn wij dan geen HP rijders… ops: ops: ops:
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Als je toch een C5-3 koopt met HP, dan heb je automatisch de uitgebreide variant met variabele instelling. Net zoals een XM met hydractief?
Ik merk als ik in mijn C%-2 rij, die heeft gewoon HA3 zonder variabele demping dat tie op de snelweg met hogere snelheden te slap is. Een XM wordt dan op sommige punten net even iets harder waardoor die vertrouwder aanvoelt.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat is idd zo.
Bij de vorige C5 was dit systeem enkel standaard op de hogere versies dacht ik. Ik dacht dat bvb de 1.6HDI dit systeem niet had.
Vanaf de 2.0HDI had je het hydractive+ systeem dacht ik.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarmee het zgn. “wazige” weggedrag dus is opgelost?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op de vorige pagina staat wat ik bedoelde met wazig. Blijkbaar had ik me verkeerd uitgedrukt.
Maar het HP+ vering zal zeker tot een beter weggedrag bijdragen op hogere snelheden. Maar nu worden de gewone HP veringen niet meer gemonteerd, enkel de HP+ versie. Anders krijg je wokkels.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
als nu eens alle NIET c5 rijders eens niks posten hier…
en alleen de C5 rijders de TS van raad voorzien wordt het hier nog een beetje overzichtelijk…
Inmiddels heb ik met beide versies gereden. De keuze is bij deze gevallen op de ligne comfort, met pack detection 2 (comfort), het navigatiesysteem (erg mooi) en dus ook de HP vering, want ik vond hem heerlijk ‘zoeven’ daarmee. Dak doe ik ook, want ja…als je dan toch bezig bent Ergens half juni zal ie komen.
Vandaag ook mijn peugeotje verkocht, best moeilijk om zo’n leuke auto weg te doen na zoveel kilometers (200000+)
gefeliciteerd..
ronama schreef:gefeliciteerd..
Dank, ik ben ook gruwelijk blij
Ik had nooit gedacht dat ik in zo’n mooie en luxe auto zou gaan rijden….en nu heb ik er gewoon een besteld….
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gefeliciteerd!!!
Volgens mij blijft er voor jou niets te wensen meer over! full-size comfort, ingebouwde navi, een dakluik…....
Ik zou ook blij:-)
Welke kleur heb je gekozen?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
De kleur wordt bleu bourrasque, en het interieur velours quanta beige. Dat vond ik wel een mooi contrast…
Of ik nog iets te wensen heb? Ach, vast wel… C6 ofzo
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ronama schreef:als nu eens alle NIET c5 rijders eens niks posten hier…
en alleen de C5 rijders de TS van raad voorzien wordt het hier nog een beetje overzichtelijk…
Hoezo? Ik ben gewoon heel erg benieuwd welk verschil er tussen de oren moet zitten als je vervolgens schrijft dat HP zeker een meerwaarde geeft.
TS >> gefeliciteerd! Je hebt je Peug reeds verkocht, da’s prachtig, krijg je een wagen ter overbrugging?
patje74 schreef:
TS >> gefeliciteerd! Je hebt je Peug reeds verkocht, da’s prachtig, krijg je een wagen ter overbrugging?
Ja, ik had al een bmw in bruikleen van de baas gekregen, een 118d. Dus dat zit wel goed.
patje74 schreef:Hoezo? Ik ben gewoon heel erg benieuwd welk verschil er tussen de oren moet zitten als je vervolgens schrijft dat HP zeker een meerwaarde geeft.
?
kijk dit draadje is natuurlijk niet voor dit soort discussie’s maar jij bent een absoluut tegenstander van een C5 dat heb ik de laatste jaren wel overal kunnen lezen en nu wil je wel hier zeggen dat een c5 met hp nodig is…
mij hoor je niet zeggen dat je absoluut geen HP moet kopen
het heeft zeker meerwaarde, maar waar het mij hierom gaat..
de TS komt uit een peug zonder HP en vraagt of ie spijt krijgt als ie geen HP koopt en iedereen die nog niet eens met een nieuwe C5 gereden heeft roept ja,
en dan zeg ik waarschijnlijk niet…
maar iemand die uit een niet HP auto komt zal zeker niet voor HP moeten kiezen en daar ging het mij hier om..