Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nuttig! Ik heb in de TZD vanwege een rot bedienings PCBtje de motor al eens ‘rechtstreeks’ van stroom voorzien via het stadslicht. Dan stormt het inderdaad goed in je BiX, lekker bij het ontwasemen op natte ochtenden.
Dit ga ik denk ik doen x 2!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
karimov schreef:Voor iedereen die ook een turbo-stand wil hebben. Bijzonder simpele aanpassing waardoor jouw BX een stormstand krijgt.
Kijk das mooi, had toch niks te doen vandaag, dus dat word wat solderen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Midfriesland schreef:
Om een of andere reden hebben ze er in het ontwerp voor gekozen om één van de contacten naar deze transistor met een soort pepermuntje te doen plaatsvinden dat zonder soldering tussen de transistor en een overbruggend contact ligt.
Helemaal goed…...heb geprobeerd het perpermuntje vast te solderen, dat ging niet zo lekker, het brak eerst in 2 later in 3 stukjes…..kan zeker niet tegen hitte ?? Uiteindelijk zat het “een soort van” vast.
Even los in de auto geplaatst en ja hoor…....blower ging draaien ! Nog niet helemaal perfect, maar ik heb nog een tweede exemplaar om het nog een keer over te doen en dan netjes en goed En maar niet meer solderen aan het pepermuntje, maar gewoon alles schoonschuren en weer monteren na wat contactspray rondgespoten te hebben…..
P.S. Leuke tip over die turbostand…...als alles weer perfect werkt aan mijn turbodiesel en ik HEB nog wat tijd, dan….....
Dat pepermuntje is ( voor mij) een misterie.
NTC , woodsmetaal ??
Ik heb hem warm gestookt , smelten deed hij niet en de
de weerstand ging een paar Ohm omhoog , te weinig om
als temperatuur beveiliging te werken.
Ik denk dat hij er inzit om de basisstroom van de transistor
te begrenzen
Uiteindelijk heb ik er een vaste weerstand van 15 Ohm
in gesoldeerd.
De originele transistor heb ik niet kunnen vinden , maar een
BD250 is een potenter alternatief , en hij past ondanks de
andere behuizing perfect , wil iemand plaatjes ??
Origineel is toch een TO3 behuizing,
is daar is geen alternatief voor ??
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
oke dan 30mm, dan is TO3 te groot ja
(edit) TO3 is er in twee maten zie ik net
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Ik heb de specs van de originele nooit kunnen vinden
Kennelijk stond er een ander typenummer op de mijne
Met MJ15004 gegoogled en die blijkt niet onder te doen
voor de BD250 , dus zolang de voorraad strekt zou ik
voor de originele gaan.
edit) De MJ15004 heeft een TO3 behuizing
karimov schreef:Voor iedereen die ook een turbo-stand wil hebben. Bijzonder simpele aanpassing waardoor jouw BX een stormstand krijgt.
Grappig die voordelen, maar wat zijn de nadelen die eraan kleven? Als die niet aanwezig zijn ga ik dat ook maar eens maken, maar dan soldeer ik een electrodraadje ipv op het printplaatje tussen de openingentjes.
veertien E-tje schreef:Kijk hier even
(edit) dit was dus niet de originele zei je, te snel geantwoord
Heb de volgende gevonden (ben nu thuis, daar staat ie in de bladwijzers)
Dan is het de MJ15004, althans, dat heb ik al speurend met Google en co gevonden het afgelopen weekend
Er staat bij mij T1829-1 op (merk motorola) maar die schijnt er niet meer te zijn, dus moet je het met een vervanger stellen met dezelfde maten en waarden.
Ik zie de clou al; ik heb van klinknagelgaatje naar gaatje gemeten, niet de buitenkant van het huisje…....dat heb je als je op je werk zit en de hardware niet bij je hebt om te kijken, sorry ops:
Maar afijn, het blijkt dat de truuk met het “pepermuntje” voor mij heeft geholpen, net vanmiddag in de regen gereden met werkende aanjager, dat was een goede timing, net op tijd weer in functie. Want ik was nog niet ingestapt of de ramen begonnen al te beslaan van mijn natte kleding.
Oke dan, het is mij dus ook niet helemaal duidelijk of het de MJ15004 of MJ15003 is, volgens mij dus bij dil nog beide leverbaar zo ver ik kon zien, ga binnenkort ff de boel open gooien om dat ik het daar onder ook ff schoon wil hebben en zo, dan kijk ik gelijk ff welke het nou precies is.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:Kijk hier even
(edit) dit was dus niet de originele zei je, te snel geantwoord
Niet goed gelezen , ik dacht dat Azulleke de originele had gevonden
Het type nummer op een originele module is FW26025 A1
Kon de data niet vinden.
Het moet een ~ 25 Amp PNP zijn , dat is de BD250 ook en die doet het prima bij mij