

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik bedoel inwendige vervuiling. Nu werkt buitenaf smeren ook wel een beetje, maar voornamelijk op de mechanische verbindingen. Als het niet werkt en de stang van de hoogteregeling en de verbindingstang zijn (nog) niet stuk, gaan ze het in mijn ervaring meestal wel doen na een keer of tien op en neer. Dan zijn de hoogteregelaars namelijk gespoeld. Het vuil moet dan in principe in het filter zitten en in een CX of daar blijven zitten of bezinken zodat het onder het plaatje onderin het reservoir komt te liggen.
We hebben een XM serviceauto, die uiteraard slechts incidenteel onderhouden wordt, en verse LHM is alleen bij lekkage. Het ding heeft meer dan 360,000 km, maar omdat hij dagelijks hoogste/laagste stand doet om de aanhanger aan en af te koppellen is ie supersoepel en komt heel snel omhoog. De meeste autos die dagelijks gebruikt worden gaan soms in jaren niet uit de rijstand. Dan krijg je vastzittende hoogteregelaars e.d. Het hydraulische systeem moet gebruikt worden om goed te blijven functioneren. Eigenlijk zou je elke maand een paar keer hoog/laag moeten doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:De meeste autos die dagelijks gebruikt worden gaan soms in jaren niet uit de rijstand. Dan krijg je vastzittende hoogteregelaars e.d. Het hydraulische systeem moet gebruikt worden om goed te blijven functioneren. Eigenlijk zou je elke maand een paar keer hoog/laag moeten doen.
oh ops:
en ik maar denken dat dagelijks gebruik betekent dagelijks bewegen en dat dat voldoende is ...
Toch maar eens gaan gymnastieken ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Zo, vandaag met het mooie weer er maar eens onder gekropen. Ik was er toch nog niet helemaal tevreden over. Hij komt nu normaal omhoog maar regelt laat bij. Als ik b.v. op de trekhaak ga staan (in rijstand met lopende motor) moet ik de auto bijna helemaal onderin drukken wil hij bij gaan regelen. Volgens mij moet dat eerder/sneller gaan. Dus alle scharnieren om de hoogteregelaar gesmeerd en ook even het rubber kapje losgehaald. Dan zie je een metalen schijf met een moertje in het midden, zo te zien een soort van membraan met een asje in het midden. Kan iemand me vertellen of ik dit memmbraan met as heen en weer moet kunnen bewegen? Hij lijkt vast te zitten.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wederom, voordat je echt dingen uit elkaar gaat halen, nog eens 20x omhoog en omlaag. Laat bijregelen geeft aan dat er nog steeds vuil in het systeem zit…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Of dat je voorraadbol zijn beste tijd heeft gehad… Zou inderdaad de eenvoudige zaken (gymnastieken, LHM verversen, evt voorraadbol op druk laten testen/persen) eerst doen voordat je een hoogteregelaar waar misschien niks mis mee is gaat reviseren (inclusief vervolgens hoogteafstelling e.d.)?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als de voorraad bol niet goed is kan je dat toch horen door het te vaak aan slaan van de HD pomp?
Lijkt me overigens geen slecht idee om even te tellen hoeveel seconden er tussen zit.
bovendien kan die hoogteregelaar intern nog versleten zijn. de lhm gaat dan te snel retour. door eerst helemaal naar z’n hoogste stand te zetten en dan in de rijstand zet je het interne rubbertje eventjes de andere kant op hetgeen voldoende is voor het afsluiten voor je rijstand. zet er anders eentje van een sloop bx/xantia in kost je hooguit een tientje….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
sans-pareil schreef:Wederom, voordat je echt dingen uit elkaar gaat halen, nog eens 20x omhoog en omlaag. Laat bijregelen geeft aan dat er nog steeds vuil in het systeem zit…
Heb ik natuurlijk als eerste gedaan. Hij heeft voorheen altijd goed gedaan, snel reageren, mooi lang hoog blijven staan, slechts af en toe aan slaan van pomp. Zo in één keer kwam hij ‘s ochtens niet meer omhoog. Dat doet hij nou dus wel weer perfect, en hij stijgt ook snel, waardoor ik niet echt het idee heb dat hij van binnen verstopt is. Het enige wat m.i. niet goed is dat hij dus nu eerst flink zakken moet alvorens hij weer bijregelt. Is de regelaar makkelijk te demonteren (leidingen afbreken enzo)? dan moest ik hem er toch maar eens afhalen.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als de leidingen goed loskomen is het niet heel moeilijk, je kan er alleen niet heel lekker bij. Inspecteer eens de filters in je LHM vat, dat vertelt je wellicht wat over wat er is losgekomen uit de onderste regionen van je systeem. Verstopte filters kunnen ook vreemde effekten geven.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!