1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
wie kent deze gsa, NF-88-XX
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 22 maart 2009 10:55 PM

Hallo gs/gsa liefhebbers,

Wie kent de gsa uit 1985 met kenteken nf-88-xx?

Graag meer info over deze wagen?


Met vriendelijke groet, Razz

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 maart 2009 10:58 PM
  [ # 1 ]

Heb je misschien wat meer info?

Wat voor kleur , waar die staat enz.

Profiel  
 
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 22 maart 2009 11:07 PM
  [ # 2 ]

Hallo,

Staat in de buurt van hengelo.
De kleur is wit, 135dkm op de teller, apk t/m oktober
de “staat” van deze late (mei 1985) gsa is me niet geheel bekend.

Ik ben van plan hem/haar aan te schaffen als het wat is.
Vandaar mijn vraag over deze gsa. Wink

dus heeft iemand info over deze auto
en info waarop te letten bij aanschaf van een gsa…. laat het me dan even weten aub.

bij voorbaad dank Very Happy

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 22 maart 2009 11:12 PM
  [ # 3 ]

Waar staat de gsa? Ik wil wel een kijkje nemen. Als je dat wil.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 maart 2009 07:37 PM
  [ # 4 ]

Ik dacht al dat ik die auto kende , nou je zei dat ie wit was helemaal.

Die is van een bekend clublid geweest. Die heeft hem van de sloop gered en heeft hem toen een x aantal jaar in de schuur gezet met de bedoeling om hem rijdend te maken.

Maar hij heeft hem een half jaar geleden verkocht aan een liefhebber die hem weer rijdend wou maken , wie weet ik zo niet , kan ik wel navragen.

Maar staat de auto nu weer te koop?

Profiel  
 
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 24 maart 2009 09:41 AM
  [ # 5 ]

Ja, deze gsa staat te koop.

Ik ben er gisteren bij wezen kijken en een klein proefritje gemaakt!  Shocked
Het was wel erg kl*te weer toen ik erbij was.
Nou heb ik niet zoveel verstand van dit soort citroens, maar:
Het interieur is in zeer slechte staat, lak ook.
Verder zitten er wel veel nieuwe ondedelen aan!
Er is het een en ander aan gelast en waarschijnlijk met spuitbusje het achterscherm gespoten!
Met het remmen was de auto beetje vaag, idee dat ie haast niet remde, hard pedaal die je haast niet kunt induwen? er zouden nieuwe schijfjes op zitten, dit kon ik niet zo snel zien
Wel veel tecktiel, das een voordeel, ik heb weinig tot geen roest kunnen ontdekken, is niet op de brug geweest!!!

Ik heb er al 600 euro van de prijs af, maar dat vind ik dan weer een beetje vaag dat het zo makkelijk ging.

Dus twijfel nog heel erg.

Graag nog meer info en tips

MVG, Bikkel

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 maart 2009 09:55 AM
  [ # 6 ]

Veel tectyl is absoluut geen voordeel, eerder een nadeel. Begin maar met krabben zou ik zeggen! Tectyl wordt hard waardoor de hechting mindern zal worden. Hierdoor kan vocht zich uitstekend nestelen tussen tectyl en metaal, om daar onopvallend zijn werk te doen. Met een beetje “mazzel” spuit de eigenaar er telkens weer een nieuw laagje overheen, dan komt hij er pas achter dat hij een gat heeft, als de bodem helemaal kaal gaat.

De rempedaal heeft maar weinig slag en moet messcherp kunnen remmen. Voor de gemiddelde non-citroen-rijder zal het aan moeten voelen als een aan/uit-knop die absoluut niet zwaar te bedienen is!

Als ik alle berichtgevingen over deze wagen in dit topic optel, en jij schrijft dat er reeds 600 van de prijs af is, dan hoop ik dat er niet een nog al te groot deel van de prijs over is….
Besef ook dat Frankrijk nog niet leeg is en de invoerkosten relatief laag zijn. Kortom, kijk goed om je heen. Je weet pas wat goedkoop of duur is als je alle alternatieven kent.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 maart 2009 04:10 PM
  [ # 7 ]

Als ik deze omschrijving zo lees dan moet ‘t met een 800 a 1000 euro wél ophouden. Reken maar op achterstallig onderhoud; d-riemen, oliekeerringen, hd-systeem enz. Met een paar nieuwe onderdeeltjes heb je nog geen goede auto.

Het rempedaal van een GSA is heel wat anders dan dat van een moderne peugeot o.i.d. maar moet niet als een blok beton aanvoelen, behalve als je er een paar keer achter elkaar op hebt gedrukt terwijl je stil staat.
Als het wel aanvoelt alsof je tegen een muur aanduwt dan zit er wss lucht of vuil in het hd-systeem. Dat hoeft geen drama te zijn maar kán een aanwijzing zijn voor slecht onderhoud.
Doseren van remdruk is even wennen maar er is dan érg goed mee te werken. Een goede GSA staat héél erg snel stil voor een auto uit die tijd. Minstens even snel als bijvoorbeeld een bx.

Een goed rijdende GSA voelt comfortabel en veilig aan. Je moet als vanzelf ontspannen tijdens het rijden. Als dat niet gebeurt is er iets mis. 

Goede interieurs voor GSA’s zijn zeldzaam. De stof is ook niet meer leverbaar.

En wat Patje ook al zei; een dikke laag tectyl op de bodem is eng. Er kan van alles achter die mooie zwarte laag zitten. Voordat je koopt dus wél op de brug zetten en verdachte plekken goed betimmeren want een GSA is ontzettend roestgevoelig en volgens de verhalen op het forum is een plekje dat in eerste instantie maar klein lijkt, vaak een veel groter probleem als je er mee aan de slag gaat.

Tip: neem een kenner mee. Er woont vast wel iemand bij je in de buurt.

Je kunt natuurlijk ook een gokje wagen en 300 euro bieden voor loop of sloop.

En staar je niet blind op deze ene auto. Dit is b.v. ook een hele mooie: http://link.marktplaats.nl/235136827
Als ik niet al twee GS/A’s had en wat geld over had dan wist ik ‘t wel… knuffel

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 24 maart 2009 05:04 PM
  [ # 8 ]
Midfriesland schreef:

Dit is b.v. ook een hele mooie: http://link.marktplaats.nl/235136827
Als ik niet al twee GS/A’s had en wat geld over had dan wist ik ‘t wel… knuffel

Ziet er netjes uit, maar de eigenaar zit er volgens mij wel naast met opmerkingen als “interieur nog origineel”  en “authentieke staat”. Het interieur lijkt namelijk nogal een mengelmoes:
- grijs dashboard en simpel instrumentenpaneel (zoals een Spécial betaamt)
- maar bruine vol-stof (ook geen skai zijwangen) Pallas stoelen en deurpanelen (met ook de ringen voor spiegelbediening die met de gemonteerde Spécial/X1 spiegels nu nutteloos zijn).

Voor mij dus wel een GSA met de nodige vraagtekens, ik wordt altijd wat achterdochtig als tekst en fotowerk niet consistent zijn Rolling Eyes

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 maart 2009 06:54 PM
  [ # 9 ]

Zoals ik al aangaf heeft de auto een tijd lang stilgestaan. Ik weet dus niet wat de eigenaar er aan gedaan heeft maar stilstaan doet niet veel goeds wat remmen betreft , en de rest van de techniek ook niet.

Dat er al aan gelast is is geen wonder , het is een orgineel nederlandse auto , dat kun je dus verwachten.

Interieurs zijn bijna altijd slecht van GS/A’s. Uitzondering als die goed zijn. Mooie zijn niet te vinden.

Als je er serieus belang bij hebt zal ik een GS/A kenner meenemen , die weet exact waar je kijken moet.

Om even wat op te noemen wat slecht kan zijn aan de koets:
- vloerplaten voor.
- binnenschermen achter.
- keienvanger voor.
- achtersubframe.

Olie lekkage aan motor en bak. Al is dat niet zo erg , als je maar sleutelen kan.

Profiel  
 
Technischlid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 10-09-2007

Gepost: 25 maart 2009 08:09 PM
  [ # 10 ]

HOi

Hier een berichtje van de oude eigenaar van de gsa
Ik kan je exact de staat van de auto vertellen maar das lang om hier helemaal te schrijven.
liever in een pb heb nog alle rekeningen ter inzage en woon in zutphen dus.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 maart 2009 11:10 PM
  [ # 11 ]
Technischlid schreef:

HOi

Hier een berichtje van de oude eigenaar van de gsa
Ik kan je exact de staat van de auto vertellen maar das lang om hier helemaal te schrijven.
liever in een pb heb nog alle rekeningen ter inzage en woon in zutphen dus.

Heb jij hem dan op de sloop gezet?

Ik ken namelijk de vorige eigenaar , die heeft hem van de sloop afgehaald een jaar of 5/7 geleden.
Hij heeft hem vorig jaar na de zomer verkocht , ik denk aan diegene die hem nu weer verkoopt.

Profiel  
 
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 26 maart 2009 01:10 AM
  [ # 12 ]

Hallo,

Kun je me een pb doen aub, over deze gsa?
als jij alle papieren/rekeningen nog hebt.

laat het me even weten.

mvg Wink

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
BikkeL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 03-04-2006

- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Gepost: 26 maart 2009 01:24 PM
  [ # 13 ]

Hallo gs/a fans,

Ik ga de gok toch wagen, Ik koop de gsa.
Na het pb-tje van technischlid, die heeft de auto een tijdje gehad en veel dingen eraan vernieuwd.
De slecht staat van de lak en het interieur mogen de pret niet bederven Wink
Hopelijk is de gsa me goed gezint en kan ik hem verder opknappen/spuiten.
Hij mag vandaag in ieder geval z`n 230km rijden.

Hopelijk zie ik jullie op een meeting danwel hier op het forum.
Bedankt voor zover voor jullie aandacht en opmerkingen/adviezen.

tot gauw,
MVG, Bikkel :smt203

Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 maart 2009 05:22 PM
  [ # 14 ]

En we zien de foto’s vol nieuwsgierigheid tegemoet!  Cool

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 26 maart 2009 06:08 PM
  [ # 15 ]

Leuk! Alvast gefeliciteerd.

rij voorzichtig en we hopelijk zien je nieuwe aanwinst binnenkort hier met foto’s verschijnen!

Ach de lak en het interieur, er zijn belangrijkere zaken vind ik persoonlijk. Het belangrijkste is dat hij lekker/veilig rijdt en jij er plezier aan beleeft.

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook