4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De CX 2400 Prestige van Gauthier
Gepost: 24 maart 2009 12:00 PM
  [ # 46 ]
BEsuper schreef:

ik ben eigenlijk op zoek naar een vroege CX met veel luxe en in topstaat. Een vroeg model met veel chroom. Recht van de tekentafel van Opron dus.

Eigenlijk is dit wel een beetje tegenstrijdig, want de echte oer CX was niet zo rijkelijk voorzien van chroom (eigenlijk voornamelijk gepolijst RVS trouwens (inox voor de vlamingen)). De allermooiste en puurste Opronlijn vind je dan ook bijna op de hele vroege (veelal diraviloze) basismodellen. Geen rubberblokken op de bumpers, geen sierstrips op de zijkanten, geen spoilers, geen poespas etc.. Dit is dus wel wat in tegenspraak met de luxe die de TS zoekt en het vele ‘chroom’ dat er aan zou moeten zitten.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 maart 2009 12:49 PM
  [ # 47 ]

Luxe binnenin heeft wel de voorkeur op puurheid! Wat ik bedoel met een oer-CX is een smalspoor die vooral geen zwarte raamomlijstingen heeft, dat vind ik niet mooi. De rest (sierstrippen, vynildaken, bumperrozetten, grote wieldeksels) heb ik veel minder tot zelfs geenproblemen mee.

Ik zoek een CX voor occasioneel gebruik, voor de parade en puur genot. Ritje naar de zee, mooi poetsen en opblinken, toertje langs de terrasjes in het centrum, voor op zondag mee te rijden, om mee op vakantie te gaan, enz. Niet zozeer voor mijn dagelijkse kilometers, die verdeel ik tussen de DS en mijn moeders SAAB, zij rijdt slechts heel weinig. Voor zo’n CX heb ik wel wat geld over maar dan mag er niets op aan te merken zijn.

De gouden Prestige heeft voor de riante som van 6500 euro wel heel sjofele deurpanelen en nogal wat roest, vinden jullie ook niet? Ik denk dat de Doro-prestige à 6700 euro het meeste kans maakt. Kost duur maar als je de kosten van las-, spuit- en garnierwerk bijtelt bij de gouden prestige ga je er niet komen.

In april ga ik de rit naar Doro in Utrecht maken, dat staat nu al vast. Met een goede lamp, een kritisch oog en wellicht ook een voorschot op zak want deze spreekt me wel erg aan.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2009 01:20 PM
  [ # 48 ]

ja dat klopt op dat vlak is doro prestige miss wel de beste maar ik vermoedt dat het nog geen injectie model is en dat draagt dan voor mij toch wel weer de voorkeur weg tov een carbu 2400 in een prestige.

wel heb je alle rvs (inox) die er te vinden was op een cx ...prestige modellen van 77 tot 80 waren het rijkelijkst uitgerust met rvs.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 maart 2009 02:15 PM
  [ # 49 ]

Is er iets grondig mis met een 2400 Carburatie? Lijkt me net dat de injectie gevoeliger is voor mankementen en onderdelen. Het is toch een D-jetronic systeem van Bosch die er op zit, niet? Zoals op de DS23 injectie.

Zuinigheid is nu niet direct het criterium, de CX is voor gebruik bij gelegenheid, voor het plezier en niet om mij op een economische manier van A naar B te verplaatsen.

En meer power, ach ja, een stoplichtensprintwonder zal het nooit zijn, injectie of carburatie. En is die injectie niet storingsgevoeliger?

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2009 02:23 PM
  [ # 50 ]
BEsuper schreef:

Is er iets grondig mis met een 2400 Carburatie? Lijkt me net dat de injectie gevoeliger is voor mankementen en onderdelen. Het is toch een D-jetronic systeem van Bosch die er op zit, niet? Zoals op de DS23 injectie.

Neen, L-Jetronic, waarbij L voor “Luft” staat, omdat het systeem door de (wisselde) hoeveelheid lucht wordt geregeld.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2009 02:48 PM
  [ # 51 ]
BEsuper schreef:

Is er iets grondig mis met een 2400 Carburatie? Lijkt me net dat de injectie gevoeliger is voor mankementen en onderdelen. Het is toch een D-jetronic systeem van Bosch die er op zit, niet? Zoals op de DS23 injectie.

Zuinigheid is nu niet direct het criterium, de CX is voor gebruik bij gelegenheid, voor het plezier en niet om mij op een economische manier van A naar B te verplaatsen.

En meer power, ach ja, een stoplichtensprintwonder zal het nooit zijn, injectie of carburatie. En is die injectie niet storingsgevoeliger?

ja een prestige weegt al 100kg meer dan een gewone cx door de verlenging en de L-jettronic is best betrouwbaar. en zoals ik al zei ik heb beide gehad en verstook is duidelijk minder bij een injectie hoor.

ook de hernemingen zijn een stuk beter. Als je een met gewone versnellingsbak neemt kijk dan of het zeker al een 5bak is ik geloof dat de eerste prestiges ook nog met 4 bak geleverd zijn…. en dat is een ramp…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 24 maart 2009 03:17 PM
  [ # 52 ]

Weet iemand soms wat voor velgen dit zijn? Duidelijk niet de Prestige wielschijven zoals op de link hieronder en in het boek ‘Une lignée prestigieuse’. Dit zijn toch geen metrische TRX velgen?

 

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 maart 2009 03:22 PM
  [ # 53 ]

Of TRX’en of 14” LM, ik kan dat verschil op deze afstand niet zien.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2009 03:26 PM
  [ # 54 ]

Dit zijn GTi velgen, die bestaan zowel in metrisch (trx) of 14 inch.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2009 03:35 PM
  [ # 55 ]
BEsuper schreef:

Weet iemand soms wat voor velgen dit zijn? Duidelijk niet de Prestige wielschijven zoals op de link hieronder en in het boek ‘Une lignée prestigieuse’. Dit zijn toch geen metrische TRX velgen?

 

ik vermoed dat het TRX’en zijn…

je kan er altijd gewone stalen velgen onder zetten.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2009 03:37 PM
  [ # 56 ]

Waarop baseer je dat vermoeden, puur op het zicht? Ik haal het er niet uit hoor, ik zou zelfs eerder voor 14 inch kiezen, maar zoals gezegd, het blijft gokwerk. Gewoon even navragen zou ik zeggen.

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2009 03:38 PM
  [ # 57 ]

Wel een mooie laagdaksprestige trouwens Very Happy

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2009 03:39 PM
  [ # 58 ]
graddus schreef:

Waarop baseer je dat vermoeden, puur op het zicht? Ik haal het er niet uit hoor, ik zou zelfs eerder voor 14 inch kiezen, maar zoals gezegd, het blijft gokwerk. Gewoon even navragen zou ik zeggen.

na zoveel jaar zie ik het op het zicht ja de trx banden zijn lager van profiel dan de 14 inch en de trx velg op zichtzelf is groter dan een 14 inch… Very Happy maar das ervaring

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 maart 2009 03:43 PM
  [ # 59 ]

o ja en als je de foto ziet langs achter zie het aan het bandenprofiel trx banden hebben een specifiek profiel….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 24 maart 2009 03:43 PM
  [ # 60 ]
bxsport schreef:
graddus schreef:

Waarop baseer je dat vermoeden, puur op het zicht? Ik haal het er niet uit hoor, ik zou zelfs eerder voor 14 inch kiezen, maar zoals gezegd, het blijft gokwerk. Gewoon even navragen zou ik zeggen.

na zoveel jaar zie ik het op het zicht ja de trx banden zijn lager van profiel dan de 14 inch en de trx velg op zichtzelf is groter dan een 14 inch… Very Happy maar das ervaring

Die verschillen ken ik ook, maar ik durf het afgaande op deze foto niet te zeggen. Laten we dan maar van jouw ervaring uitgaan. Overigens vraag ik me af of deze foto een te koop staande auto is, of gewoon een voorbeeld van de TS om de vraag over die velgen te stellen. In dat geval heeft hij van ons verhaal in elk geval geleerd dat er twee maten van dit type lichtmetalen velg bestaan.

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook