http//cid-f99ff5fc5a020d35.skydrive.live.com/browse.aspx/09 maart?uc=1&isFromRichUpload=1 hallo, na wat problemen met mijn xm (zie xm) toch maar voor een c5 gekozen, hdi 1600 break uit 2006 aubergine kleur, iemand negatieve ervaringen mee met dit model, en waar moet ik zoal opletten ? de wagen heeft 40 000 km en 12 maand garantie.
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Citroen heeft heel wat problemen gehad met de C5 op elektronica vlak.
Er zijn mensen die meer in de garage hebben gestaan dan gereden hebben en andere mensen die nauwelijks iets hadden. Dus een beetje geluk was nodig.
Maar de PhaseII versie die jij hebt is hier zogoed als van verlost. Algemeen kan je stellen dat alle problemen in deze versie van de baan zijn. De 1.6HDI is ook een bekende motor die vrij probleemloos is, dus ook dat zit goed.
Er kan altijd iets mis gaan natuurlijk, maar er zijn niet echt veel structurele problemen met jouw versie. Alleen de achterruit durft eens tegenwerken dacht ik. Maar ik weet niet of dit voor jouw versie nog van toepassing is.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
bedankt, zal hem nog goed moeten bestuderen denk, heb al gemerkt dat de deuren automatisch op slot gaan na bepaalde tijd, het zal wel even wennen worden na de xm denk ik, volgende week mag ik hem ophalen, hopelijk gaat alles goed voor een tijdje.
xm 21td 95’
http//cid-f99ff5fc5a020d35.skydrive.live.com/browse.aspx/09 maart?uc=1&isFromRichUpload=1 wagen opgehaald vandaag, wauw, terug het ds gevoel ! zalige vering, precies of ik zit in een waterbed, ik zie nergens tussen de 2 pijltjes voor de wagenhoogte ‘sport’ staan, dus ik veronderstel dat ik de gewone hydractive 3 vering heb, en niet 3+ , achterraam sluiting al wel stuk, wordt onder garantie morgen vervangen, als die vering zo zacht blijft ben ik supergelukkig, heel groot verschil met mijn xm, en ik die dacht dat die al goed veerde !
xm 21td 95’
picassoke schreef:Citroen heeft heel wat problemen gehad met de C5 op elektronica vlak. <knip>
Maar de PhaseII versie die jij hebt is hier zogoed als van verlost..
Weet je dat zeker?
de PH2 icm 1.6Hdi is een fijne wagen…
veel plezier ermee..
echt, als je in oost-vlaanderen komt mag je hem uit testen, lang geleden dat ik nog zo een goed afgeveerde citroen heb mogen besturen.
xm 21td 95’
Oh, geen twijfel over mogelijk hoor!!
De C5 is een hele fijne voiture.
De vering is subliem.
Ondanks dat er mensen zijn die nog steeds durven beweren dat oude Citroëns beter veerde.
De C5 is juist niet als een plank geveerd. Heerlijk gewoon!
dirkjec5 schreef:echt, als je in oost-vlaanderen komt mag je hem uit testen, lang geleden dat ik nog zo een goed afgeveerde citroen heb mogen besturen.
heb zo eentje bijna 4 jaar gehad…
wel de berline versie…
dus ik weet het..
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Rene schreef:picassoke schreef:Citroen heeft heel wat problemen gehad met de C5 op elektronica vlak. <knip>
Maar de PhaseII versie die jij hebt is hier zogoed als van verlost..Weet je dat zeker?
Wat dat de C5 veel elektronica problemen heeft gehad? Ja zeker weten.
Dat de Ph2 hier van verlost is? Ja, er kan altijd iets mis gaan. Soms zie je nu ook dat er bij een C4P of een C4 iets misloopt met de elektronica. Bvb emissiestoringen, com2000 die nog eens dienst durft te weigeren,...
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
nou picassoke hier ben je toch wat te zwart/wit…
na diverse jaren met c5club bezig te zijn, valt het aantal electr problemen met de C5 best mee.
en wat betreft de PH2 zeker….
tuurlijk zijn er probleem gevallen, maar zoals zo vaak al gezegd die kom je overal tegen…
heb geen originele navi in de c5, is dat mogelijk om daar een originele bij in te zetten, of moet het scherm dan ook aangepast worden ?
xm 21td 95’
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Is haast niet mogelijk.
1) kost heel veel om dit te plaatsen
2) de bekabeling(multiplex) is hiervoor niet voorzien
3) andere BSI moet er in.
4) Het dachboard is niet voorzien om een ander scherm in te zetten op de originele plaats.tenzij er ooit een originele NAV in gestaan heeft,dan hou ik men mond.
nee, heeft nooit een navi ingezeten, dacht dat het gewoon kon geprogrameerd worden, het zit dus duidelijk wat complexer in mekaar.
xm 21td 95’
je kan beter een tom tom zetten
is goedkoper, en volgens vele ( weet ik dus niet aangezien ik geen navi kreng heb,) beter dan de navi die citroen inbouwt…
ja, heb een externe navi, maar in een jonge klasse wagen zoals de ph2 c5 break is het misschien wel mooier een ingebouwde ?
xm 21td 95’