ok dat zou inderdaad kunnen want mijn olie peil staat nog prima. en de LHM moest bijgevuld worden. dus ben bang dat het van me voorste hoogte regelaar af komt.
O-ring van de schakelvork is ook een bekend lekpunt van motorolie bij deze blokkies
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
heb nu beide vloeistoffen gewoon op max gevult. over een tijdje maar eens kijken welke er leger is en lekt.
Een beetje olie en LHM lekkage vind is wel acceptabel. (vind ik )
Bij mij kun je ook altijd zien waar mij auto is geweest, want hij hoeft er maar een paar seconden te staan, en dan ligt er wel een druppeltje motorolie onder.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het is al weer tijd geleden dus even geheugens opfrissen. tijd terug heb ik aan kapot gereden arndt bumper gekocht voor een paar tientjes.
na een paar dagen goed weer goed verder kunnen werken aan mijn bumpertje.
Eventjes wat fotos van hoe hij was en hoe hij er nu bij ligt:
een hele vooruitgang al zeg ik het zelf. er zit nog een hoop plamuur, schuur en spuitwerk aan te komen maar we gaan vol goede moed verder.
je bent lekker bezig ben benieuwd hoe ie er uit komt te zien.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Goed werk! Maar hoe is het nu met je lekkage?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
moet ik binnenkort nog eens even nakijken. hij lekt wel nog steeds. dus binnenkort eens even kijken wel peil er wat gezakt is.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bumpert ziet er al goed uit!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
de lekkage is niet bijzonder erg. staat nog steeds op max. dus het zullen hooguit een paar drupjes zijn.
In mijn bumper is op een paar plaatsen de vorige lak ‘gescheurd’. ik heb deze scheuren helemaal schoon geschuurd en er zitten geen losse deeltjes ofzo maar ik zal de ‘scheuren’ wel moeten vullen. waar kan ik dat het beste mee doen? welke plamuur?
Polyesterplamuur volgens mij.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De ruitensproeier is stuk! en zeker met al dat stof en die pollen op moment erg vervelend.
Ik heb al even vluchtig gekeken maar kan niks ontdekken. het motortje van de sproeier heb ik los getest met een 12v adapter en doet het nog prima maar in de auto niet dus hij krijgt geen spanning.
De stuurkolom al even opgehad maar alle stekkers wat ik tot zover kan zien zit allemaal goed. dus ergens tussen de motorruimte en de schakelaar zit het niet goed maar wat een ramp om die kabels goed te bekijken zeg…
zekering was ook verder prima en normale ruitenwisser doet het ook zonder problemen alleen sproeien doet hij niet.
iemand een idee wat het kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Probeer de contactjes van de stekker op het pompje eens schoon te maken, samen met de contacten van het pompje zelf. Ik denk haast dat het zoiets simpels is…
Hilko bedankt. Ik heb ff de spanning gemeten van de stekkertjes en hij gaf wel telkens 3 volt door. en idd zoals je zei lag dat aan de corrosie op de stekkertjes. 2 nieuwe stekkertjes eraan en doet het weer prima.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring