12 van de 36
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
SM ontstekingen, de mogelijkheden
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 maart 2009 07:26 PM
  [ # 166 ]

Waarschijnlijk integreert de toerenteller over de pulsen die hij krijgt, dus hij laat zien hoeveel hij gemiddeld binnenkrijgt. Meer pulsen per seconde = hoger gemiddelde. Met een correct weerstandje kun je dit wel halveren denk ik ja…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2009 08:10 PM
  [ # 167 ]
walther259 schreef:

nou , het ding van Andrew is een heel printplaatje vol, net iets meer dan een weerstandje Smile

Zal allemaal best, maar mijn aanpaste toerenteller ( met 10 cent weerstand) doet het anders perfect! afwijking van 1% Cool  Voor een dubbeltje Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2009 08:11 PM
  [ # 168 ]
bogaard77 schreef:

Ja. maak jij ff een foto van die weerstand zodat we zien waar die moet en geef de waarde op! ( of de kleurcode)

Dan moet ik m’n halve dash uit elkaar gaan halen… heb je een halfjaartje? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2009 11:47 PM
  [ # 169 ]

Die weerstand,komt die niet tussen de puls draad?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2009 11:51 PM
  [ # 170 ]

Neen, zeker niet. Die weerstand moet IN de toerenteller op de bestaande printplaat gesoldeerd worden, maar ik heb hier geen los voorbeeld en geen tijd om mijn sm hiervoor te slopen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2009 11:51 PM
  [ # 171 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

Ja. maak jij ff een foto van die weerstand zodat we zien waar die moet en geef de waarde op! ( of de kleurcode)

Dan moet ik m’n halve dash uit elkaar gaan halen… heb je een halfjaartje? Laughing


4 of 5 schroefjes. Twisted Evil
Das toch geen half jaar werk? whistle

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2009 02:05 PM
  [ # 172 ]

Nee, maar als je een huis aan het verherbouwen bent heb je nergens tijd meer voor hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 maart 2009 12:41 PM
  [ # 173 ]
waterman771 schreef:

Nee, maar als je een huis aan het verherbouwen bent heb je nergens tijd meer voor hé Wink

Succes! Ben ik ook mee bezig.
de nieuwe ramen en deuren staan er al in. Wink

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 30 april 2009 12:02 PM
  [ # 174 ]

Gisteren op de sloop naar zo’n draadbundel gezocht. De BX die daar stond was niet meer herkenbaar als 1600/1800 of 16 v. Moet er aan de stekker een dikkere zwarte en 2 dunnere draaden zitten?

Thanks!

De draadbundel komt van de ontsteking van een oud model bx 16/19, de sensor kan je van iedere xantia 1600/1800 of 16 v af halen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 april 2009 08:14 PM
  [ # 175 ]

Dat klopt niek.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 april 2009 08:57 PM
  [ # 176 ]

Ik heb mijn draadbundel zelf gemaakt.
Het zijn BOSCH stekkers die er op zitten.
Juist goed de kleuren volgen.
De dikkere is de massa.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 30 april 2009 09:55 PM
  [ # 177 ]

Ok thanks! Morgen nog eens kijken bij die BX op de sloop.
Anders wellicht op citromobile komend weekend.

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 01 mei 2009 12:07 PM
  [ # 178 ]

Ik zie zeker voordelen in het ombouwen naar een electronische opnemer. Maar als ik het goed begrijp wordt er niets met de vacuum vervroeging gedaan. Is dit niet nodig?? als ik de doc erop nasla praat je toch over zo’n 5 deg.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2009 12:09 PM
  [ # 179 ]

Geen enkele sm heeft vacuum verVROEGING. Alleen een Injectie én een automaat hebben vacuumVERLATING. Die unit kun je perfect missen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 05 mei 2009 01:10 AM
  [ # 180 ]

Is de rotor eveneens van de renault 25 v6 met de PRV motor?

thx!

waterman771 schreef:

Nee….nee… nee…


Renault 25 V6, met de PRV motor…..

Profiel  
 
 
12 van de 36
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook