GoodOldDiesel schreef:Niet zomaar wielen wissellen, maar degene die door dat stuiterde. Let op het verschijnsel zal niet weggaan vermoed ik. Als je wiel naar achteren verplaatst krijg je daar trilling logisch.
Gooi je je reservewiel erop, dan kan die altijd nog lichte symptonen geven, daar reserve wielen niet altijd 100% zijn nl.
Ga ik het komend weekend zeker doen. En als ie achter dan gaat trillen, weet ik ieder geval dat het aan het wiel ligt.
Dyna Z1: Tout alu.
Update 24 maart: Vorige week m’n rechtervoorwiel eraf gehaald en het reservewiel erop gedaan. Trilling was minder, maar niet weg.
Vandaag 24 maart moest de Xant naar de apk. Vanmiddag opgehaald.
De trilling kwam voort uit slijtagevlakken op beide voorbanden. Die zijn door de garage naar achter verplaatst en achter naar voren. De trilling is nu weg. Ja, achter is er nu iets voelbaar, maar daar is geen stuur en aandrijving. Geen defecte aandrijfas dus. En de verplaatste banden hadden nog 4 mm profiel dus heeft de garage ze niet vervangen door nieuwe. Kijk, zo hoort dat zou je zeggen.
Voor de apk zelf moesten de remslangen vervangen worden.
Meer niet. Iets meer dan totaal 200 euro en de Xant kan weer een jaartje verder
Dyna Z1: Tout alu.