2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Paar probleempje met de bx
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 24 maart 2009 01:01 AM
  [ # 16 ]
MaartenH schreef:


Dit kan ook de diodebrug of spanningsregelaar zijn.
Demonteren en bij een revisie bedrijf op de dynamo-test-bank geeft het antwoord.

Klopt helemaal. is vaak één unit met de koolborstels. hangt wel een beetje van het type dynamo af.
Maar als het een combinatie is dan heb je de hele handel in één keer vervangen.

Groeten, Rob

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 24 maart 2009 02:06 AM
  [ # 17 ]

Bij de BX is het gewoon 1 module inderdaad, 2 boutjes en een kabeltje dat je los moet halen dan heb je het hele ding in je handen. Nieuwe steken en doorknallen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 24 maart 2009 04:08 PM
  [ # 18 ]

Ik heb hem hier liggen en inderdaad de koolborstels en de module zijn 1.

Verder ben ik eens even langs een garage gereden voor de kraak bij het sturen, en het bleek de handremkabel te zijn die ze vlak bij een hitteschild hadden vastgezet, en deze schuurde zo tegen het hitteschild aan een tie-wrap losknippen het het is opgelost

Soms zit je zo moeilijk te denken en is het zo makkelijk Laughing

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 24 maart 2009 05:17 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de dynamo erag gehaalt maar nu zag ik dat de v-snaar nogal wat scheurtjes heeft dus deze zal ik ook maar geleik vervangen.

Maar nu wil ik eigelijk de multiriem ook gelijk vervangen omdat ik er nu zo makkelijk bij kan, maar moet deze ergens mee gelijk staan net als een distributieriem ofniet?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 maart 2009 05:19 PM
  [ # 20 ]

nee hoor, gewoon eraf en er weer op Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 24 maart 2009 08:56 PM
  [ # 21 ]

Alles zit er weer op, een nieuwe v-snaar nieuwe multiriem en nieuwe koolborstels.
maar wat is dat spannen van die v-snaar een gedoe zeg ik heb hem 6 keer moeten spannen voordat die goed zat!

Maar de waarde die ik nu meet zijn:

Motor uit: 13.0V

Motor aan rest uit: 14.1V

Motor aan alles aan: 13.1V

Dit lijkt mij een hele verbetering!

Maar de koolborstels waren dan ook een heel eind versleten zoals is te zien op de foto!
Links is de oude en rechts de nieuwe maar dat is denk ik wel te zien Very Happy

Verder lijkt de radiateur nu te gaan lekken in de linker onderhoek Crying or Very sad , maar alleen als de motor aan staat!
Maar ik dacht dat jullie iedereen afraden er lekstopper in te gooien dus dan zal het een andere radiateur moeten gaan worden.

Profiel  
 
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201
Geregistreerd: 06-12-2006

Gepost: 24 maart 2009 09:14 PM
  [ # 22 ]
robinrossie schreef:

Maar de waarde die ik nu meet zijn:

Motor uit: 13.0V

Motor aan rest uit: 14.1V

Motor aan alles aan: 13.1V

Dit lijkt mij een hele verbetering!

Kijk, ook weer klaar!

Groeten,Rob

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 25 maart 2009 12:10 AM
  [ # 23 ]

Even nog een vraagje,

Ik kan bij de brezan op de site kijken en daar staan bij de reatiestangetjes 3 verschillende merken.

Delphi, Meyle en HQ

Nou heb ik hem de vorige keer door dacht ik meyle vervangen, maar ik zie nu dat er bij die verschillende merken ook verschillende maten lengte worden opgeven zit er ook echt verschil tussen bepaalde type bx’en.
En kan het zijn dat er echt verschil tussen zit of hebben ze dit op verschillende manieren gemeten?

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 25 maart 2009 11:27 AM
  [ # 24 ]

Nu begon ik er net aan te denken dat ik gisteren helemaal niet gekeken heb ofdat de multiriem en v-snaar een bepaalde richting op moeten draaien,
oftewel kun je ze verkeerd om monteren?

Verder nog over de radiateur welke type bx’en of andere auto’s hebben dezelfde radiateur als een BX 16 TGI.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 maart 2009 11:30 AM
  [ # 25 ]

volgens mij kan je de snaren niet verkeerd om monteren….

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 maart 2009 11:07 PM
  [ # 26 ]
robinrossie schreef:

Nu begon ik er net aan te denken dat ik gisteren helemaal niet gekeken heb ofdat de multiriem en v-snaar een bepaalde richting op moeten draaien,
oftewel kun je ze verkeerd om monteren?

Verder nog over de radiateur welke type bx’en of andere auto’s hebben dezelfde radiateur als een BX 16 TGI.

Iedere BX 16 Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook