Als ik in stap (BX 1.9 TZI) hoor ik een metalen klik.
Tot nu ben ik erg niet achtergekomen waar dit geluid vandaan komt & of het kwaad kan. Heeft iemand een tip ???
Achterdraagarmlagers?
Komt het bij de achterwielen vandaan?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Komt wel van achter vandaan.
Mosz Says:
Overigens staan de wielen er wel mooi recht onder. Ik begreep dat dit ook met verslete Achterdraagarmlagers te maken zou kunnen hebben.
Staan je achterwielen nog recht als je achter de auto staat?? Auto in de hoogste stand zetten en er een eindje achter gaan staan. Als de achterwielen /—\ staan zijn het bijna op zeker je achterdraagarmlagers. (bekend BX kwaaltje)
Ik hoor ook wel eens een knak als ik instap, dan zakt ie voor een stukkie (achter zakt ie heel snel, voor duurt langer)
Mijn ADAL’s zijn een maand geleden vervangen (400 km geleden), dus dat is t probleem niet
Als ie op zn buik ligt, en hij komt omhoog kraakt t ook heel erg voor.
Vriend van me heeft een citroen-garage, en beweert dat t de voorwielophanging is i.s.m. stab.stang. Zijn mening: nix aan doen, kan ie heel oud mee worden
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Gekraak in de voorophanging zit ‘m in de veerpoten zelf.
Zo’n tik van achteren is echt wel heel typisch voor ADALs..
Wielen rechtop betekent nog niet dat de draagarmlagers goed zijn.
Scheefstand betekent dat de lagers niet alleen verrot maar ook compleet uit elkaar gevallen en vermalen zijn. Kortom dan ben je er in feite vrij laat bij en heb je op z’n minst wat extra werk om de draagarm “herbruikbaar” te houden.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
metalen knik bij instappen
Dit zijn wel degelijk de achterasdraagarm lagers,mijn bx heeft het ook,het is op de brug geconstanteerd
Lagertjes in de draagarmen niet goed gemonteerd? gebeurt ook nog wel eens. Worden wel eens ringetjes vergeten, of te weinig vet gebruikt.
Test
ik heb het ook gehad en toen was het de uitlaat die net de grond aan tikte met instappen. misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik heb het ook gehad en toen was het de uitlaat die net de grond aan tikte met instappen. misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.
Als de veerpoten stroever worden hoor je soms ook een tik bij instappen. Klevende achterremmen idem.
Ich bin ein Breaker
Als je adals goed zijn, dan gok ik het op 1 van de achterremmen die blijft hangen.
Animal triste post coitum
ok hoor ook zo’n klik vanachter als ik instap. Zakt dan ook snel naar beneden. Zouden ADALs zijn. achterwiel aan bestuurderszijde lijkt een heel klein beetje scheef te staan bij mij. Bij het omhoog komen hoor ik niets.