2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
BX kachelaanjager probleem
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 maart 2009 12:35 PM
  [ # 16 ]

Nuttig! Ik heb in de TZD vanwege een rot bedienings PCBtje de motor al eens ‘rechtstreeks’ van stroom voorzien via het stadslicht. Dan stormt het inderdaad goed in je BiX, lekker bij het ontwasemen op natte ochtenden.

Dit ga ik denk ik doen x 2!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 maart 2009 12:49 PM
  [ # 17 ]
karimov schreef:

Voor iedereen die ook een turbo-stand wil hebben. Bijzonder simpele aanpassing waardoor jouw BX een stormstand krijgt.

http://bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=5515

Kijk das mooi, had toch niks te doen vandaag, dus dat word wat solderen.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 23 maart 2009 02:07 PM
  [ # 18 ]
Midfriesland schreef:


Om een of andere reden hebben ze er in het ontwerp voor gekozen om één van de contacten naar deze transistor met een soort pepermuntje te doen plaatsvinden dat zonder soldering tussen de transistor en een overbruggend contact ligt.

Helemaal goed…...heb geprobeerd het perpermuntje vast te solderen, dat ging niet zo lekker, het brak eerst in 2 later in 3 stukjes…..kan zeker niet tegen hitte ?? Uiteindelijk zat het “een soort van” vast.

Even los in de auto geplaatst en ja hoor…....blower ging draaien ! Nog niet helemaal perfect, maar ik heb nog een tweede exemplaar om het nog een keer over te doen en dan netjes en goed Wink En maar niet meer solderen aan het pepermuntje, maar gewoon alles schoonschuren en weer monteren na wat contactspray rondgespoten te hebben…..

P.S. Leuke tip over die turbostand…...als alles weer perfect werkt aan mijn turbodiesel en ik HEB nog wat tijd, dan….....  Razz

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2009 05:32 PM
  [ # 19 ]

Dat pepermuntje is ( voor mij) een misterie.
NTC , woodsmetaal ??
Ik heb hem warm gestookt , smelten deed hij niet en de
de weerstand ging een paar Ohm omhoog , te weinig om
als temperatuur beveiliging te werken.
Ik denk dat hij er inzit om de basisstroom van de transistor
te begrenzen
Uiteindelijk heb ik er een vaste weerstand van 15 Ohm
in gesoldeerd.
De originele transistor heb ik niet kunnen vinden , maar een
BD250 is een potenter alternatief , en hij past ondanks de
andere behuizing perfect , wil iemand plaatjes ??

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 maart 2009 05:57 PM
  [ # 20 ]

Origineel is toch een TO3 behuizing,

is daar is geen alternatief voor ??

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 23 maart 2009 06:01 PM
  [ # 21 ]
veertien E-tje schreef:

Origineel is toch een TO3 behuizing,

daar is een alternatief voor


Deze toch ????  

40 mm is te groot, het is maar 3 cm van klinknageltje tot klinknageltje !

Heb thuis de URL van de “datasheet” kan hem nu zo gauw niet vinden.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 maart 2009 06:10 PM
  [ # 22 ]

oke dan 30mm, dan is TO3 te groot ja

(edit) TO3 is er in twee maten zie ik net

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2009 06:17 PM
  [ # 23 ]

Ik heb de specs van de originele nooit kunnen vinden
Kennelijk stond er een ander typenummer op de mijne
Met MJ15004 gegoogled en die blijkt niet onder te doen
voor de BD250 , dus zolang de voorraad strekt zou ik
voor de originele gaan.

edit) De MJ15004 heeft een TO3 behuizing

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 maart 2009 06:25 PM
  [ # 24 ]

Kijk   hier even


(edit) dit was dus niet de originele zei je, te snel geantwoord Sad

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 23 maart 2009 09:29 PM
  [ # 25 ]
karimov schreef:

Voor iedereen die ook een turbo-stand wil hebben. Bijzonder simpele aanpassing waardoor jouw BX een stormstand krijgt.

http://bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=5515

Grappig die voordelen, maar wat zijn de nadelen die eraan kleven? Als die niet aanwezig zijn ga ik dat ook maar eens maken, maar dan soldeer ik een electrodraadje ipv op het printplaatje tussen de openingentjes.

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 23 maart 2009 09:48 PM
  [ # 26 ]
veertien E-tje schreef:

Kijk   hier even


(edit) dit was dus niet de originele zei je, te snel geantwoord Sad

Heb de volgende gevonden (ben nu thuis, daar staat ie in de bladwijzers)

 

Dan is het de MJ15004, althans, dat heb ik al speurend met Google en co gevonden het afgelopen weekend Smile
Er staat bij mij T1829-1 op (merk motorola) maar die schijnt er niet meer te zijn, dus moet je het met een vervanger stellen met dezelfde maten en waarden.

Ik zie de clou al; ik heb van klinknagelgaatje naar gaatje gemeten, niet de buitenkant van het huisje…....dat heb je als je op je werk zit en de hardware niet bij je hebt om te kijken, sorry Surprisedops:

Maar afijn, het blijkt dat de truuk met het “pepermuntje” voor mij heeft geholpen, net vanmiddag in de regen gereden met werkende aanjager, dat was een goede timing, net op tijd weer in functie. Want ik was nog niet ingestapt of de ramen begonnen al te beslaan van mijn natte kleding.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 23 maart 2009 10:41 PM
  [ # 27 ]

Oke dan, het is mij dus ook niet helemaal duidelijk of het de MJ15004 of MJ15003 is, volgens mij dus bij dil nog beide leverbaar zo ver ik kon zien, ga binnenkort ff de boel open gooien om dat ik het daar onder ook ff schoon wil hebben en zo, dan kijk ik gelijk ff welke het nou precies is.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 maart 2009 12:42 AM
  [ # 28 ]
veertien E-tje schreef:

Kijk   hier even


(edit) dit was dus niet de originele zei je, te snel geantwoord Sad

Niet goed gelezen , ik dacht dat Azulleke de originele had gevonden
Het type nummer op een originele module is FW26025 A1
Kon de data niet vinden.
Het moet een ~ 25 Amp PNP zijn , dat is de BD250 ook en die doet het prima bij mij

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 24 maart 2009 01:24 AM
  [ # 29 ]

Hier zouden ze de originele nog leveren volgens   deze link.

Van der Bend Electronica B.V.
van Beethovensingel 128
Vlaardingen

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Azulleke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 14-09-2007

Gepost: 24 maart 2009 03:14 AM
  [ # 30 ]

 

Hier nog wat info Smile

 


 


 

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook