1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Een vraag over een website
janzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-02-2009

Gepost: 07 februari 2009 11:26 PM

Hallo,
Ik heb even een vraagje.
Ik ben pas op deze website gestuit http://www.water4gas.com
Nou is mijn vraag deze.
Is dit onzin of kan dit echt?
Wie kan me hier meer over vertellen?

Groeten,
Jan

Vergeet het probleem, vindt de oplossing!

Citroën ZX
TZ-FF-40

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 521
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 07 maart 2009 06:16 PM
  [ # 1 ]

in het kort… ja, het kan…..

in het lang…. van water kun je waterstofgas en zuurstof maken door er een electrische stroom door heen te laten lopen. Het waterstofgas moet je opslaan en comprimeren om genoeg mee te kunnen nemen. Aangezien het enige dat je doet energie omzetten is van de ene vorm naar de andere en dit nooit zonder verliezen kan zul je geen 100% rendement halen maar waarschijnlijk wel meer als de ca 40% rendement die je uit een benzinemotor haalt. energietechnisch is het dus wel interessant om te doen.

kostentechnisch moet je zoveel investeren (gascompressor, tanks, ombouw van je auto op waterstof) dat het particulier niet haalbaar is. Op grote schaal en met auto’s die voor waterstof gebouwd zijn is het een van de energievormen van de toekomst

Waarschijnlijk staat er op DVD 1 (How to make $$$ with this knowledge): breng deze DVD’s uit en verkoop ze voor $100 per stuk ....

Vroemmmmmmmmmmmmm

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7322
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 maart 2009 07:39 PM
  [ # 2 ]

staan zat filmpjes over op o.a. youtube : how to…..........
voor een paar tientjes kun je zelf wat in elkaar knutselen Wink
zoek op youtube maar eens met: HHO

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 maart 2009 09:55 PM
  [ # 3 ]
Leeuwis schreef:

... wel meer als de ca 40% rendement die je uit een benzinemotor haalt.

Niels

Wow, zo’n benzinemotor wil ik ook wel…
Ik vrees echter dat ik je moet teleurstellen: ondanks moderne fratsen als injectie (naja…modern…) en ‘motormanagementsystemen’, directe inspuiting, bi-turbo’s en steeds klopvastere benzines is het rendement van een benzinemotor ongeveer 28-30%....
Een diesel doet het iets beter; daarvan verdwijnt ‘slechts’ 65-7% van de boem meteen weer door de uitlaat en wordt dus maar 33-5% daadwerkelijk gebruikt om jou en je stalen rollende kooi voort te stuwen.

En da’s best schrikken niet…?

Crying or Very sad

Wat dat betreft zou de HHO-motor best wel eens toekomst kunnen hebben, ondanks de verliezen die optreden van het om- en terugzetten van water…
Je blijft alleen met die vervelende opslag zitten van dat hooggecomprimeerde waterstof.
We zullen zien wat de toekomst brengt, ik denk dat de nieuwste batterijen straks een flitslaadtijd zullen hebben en dat auto’s op elektriciteit (zie Tesla) toch de toekomst worden.
Only time will tell….


Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 09 maart 2009 01:06 AM
  [ # 4 ]

een normale benzine auto gebruikt nog geen 5% van z’n energie om jou vooruit te krijgen, al het andere gaat verloren aan warmte, wrijving, het gewicht van je auto, enz.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 maart 2009 12:35 PM
  [ # 5 ]

Ik vind het maar dubieus. Maar ik vind het ook een beetje dubieus dat TS de site direct in zijn onderschrift heeft gezet, of ben ik nou paranoïde?

Even vrijuit gesproken ben ik er van overtuigd dat dit een piramidespel is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 maart 2009 01:09 PM
  [ # 6 ]

slkechts 5% rendement bij een benzine troen…

Mozeskriebel, stel je voor hoe hard een ax 1400 gti gaat spuiten als je dit naar 80 % weet te schroeven Smile

Turbo’s ? V6-en ? waarom zouden we dan nog…

Ik ruik een complot Laughing

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 09 maart 2009 01:16 PM
  [ # 7 ]

Een boek kopen van Ozzie Freedom klinkt ook zo betrouwbaar. http://www.aardvark.co.nz/ozzie_freedom.shtml

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 maart 2009 02:08 PM
  [ # 8 ]

Kortom: auto’s op water laten rijden kan maar is particulier niet erg aantrekkelijk.
En de website water4gas is een oplichtersbuisiness om een sekte mee in stand te houden.

Case closed!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
janzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-02-2009

Gepost: 22 maart 2009 07:35 PM
  [ # 9 ]

Oké, bedankt voor de antwoorden.
We laten het zo.

Groeten,
Jan

Vergeet het probleem, vindt de oplossing!

Citroën ZX
TZ-FF-40

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 22 maart 2009 08:21 PM
  [ # 10 ]
knäckor schreef:

Ik vind het maar dubieus. Maar ik vind het ook een beetje dubieus dat TS de site direct in zijn onderschrift heeft gezet, of ben ik nou paranoïde?

Even vrijuit gesproken ben ik er van overtuigd dat dit een piramidespel is.

Haha, ik zie niks in het onderschrift van de TS, of ben ik nu paranoide of gewoon scheel ?
Stom en nieuwsgierig als ik ben, heb ik dit internet boek wel binnen gehaald en er is niks meer in te vinden dan hoe je zo’n electrolyser unitje zelf in elkaar knutselt, en nog wat meer besparing tips gebasserd op dezelfde technieken. Ik ben ergens halverwege gekomen en misschien ga ik er wel verder mee. Best wel geinig, en nergens wordt gesuggereerd dat er DVD’tjes verkocht moeten worden.
Ik vind de David en Goliath spirit wel geinig. En idd, op You tube wordt al heel veel uit de doeken gedaan….

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 maart 2009 07:33 PM
  [ # 11 ]
ambijajance schreef:

Haha, ik zie niks in het onderschrift van de TS, of ben ik nu paranoide of gewoon scheel ?
Stom en nieuwsgierig als ik ben, heb ik dit internet boek wel binnen gehaald en er is niks meer in te vinden dan hoe je zo’n electrolyser unitje zelf in elkaar knutselt, en nog wat meer besparing tips gebasserd op dezelfde technieken. Ik ben ergens halverwege gekomen en misschien ga ik er wel verder mee. Best wel geinig, en nergens wordt gesuggereerd dat er DVD’tjes verkocht moeten worden.
Ik vind de David en Goliath spirit wel geinig. En idd, op You tube wordt al heel veel uit de doeken gedaan….

Het stond wel in het onderschrift, maar het is er uit gehaald.

En als je goed zoekt op de website dan zie je dat je ook ‘geld kan verdienen’  Link

Dit is gewoon oplichting, misschien werkt het principe van de techniek wel, maar daar is deze site niet voor bedoeld.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 maart 2009 01:08 AM
  [ # 12 ]
knäckor schreef:
ambijajance schreef:

Haha, ik zie niks in het onderschrift van de TS, of ben ik nu paranoide of gewoon scheel ?
Stom en nieuwsgierig als ik ben, heb ik dit internet boek wel binnen gehaald en er is niks meer in te vinden dan hoe je zo’n electrolyser unitje zelf in elkaar knutselt, en nog wat meer besparing tips gebasserd op dezelfde technieken. Ik ben ergens halverwege gekomen en misschien ga ik er wel verder mee. Best wel geinig, en nergens wordt gesuggereerd dat er DVD’tjes verkocht moeten worden.
Ik vind de David en Goliath spirit wel geinig. En idd, op You tube wordt al heel veel uit de doeken gedaan….

Het stond wel in het onderschrift, maar het is er uit gehaald.

En als je goed zoekt op de website dan zie je dat je ook ‘geld kan verdienen’  Link

Dit is gewoon oplichting, misschien werkt het principe van de techniek wel, maar daar is deze site niet voor bedoeld.

Waar wordt er iemand opgelicht dan ? En wie bepaalt wat de bedoeling van de website is ? Ze stellen voor om die apparaatjes in elkaar te knustelen en te verkopen of distribueren, of de hele handel via websites e.d. te promoten. Iedereen ziet daar altijd maar piramides in.
Da’s een beetje conservatief paranoide poldermodel denken, dit komt uit America en daar is men wat losser en wellicht ruimdenkender en creatiever (en zakelijker) met dit soort gedoe. (En ook op Cifo zie ik overal banners)

Edit: en dat gezegd hebbende is de site nu idd wel wat commercieler dan toen ik er vorig jaar mee in aanraking kwam… Confused

Profiel  
 
janzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-02-2009

Gepost: 29 maart 2009 09:48 PM
  [ # 13 ]

Quote
Het rendement van een benzinemotor ongeveer 28-30%....

