Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Je pa woont dus in België..? En die heeft allicht een auto met een nr.plaat..?
Laat je pa naar zijn verzekeraar bellen en zeggen dat ie een Visa heeft gekocht die naar jou thuis moet gebracht worden. De verzekering zal daar doorgaans niet moeilijk over doen en de auto verzekeren.
Ok ok.. voertuig niet ingeschreven en zo, maar verzekering is wel ok. Tenzij die Visa momenteel echt niet op de baan thuis hoort (technisch gezien dus) doet niemand daar voos over hoor…
aangekomen bij in NL, kan je doen wat nodig is om in te voeren en klaar!
Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Oei, had zoal iets gezegd in die trend
Soit, blijft toch een eenvoudige oplossing hoor
Al met al ben ik dankzij dit topic wat meer te weten gekomen. Bedankt allemaal! Het is allemaal tamelijk complex, tenzij je een auto-ambulance hebt en stallingsruimte. Dus ik ga toch eens kijken of ik niet via via een transportje en opslag kan regelen. Echter, het idee om een auto te importeren wordt daardoor niet echt aantrekkelijk meer. De Belgische prijzen (ondanks de BPM) blijven niettemin wél lonken.
Overigens gaat het in mijn geval niet om een Visa. (Wel bij de topicstarter, meen ik) We weten nog niet exact wat voor auto onze huidige Xsara gaat opvolgen. Gelukkig hebben we er verder nog geen haast mee. Dus ik kan het idee nog even laten rusten en kunnen we nog even doorsparen.
Even stof afblazen.
Welke zijn de papieren die je nodig hebt om een auto uit België bij de RDW aan te melden voor import?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het inschrijvingsbewijs (roze) en het gelijkvormigheidsattest (iets wits dacht ik).
Wat overigens niets wil zeggen (zoals ik ondervond) want onze zuiderburen namen het niet zo nauw met het vastleggen van de specificaties van mijn BX TZD TURBO break op het oorspronkelijke kenteken. Daardoor moest deze opnieuw worden gewogen en staat nu gewoon als “BX” gekentekend, zonder toevoegingen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Je moet hier in Belgie idd niets doen/laten doen, gewoon de papieren meenemen naar Nederland.
Op het rose formulier hier staat normaal vermeld, Citroen BX, auto voor dubbel gebruik(break), en Kilowattage.
TZD Turbo staat er idd niet(nooit) letterlijk op.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ok, das duidelijk.
CX GTi Turbo 2 - All Black