CEE-IKS schreef:Bij een Athéna kom je op deze manier niet bij het oliefilter, en dat moet je bij een oliewissel ook vervangen….
.
Dat is voor de automaterialenzaak wel leuk maar ècht niet nodig, het filter gaat veel langer mee.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou dat ben ik niet met je eens….
Olie verversen zonder dat je het filter meeneemt lijtk me niet echt verstandig! Daarbij ververs je ook niet alle olie want er blijft altijd een flinke scheut in het filter zitten.
Op een gegeven moment veroudert het papier in het filter en raakt verstopt door de koolstofdeeltjes….
Bij wijze van spreken liever nog een filter vervangen dan de olie verversen.
Ik doe het gewoon altijd allebei
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Niet lullen en vervangen, voor die 7euro motorslijtage/schade riskeren is gewoon niet slim…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Precies, altijd olie+oliefilter vervangen
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Citrophile schreef:Precies, altijd olie+oliefilter vervangen
Ook als je elke 5000 km de olie ververst? Kan het filter dan niet om de 10000 km?

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ook dan, standaard aanhouden. Het is maar een goed bedoeld advies
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik vind elke 5000 kilometer de olie verversen ook wel weer een beetje overdreven. Gewoon elke 10.000 kilometer en dan ook het filter vervangen is prima voor een Athéna.
Of rijd je zo weinig dat je het gewoon ééns per jaar doet, daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Men BX Diesel kreeg tussen de 3 en 5dkm nieuwe olie+filter, altijd…
Blok heeft 306dkm gelopen en is echt als nieuw…
C5 doe ik om de 20d maar die olie is ook 100keer beter én het is geen diesel…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
CEE-IKS schreef:Ik vind elke 5000 kilometer de olie verversen ook wel weer een beetje overdreven. Gewoon elke 10.000 kilometer en dan ook het filter vervangen is prima voor een Athéna.
Of rijd je zo weinig dat je het gewoon ééns per jaar doet, daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen!
Afgelopen jaar heeft het klokje 2000 km bijgeteld.
Nu het toch een soort olie-wissel ipv ‘bijvul’-topic is geworden:
Ik kan me voorstellen dat sommigen het oliefilter liever overslaan bij de CX (bij mij een 2500) omdat je er zo beroerd bij kan. Ik heb vroeger vreselijk zitten **** met zo’n filtersleutel met een ketting. Tot ik het ei van columbus tegenkwam: een heel simpele grijparm voor de doppenset. http://www.amazon.com/Worlds-Best-Universal-Filter-Wrench/dp/B000M96RVA. Door een losdraaiende beweging te maken klemt hij muurvast om het filter en met een verlengstuk hoef je helemaal niet je handen tussen het subframe en het blok te wurmen.












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
freek schreef:Tot ik het ei van columbus tegenkwam: een heel simpele grijparm voor de doppenset. http://www.amazon.com/Worlds-Best-Universal-Filter-Wrench/dp/B000M96RVA.
Inderdaad een eitje
Ik heb zon ding:
Werkt als de brandweer. Maar het blijft een vervelende plek om te vervangen bij een CX. Alleen de voorwielen opkrikken is meestal niet voldoende om erbij te kunnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat is ‘m. Er staat per ongeluk een puntje achter het webadres. Als je dit weghaalt krijg je het zelfde plaatje
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik dacht: meteen bestellen! Ik heb alleen zo een met een ketting maar dat klinkt als geen succes voor mijn CX.
Maar via de bovenstaande link gaat het niet lukken, dus even verder google-en.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
HIER bestel je hem in Nederland. Iets duurder maar wel veel minder verzendkosten en hopelijk ook sneller geleverd.