Komende paasvakantie zouden we nog één keer met de xantia naar italië rijden en waarschijnlijk deze zomer ook nog. Er staan nu wel reeds 225000 km op de teller van onze 1.9 td , maar hij is wel goed onderhouden , heeft onlangs nieuwe distributieriem , waterpomp , stuurkogels etc. Enkel de koppeling is bij mijn weten op het randje , ze grijpt laat aan en geeft een versleten gevoel. Nu is mijn vraag of het mss niet beter is om deze nog te vervangen ? De wagen is onlangs gekeurd en op die manier kunnen we er mss nog een jaar met rijden en dan een c5 kopen . En wordt de xantia mijn wagen :p . Weet iemand mij te vertellen of het nog de moeite is op een xantia van 1998 die investering te doen ? Laatste rekening was 900 voor distributieriem , waterpomp , G.O. , keuring , stuurkogels .
MVG
Pieter
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je moet je afvragen of het niet zonde is van om een goed onderhouden wagen de koppeling tot op de draad toe op te rijden.
Kom op, gewoon fixen die hap en op naar de volgende 224k! Motorisch mag dat bij goed onderhoud geen enkel probleem zijn.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik heb het 2 maanden geleden in mijn Xantia 1.9 TD Break gedaan, maar die had pas 325000 km gereden…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Ik heb het 2 maanden geleden in mijn Xantia 1.9 TD Break gedaan, maar die had pas 325000 km gereden…......
Allemaal mijn ma haar schuld , gas geven tot 3K en dan koppeling loslaten :d ,
Mss idd beter laten vervangen , de wagen rijdt overigens nog heel goed maar toch als we daar op een helling moeten vertrekke en hij blijft plots stil staan ...
Of gewoon op vakantie gaan. Zolang het ding nog niet slipt maak ik me nooit al te veel zorgen. Gewoon de ANWB pas mee (Wel europa service met vervangend vervoer regelen) en goan!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Geen risico nemen en laten maken, voordat je aan een dergelijke reis begint.
De koppeling van mijn Xantia 1.9D koppelde niet fijn, maar slipte onder normale omstandigheden niet, maar als je geen vaartje nam of stil kwam te staan op een beetje stijle helling in een parkeergarage, dan was het feest
Afgelopen zomer heb ik voor mijn vertrek naar de ICCR in Rome, de koppeling vervangen, en dat was maar goed ook, gezien de berghellingen.
Koppeling laten vervangen en karren maar.
Ben zelf nog met een xantia 1.6 met 225.000 km op de klok met sleurhut nog heel frankrijk doorgereisd. Geen centje pijn, geen olieverbruik en niks raars.
Die xantia kan dat makkelijk hebben, zeker een diesel!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat zeg ik toch ook, als je van plan bent om die Xantia te blijven rijden helemaal. Ik heb de mijne gekocht met 217000 op de klok. We gaan op naar de 4 ton…......
Xantia’s zijn denk ik de meest betrouwbare Citroëns ooit gebouwd…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Xantia’s zijn denk ik de meest betrouwbare Citroëns ooit gebouwd…....
Van de “grote” HP-Geveerde Citroens, zijn het absoluut de meest betrouwbare.
@knapen, laat alleen een Valeo koppelingsset monteren en weiger elk ander merk.
Vlak de Xsara niet uit he
Nee hoor, laten maken die hap!!!