

























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
In de bergen heb ik er ooit nog wel een last van gehad: de dreiging van pingelen bij volgas omhoog. Op octaanwaarde 95. Niet fijn.
Raar verhaal van shell, in andere landen staat er ook nu nog gewoon 98 op de pomp, in italie adverteren ze v-power zelfs als ‘ferrari-benzine’. En dan zouden ze hier niet de werkelijke waarde op de pomp mogen zetten? Op de pomp voor super 98 staat in nederland toch ook nog steeds gewoon “98 loodvrij”? Ik verdenk ze ervan dat de kwaliteit wisselt en dat ze zich indekken.





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
break23m schreef:In de bergen heb ik er ooit nog wel een last van gehad: de dreiging van pingelen bij volgas omhoog. Op octaanwaarde 95. Niet fijn.
Raar verhaal van shell, in andere landen staat er ook nu nog gewoon 98 op de pomp, in italie adverteren ze v-power zelfs als ‘ferrari-benzine’. En dan zouden ze hier niet de werkelijke waarde op de pomp mogen zetten? Op de pomp voor super 98 staat in nederland toch ook nog steeds gewoon “98 loodvrij”? Ik verdenk ze ervan dat de kwaliteit wisselt en dat ze zich indekken.
Voor de wet zijn er blijkbaar maar twee RONS: 95 en 98, da’s denk ik om verwarring te voorkomen. En 98 mogen ze het niet noemen omdat het daaronder zit. Het moet niet te moeilijk worden voor ons Nederlanders…












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jep, het is 1 of andere rare wettelijke regel waarom ze niet met 97 mogen adverteren aan de pomp.
Eigenlijk is het juist nu verwarrend want deze discussie duikt overal op…
Maar deze uitleg verklaart wel een hoop
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Ik tank met de cx 25 prestige ook altijd 95,ze loopt er prima op.
Pingelen zal het probleem niet zijn.
Bij normale snelheden ben ik ook niet bang dat m,n motor hier schade zal van ondervinden.
Het was een cx of niks
Je kan ook BP ultimate tanken. Dat is ook euro98. WEl duur spul maar je auto loopt er ook wat zuiniger mee (itt Vpower wat alleen maar duurder is )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Willem schreef:Arjan Verkade schreef:Daarmee vind je in een onbekende buurt niet sneller een tankstation
Je kan het alleen wat uitstellen.De BP langs de Marathonweg bij afslag Vlaardingen-West is een goedkope met superplus98
Voordat je vanuit Naaldwijk bij Vlaardingen West bent ben je waarschijnlijk ook al langs de Tinq op de westerlee gekomen die ook een goedkope 98 in het gamma heeft












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wunderbar schreef:Willem schreef:Arjan Verkade schreef:Daarmee vind je in een onbekende buurt niet sneller een tankstation
Je kan het alleen wat uitstellen.De BP langs de Marathonweg bij afslag Vlaardingen-West is een goedkope met superplus98
Voordat je vanuit Naaldwijk bij Vlaardingen West bent ben je waarschijnlijk ook al langs de Tinq op de westerlee gekomen die ook een goedkope 98 in het gamma heeft
Ik dacht dat die alleen 95 en diesel hadden…








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Re: Euro 98 wordt nostalgisch goedje. Hoe nu met de CX?
MVOS schreef:Beste Citroën fanaten,
Dat wordt dus euro 95 tanken in plaats van euro 98. Dit terwijl ik 98 expres tank omdat een CX automaat nu eenmaal iets harder moet werken vanwege de toeren.Zijn er mensen die ervaring hebben met een cx automaat en euro 95? Zou het verstandig zijn om bijvoorbeeld excellium van de Total te tanken?
Reacties van harte welkom!
Ik rijd al 10 jaar CX 2500-en op euro 95. Geen centje pijn. Citroën schreef dit ook voor en voor de mensen die graag nog meer geld uitgeven octaangetal 98. Beiden kan dus op een 25ie automaat. Ook in de bergen no problemo.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )