waterman771 schreef:En om die reden monteer ik dus ook nooit meer een originele remaccu, maar één uit een Cx.
Hoe ziet er zo’n CX Rem accu uit ? Wat is er beter aan ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
In een CX met diravi zit een “losse” accubol, met een montageblok waar 3 leidingen ingaan, vast met een slangeklem op een plaatje op het subframe.
Dat leidingenblok met accubol kun je na een kleine modificatie monteren op de plek waar je originele DS remaccu nu zit. De CX bol is gelast dus als het membraan zou knappen kan ie niet lekken door de schroefdraad die er niet zit.
De leverancier van je HD pomp kan je ook aan een aangepast montageblok helpen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Zie ik nou op de foto dat die hele bol uit de houder is geraakt? Of heb je hem iets losgeschroefd? Die bol hoort toch in zo’n rond gat in het chassis te liggen?
Evan schreef:In een CX met diravi zit een “losse” accubol, met een montageblok waar 3 leidingen ingaan, vast met een slangeklem op een plaatje op het subframe.
Dat leidingenblok met accubol kun je na een kleine modificatie monteren op de plek waar je originele DS remaccu nu zit. De CX bol is gelast dus als het membraan zou knappen kan ie niet lekken door de schroefdraad die er niet zit.
De leverancier van je HD pomp kan je ook aan een aangepast montageblok helpen.
Thanks voor de info!
met het aanpassingswerk bedoel je, voor het mechanisch passend te maken of moet ik ook de hydrauliek aanpassen ? ik denk dat er op mijn remaccu 2 leidingen zit
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
gjvdh schreef:Zie ik nou op de foto dat die hele bol uit de houder is geraakt? Of heb je hem iets losgeschroefd? Die bol hoort toch in zo’n rond gat in het chassis te liggen?
Nee die heb ik losgeschroefd
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen hydraulische aanpassingen nodig hoor! Just plug and play!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Geen hydraulische aanpassingen nodig hoor! Just plug and play!
Thanks Waterman!
Ik had dit nu echt nie verwacht van een remaccu.
Het geluk is dat dit vlak voor mijn deur gebeurde.
IK heb overal deelbare bollen op staan, moet ik me nu daar ook zorgen over maken dat ze ooit langs de schroefdraad lelijk gaan kunnen lekken ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook deelbare veervollen kunnen inderdaad gaan lekken op het schroefdraad, echter in de praktijk komt die vrijwel nooit voor. Remaccu’s die lek gaan heb ik vaak gezien, en ik heb menig Ds en Sm door de ANWB afgeleverd zien worden vanwege ” niet te lokaliseren LHM lekkage”, de meeste gestrand op vakantie ergens in een ver buiteland. Klant balen, auto op transport naar NL, waar wij hem in een uurtje gefixed hadden. Simpelweg omdat wij wisten wat het probleem was…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaag de wagen nog es buiten gezet en de puntjes gesteld en fijne regeling verder afgewerkt ( koppelingsregelaar en centrifugaal regelaar )
Ik heb ff op de radiator gelet ; koud gestart, begint na 5min mijn radiator water op te warmen, dit mag toch niet ? Teken van een slecht werkende thermostaat ? Die is nog nie lang vervangen, ze steekt in de waterpomphuis.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
de eerste zonneschijnen komen es piepen.
hier een kleine update na ‘intensive care’ onder de motorkap :
ik heb de afstellingen volledig terug doorlopen voor de automaat.
Ik heb de koppelingsregelaar ferm terug moeten draaien.
Ze rijdt nu vééél zachter bij het koppelen.
De carbu afstellingen ook opnieuw gedaan.
Alleen de onsteking nog. Momenteel op het gevoel gedaan omdat ik geen stroboscoop lamp heb. Bedoeling is dit wel volgens het boekje te doen.
Maar de wagen schiet nu als een speer vandoor! Hij neemt goed op in lage toerentallen en trekt door de hoge toerentallen goed door. Hij valt niet meer stil bij stevig remmen..
Deze afstelling heb ik gedaan over een 1000km.
Nu nog de zon!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
kzat nog met een vervelende kleine waterlek..heb ze eindelijk gevonden :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Re: De DS van Mr. Smith : Ma Bombe - LHM Lek!
titel aanpassing
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
In de winter slaagt mijn rem accu lek, nu is het de beurt aan de hoge druk regelaar :
nochtans is deze vervangen door een gereviseerd exemplaar van Sassen.
Hoe is dit nu mogelijk ?
Ze lekt ook op bizarre wijze ; de hogedruk regelaar lekt helemaal boven aan?!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dirk Sassen: Verfrevisies?
Citroen!
DriverD schreef:Dirk Sassen: Verfrevisies?
zo kun je het wel zeggen ja, dit was ff balen vandaag.
het is inmiddels half vier en ben net terug van ‘dagje’ sleutelen
ik heb inmiddels een vervang hogedruk regelaar van een BX erop gezet.
gezien dak hard heb liggen kl*ten vandaag, overweeg ik deze hogedruk regelaar maar toch te laten hangen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige