4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Draakje, de jadegroene GSA
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 maart 2009 01:31 AM
  [ # 46 ]

Jeej! Een bijzonder moment vandaag… het blok is los. banana


Met dank aan een ieder die geholpen heeft met ‘t duw en trekwerk!
Nu begint de volgende fase: het blok droog en technisch in orde maken. De drukgroep heeft z’n beste tijd ook gehad, van de plaat verwacht ik hetzelfde.

En als tussendoorklusjes, moeten de ashoezen bakzijde nog worden vervangen en de handrem moet ook nog worden gerepareerd… Kortom, nog ff en ze rijdt weer! Mr. Green

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 25 maart 2009 01:34 AM
  [ # 47 ]

dance banana

Nou succes ermee!

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 maart 2009 01:37 AM
  [ # 48 ]

Wel grappig dat ik nu daarmee begin waar jij net klaar mee bent…
Hoest met jouw GS en de APK-perikelen?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 25 maart 2009 01:52 AM
  [ # 49 ]

Haha is inderdaad wel grappig! Maargoed ik had die ruimte om te sleutelen niet hoor! Mijn gs staat nu bij Bonhof voor nieuwe remleidingen! En maandag komt me kinnebak dus dan die nog ff monteren en banden monteren en dan is ze als het goed is apk waardig! Dus dat word ook een afspraak maken voor develgen!

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 maart 2009 06:47 PM
  [ # 50 ]

Ik heb de koppelingszooi die uit Geeskje is gekomen eens schoongemaakt en nader bestudeerd en dat ziet er eigenlijk helemaal zo slecht nog niet uit… Beetje zonde om dat in een hoek te laten verstoffen.

Hoeveel km’s zou die het nog goed kunnen doen?

De ene kant:

Close-up van de meest versleten plek:

De andere kant:

‘k Ben benieuwd naar jullie inschatting.

De drukgroep is nog zo goed als nieuw, daar valt niet veel aan in te schatten. Volgens mij heeft dat spul weinig km’s gemaakt in Geesk’.

Als het past zet ik het spul in Draakje. Daarvan is de boel wel héél erg veel meer versleten dan het spul dat uit Geeskje is gekomen.
Het lager vervang ik wel maar zelfs dat voelt nog als de volumeknop van een luxe versterker…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 maart 2009 07:45 PM
  [ # 51 ]

Ik vind die plaat toch wel ver versleten op dat punt van de foto.

Nu je toch alles los hebt zal ik advieseren om hem te vervangen of je moet erg weinig gaan rijden met de GSA.

Om de koste hoef je het niet te laten.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 maart 2009 08:03 PM
  [ # 52 ]

Ik rijd gemiddeld 15.000 km per jaar en dat totaal is verdeeld over twee auto’s. Laten we zeggen dat ik 7500 km jaarlijks ga rijden met Draakje. Als deze plaat nog 40.000 km door zou kunnen (het is maar een 1.1 motortje en ik ben geen super sportieve rijder) dan is die nog goed voor ruim vijf jaar tuffen en dan kan ‘t makkelijk uit. En het is ook nog milieuvriendelijker. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie inschatting.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 maart 2009 10:19 PM
  [ # 53 ]

Denk dat je geen 40.000 km meer red met deze plaat.

En waarom is ie alleen op die plek helemaal versleten? Moet ook een reden hebben.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 maart 2009 10:25 PM
  [ # 54 ]

Gewoon vervangen die hap, en wel de hele set.  Of niet natuurlijk….

Maar je zult aan mij terugdenken als je midden in de nacht, want dan gebeuren dat soort dingen altijd, met een vastgelopen druklager, en een daardoor kapotgeslagen drukgroep in de middle of nowhere staat.  Laughing

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2009 06:02 AM
  [ # 55 ]

Ik had deze reacties uiteraard wel verwacht. carrot
(Idd, een rare smiley maar ‘k dacht: dan wordt die ook ‘ns gebruikt)
Even ter veruidelijking; dit spul is in een héél veel betere staat dan wat er laatst uit een ZX kwam waar de koppeling van werd vervangen.
Blijkbaar houdt een koppeling pas op als het lager rammelt en knarst, de drukgroep een slijtgat heeft van drie millimeter en de plaat tot op de klinknagels is versleten en er drie veren van zijn geknapt. Shocked

Het lager dat vorig jaar uit Geeskje is gekomen voelt en oogt nog als bijna nieuw, de drukgroep heeft amper slijtage en op de plaat zijn aan beide kanten de streepjes nog te zien. Mijn gevoel zegt dat dit nog best enkele tienduizenden km’s mee kan, zeker met zo’n licht motortje. Zonde toch om weg te knikkeren? Bovendien is het milieuvriendelijker en goedkoper om te recyclen.
Het lager vervang ik trouwens sowieso wél. Dat ding komt vaak sneller aan z’n einde dan de plaat, dus dat lijkt me wel zo verstandig. Maar de rest… 
En als over een jaar of twee-drie het blokje er weer eens uit moet, so be it. En als ik stil kom te staan? Daarvoor ben ik lid van de ANWB geworden. Mr. Green

Maar ‘k heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag gehad: hoeveel kilometer schatten jullie dat er nog aan die plaat zit bij normaal rijgedrag?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 maart 2009 12:18 PM
  [ # 56 ]

Dat hangt helemaal van jouw rijgedrag af. De redenatie “motortje is licht dus weinig slijtage” klopt niet helemaal. Hoe lichter de motor, hoe vaker je met de koppeling moet spelen.
De drukgroep kan hard worden waardoor lekker rijden geen optie meer is, dit zie je niet aankomen terwijl je er naar kijkt. Het milieu is wel een prachtig argument, werkelijk schitterend. Ik ig hier helemaal dubbel! In gedachte zie ik je nog aankomen met een koud-rokende en groen en bruin lekkende GSA. Kom op, je wilt advies? Dat heb je nu gekregen!
  Laughing

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 maart 2009 04:06 PM
  [ # 57 ]

Een koppeling niet vervangen door het milieu te sparen Crying or Very sad

Wel eens aan gedacht hoe milieu onvriendelijk een GS/A is qua uitstoot Confused:

Koop een C1 als je milieu vriendelijk wil zijn en toch auto rijden wil.

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 29 maart 2009 05:08 PM
  [ # 58 ]
Midfriesland schreef:

Maar ‘k heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag gehad: hoeveel kilometer schatten jullie dat er nog aan die plaat zit bij normaal rijgedrag?

Wat verwacht je zelf??
Het lijkt me lullig als je de hele boel los moet maken omdat het toch kapot is gegaan. Misschien midden in de nacht, of voor een stoplicht..
Kun je aan de hand van je werkplaatshandboek de originele dikte van de plaat achterhalen?
Zowiezo, die rare slijtage op een vreemde plek lijkt met niet erg fijn.

Robert

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2009 07:21 PM
  [ # 59 ]
patje74 schreef:

Het milieu is wel een prachtig argument, werkelijk schitterend. Ik ig hier helemaal dubbel! In gedachte zie ik je nog aankomen met een koud-rokende en groen en bruin lekkende GSA.

Ik gaf die olie gewoon terug aan de aarde! Mr. Green

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 maart 2009 07:25 PM
  [ # 60 ]

Niet diep genoeg Wouter, lang niet diep genoeg. Als je echt iets aan het milieu wilt doen, bouw dan een gaspot in! Uiteindelijk is dat wel goed voor je portemonnee. Maar om de vervanging van een koppeling uit te stellen als je het blok er reeds voor hebt liggen…. nou ja, dat weet je nu zelf ook wel.  Laughing

Profiel  
 
 
4 van de 27
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook