Weet je wat het is.
Je kunt er al 10 van een tientje kopen 2e hands. IPV 1 Nieuw.
Dus de gok, kun je makkelijk nemen dat je goedkoper uit bent
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1619.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Autofan schreef:Sleutel je oude startmotor eruit en ga naar een revisiebedrijf bij jou in de buurt. Koop daar een nieuwe (gereviseerde) startmotor (mij koste het 120 euro ofzo) en sleutel die nieuwe erin. Er waren bij mij verschillen in vermogen en aantal tanden. Aantal tanden had te maken met de airco.
Ik doe het altijd ongeveer zo. gewoon de oude laten maken en nakijken. Kost tussen de 50 en 100 euro en ja staat niet weer na een jaar weer met een rotte starter.
Startmotor en relais waren gewoon dood, heb er nu eentje van de sloop maar denk dat ik die van oudelut als reserve neem. Had eigenlijk beter gelijk een nieuwe kunnen nemen want damn, Citroen dacht zeker dat een startmotor nooit kapot gaat….
Maar goed, zit weer een werkende startmotor in. Ook nog even de bollen laten controleren en bijvullen, eentje zat kantje boord maar ik zie wel hoelang die nog mee gaat.
Oja, jullie vragen je nu natuurlijk af of ze weer loopt of niet…
Met gepaste trots (en een very big smile op mijn gezicht) kan ik jullie vertellen dat ze weer heeft gelopen Komt een flinke bak herrie vanaf zo zonder uitlaat maar dat past wel bij deze evil BX
Heb haar warm laten lopen tot de fan aansloeg en als ze weer afgekoeld is kan ik de distributie naspannen en alles dicht gaan bouwen.
Enige is dat mijn oliedrukmeter het niet doet, lampje werkt wel dus ik ga er maar vanuit dat het de sensor is. Anders heb ik zojuist mijn blok afgeschreven
karel schreef:Gais schreef:In de juiste kleur rood? Maakt ook niet echt uit eigenlijk, als ik hem mooi vind wil ik hem graag van je overnemen
Ik heb vlgs mij nogsteeds een redelijk nette rouge florentin voorbumper liggen; had wel een klein schaafplekje dacht ik.
Dat is mooi, twee verschillende kleuren bumper zoals nu ziet er ook niet uit.
Een nettere achterbumper is overigens ook zeer welkom!
Gefeliciteerd!
Bij mij was het lampje ook nog goed, en de sensor ook… Het drukmetertje in het dash bleek kapot. Dus niet meteen een dure sensor (weet niet óf ze duur zijn hoor) vervangen als je het ook kunt oplossen met een ander metertje uit een dash dat overal en nergens nog wel te vinden is; ik heb er sowieso meerdere liggen. (waarvan iig ééntje met een kapot metertje )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Gais schreef:Startmotor en relais waren gewoon dood, heb er nu eentje van de sloop maar denk dat ik die van oudelut als reserve neem. Had eigenlijk beter gelijk een nieuwe kunnen nemen want damn, Citroen dacht zeker dat een startmotor nooit kapot gaat….
Daarvoor adviseerde ik ook om een gereviseerde te gaan halen. Heb zelf ook mijn startmotor moeten vervangen en was niet blij toen mijn contactslot was blijven hangen en mijn gereviseerde startmotor weer afgefikt was. 1 voordeel was wel dat een gereviseerde startmotor een stuk kleiner was dan die oude startmotor dus mijn inlaatspruitstuk hoefde er niet meer vanaf.
Maar goed dat je er weer een andere startmotor in hebt zitten en dat ze weer loopt. Ga zo door!
Heb je helemaal gelijk in maar ~100 euro is wel weer een fiks bedrag, al heb ik dat er een eventueel volgende keer wel voor over.
Ik heb overigens een Jaeger dashboard, daar kan je toch geen losse klokjes verwisselen?
Net nog wel even gecontroleerd of de oliepomp het doet en die doet het prima, kwam een flinke straal naar buiten zetten
Oliedruksensor is toch de grote? Heb er nog even een andere ingedraait maar die doet het ook niet, kan nog de stekkertjes verwisselen tussen de sensoren want dat heb ik bij de ‘nieuwe’ sensor nog niet geprobeert.
Morgen staan de draagarmen op het programma, niet vergeten om LHM te halen want dan kan ik zondag misschien wel het hydraulische systeem uit gaan proberen.
De startmotor die ik heb liggen is volgens mij ook de kleine variant, dus geen spruitstuk-issues. Bovendien is die niet lang voordat het een donor-onderdeel werd als nieuw op de donor-auto gezet… Durf er mijn klauw wel voor in het vuur te steken!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ach je kunt ook gewoon geluk hebben, toen ik laatst voor de zwarte 16V een nieuwe startmotor nodig had ben ik even een sloop afgestruind, gewoon bij alle citroens en peugeots even de kap open getrokken en uiteindelijk kwamen we een Xantia tegen waar een hagelverse startmotor op gemonteerd zat, brandschoon met alle onverkleurde stickertjes er nog op. Mocht ik voor 2 tientjes meenemen.
Rondkijken kan wat opleveren. Trouwens, zit jouw startmotor ook nog met een beugel aan de achterkant vast?
Ik heb bij die zwarte 16V die beugel weggelaten, en bij mijn 16V een maand geleden toen ik de startmotor verving ook. KAn me niet voorstellen dat dat echt noodzakelijk is. Bovendien heb ik nu voor een eventuele volgende keer een kansje dat ik mijn inlaatspruitstuk kan laten zitten mocht de startmotor vervangen moeten worden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi Gais!! ga zo door!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3268.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klinkt inderdaad al goed, afbouwen nu..
‘Spirit of avant-garde’
Ik kreeg het advies om die beugel achter die startmotor gewoon weg te gooien. Het hield de startmotor vast, maar de nieuwe startmotor kon ik geeneens aan die beugel vastmaken. Dus die beugel was alleen maar extra werk…
Even snel een vraagje, die shim van de achterbruglagers hoort aan beide kanten aan de buitenzijde te zitten?
Hah, mijn BX lekt Eerst bij de accumulatorbol, had het ringetje niet goed zitten. Maar daarna bij de voorste hoogteregelaar, er zit een hard slangetje welke ik er zo tussenuit kon trekken. Deze loopt samen met twee soepele leidingen (denk veerpootretour) langs het subframe naar de linkerkant van de auto.
Ik kan alleen niet terug vinden waar die in hoort….