Stel, je betaalt 1000 euro aan benzine, en van de 1000 euro worden er maar 300 gebruikt om met je auto daadwerkelijk te rijden van waar je nu bent, na daar waar je na toe wilt.
Waar blijven die andere 700 euro dan?
Verdampen die tot een grote gaswolk die nutteloos de lucht vervuilt en waarmee we alleen de olieboeren van de wereld rijker maken?

Het voelt voor mij alsof ik al jaren lang ben bestolen zonder dat ik mij daar bewust ben geweest ‘plus’ dat ik mijzelf en de rest van de wereld geen diens bewijs door onnodig het milieu te verpesten.

Dat geld, dat past mij ook wel.
Daar kan je ook andere leuke dingen mee doen.

verder vindt ik dit een heel leerzaam topic.

ambijajance,
Ik zeer benieuw na wat er uitkomt!

Groeten,
Jan

Vergeet het probleem, vindt de oplossing!

Citroën ZX
TZ-FF-40

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 12:36 AM
  [ # 14 ]
janzx schreef:

Quote
Het rendement van een benzinemotor ongeveer 28-30%....

Stel, je betaalt 1000 euro aan benzine, en van de 1000 euro worden er maar 300 gebruikt om met je auto daadwerkelijk te rijden van waar je nu bent, na daar waar je na toe wilt.
Waar blijven die andere 700 euro dan?
...................
ambijajance,
Ik zeer benieuw na wat er uitkomt!

Groeten,
Jan

Asl je nou eerst die 700 eens wegdenkt naar de overheid die daar heel nuttige zaken mee doet, zoals bankdirecteurenbonussen betalen e.d. Dan pas blijft er 300 euro aan benzine over om daar 30% rendement mee te halen…  Shocked  Shocked

Ik ben ook benieuwd, het enthiousasme verdwijnt bij mij meestal nogal gauw… Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
janzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-02-2009

Gepost: 31 maart 2009 01:13 AM
  [ # 15 ]

Ben even bij google langs geweest om het bovenstaande verhaal op te zoeken. 

Aandeel van belastingen in brandstofprijzen
Brandstofprijzen en belastingen
Het aandeel van de belastingen in benzine- en dieselprijzen neemt af als de prijs van benzine en diesel stijgt. De belasting bestaat namelijk uit twee belastingcomponenten, accijns en btw (19%), en een voorraadheffing. De accijns is een vast bedrag per 1000 liter en dus onafhankelijk van prijsstijgingen. De btw is een percentage van de prijs. De voorraadheffing, vastgesteld door het ministerie van Economische Zaken is ook een vast bedrag per 1000 liter en dient om de brandstofvoorraden te financieren.
Hierna volgt een overzicht van de prijsopbouw (per liter) van benzine en diesel op basis van het Oil Bulletin van de Europese Commissie zoals die golden in week 7 van 2009. Dit betreft adviesprijzen waardoor de prijzen aan de tankstations hiervan kunnen afwijken.

Benzine (Euroloodvrij)
Kale prijs
0,416
Voorraadheffing
0,005
Accijns
0,700
Adviesprijs
1,335
Belastingdruk absoluut
0,9192
Belastingdruk relatief
68,84%


Diesel zwavelvrij
Kale prijs
0,448
Voorraadheffing
0,005
Accijns
0,413*
BTW
0,213
Adviesprijs
1,031
Belastingdruk absoluut
0,5832
Belastingdruk relatief
56,55%
* Per 1-07-2008: € 0,406.

Ja die zakken van de overheid zijn diep.

En met recht, dit topic wordt steeds leerzamer.

Quote,
Ik ben ook benieuwd, het enthiousasme verdwijnt bij mij meestal nogal gauw…

Vertel eens ambijajance,
Wat is er nodig omdat bij jou weer tevoorschijn te halen? 

Groeten,
Jan

Vergeet het probleem, vindt de oplossing!

Citroën ZX
TZ-FF-40

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook